The World of Driving Performance.

One Attitude. Your Choice.

Filosofie


Filosofie.

Welkom in de wereld van AMG.

De dromen van mensen met een fascinatie voor performance. Daar draait alles om, wat we bij Mercedes-AMG doen. Ze waarmaken is onze ambitie, ze overtreffen ons ideaal. Daarvoor zijn wij bereid om altijd een stap verder te gaan.

Filosofie


Filosofie.

Welkom in de wereld van AMG.

De dromen van mensen met een fascinatie voor performance. Daar draait alles om, wat we bij Mercedes-AMG doen. Ze waarmaken is onze ambitie, ze overtreffen ons ideaal. Daarvoor zijn wij bereid om altijd een stap verder te gaan.

  • Karakter

    Nog voorbij de techniek is er iets dat een AMG uitmaakt – het karakter.

    De foto toont twee karakteristieke AMG-Performance wagens in volle vaart.

    Nog voorbij de techniek is er iets dat een AMG uitmaakt – het karakter.

    Topprestaties zijn geen toeval. Ze ontstaan waar ingenieurskunst en een heel bijzondere ingesteldheid samenkomen: in de sfeer van AMG. Wij geloven dat men grenzen steeds weer moet verleggen om nieuwe doelen te verwezenlijken. Wij beschouwen niets als vanzelfsprekend. Want grenzen worden door mensen gecreëerd en het zijn ook zij die ze kunnen doorbreken. Met dit karakter creëren we performance-wagens voor de autosport – en voor de weg. Wij noemen dat "Driving Performance".

    Mercedes-AMG GT R: brandstofverbruik gecombineerd: 11,4 l/100 km | CO2-emissies gecombineerd: 259 g/km | Emissiegegevens<p>De opgegeven waarden voor brandstofverbruik en CO2-emissies werden volgens de voorgeschreven meetmethoden (§2 nr. 5, 6, 6a Pkw-EnVKV in de huidige versie). De gegevens slaan niet op een afzonderlijke auto en maken geen deel uit van een aanbod. Ze dienen alleen om verschillende voertuigtypes met elkaar te vergelijken. De waarden verschillen afhankelijk van velgen/banden.</p>

  • Driving Performance

    Wat van een AMG een AMG maakt.

    De foto toont een AMG GT uit vogelperspectief in gele lakkleur.
    De foto toont een AMG GT van onderen in gele koetswerkkleur.

    Wat van een AMG een AMG maakt.

    Onze ambitie om voortdurend grenzen te doorbreken, om nieuwe doelen te bereiken, is al zichtbaar in onze algemene ontwikkelingsaanpak:

    ons werk begint al bij de planning van de voertuigarchitectuur van een nieuw Mercedes-Benz model. Zo creëren we de basis voor de strengste eisen. Uniek op de markt van performance-wagens. Elke Mercedes-AMG wordt volledig in Affalterbach ontwikkelden gebouwd. Door de perfecte afstemming van alle componenten en hun wisselwerking ontstaat een wagen die niet alleen op de weg rijplezier biedt, maar ook op het circuit zijn mannetje staat.

    De foto toont verschillende autocomponenten in een virtuele technische ruimte.

    Dankzij zijn superieure technologie verschaft hij een intense rijervaring, die het karakter van de doelgroep raakt. Meer dan 800 van onze 1 500 medewerkers werken in de afdeling ontwikkeling alleen al. Gebaseerd op de kerncompetenties die onze buitengewone performance mogelijk maken. Op basis van deze competentiekracht ontwikkelen we voertuigen met een heel bijzonder DNA. Het AMG DNA.

    Mercedes-AMG GT R brandstofverbruik gecombineerd: 11,4l/100 km | CO2-emissies gecombineerd: 259 g/km | Emissiegegevens<p>De opgegeven waarden voor brandstofverbruik en CO2-emissies werden volgens de voorgeschreven meetmethoden (§2 nr. 5, 6, 6a Pkw-EnVKV in de huidige versie). De gegevens slaan niet op een afzonderlijke auto en maken geen deel uit van een aanbod. Ze dienen alleen om verschillende voertuigtypes met elkaar te vergelijken. De waarden verschillen afhankelijk van velgen/banden.</p>

  • Aandrijving

    De foto toont een close-up van een AMG Performance 4-cilindermotor van 2 liter.

    “Het begint bij kracht. Het is de kunst om die op de weg over te brengen.”

    Christian Enderle, hoofd ontwikkeling Motor en Aandrijflijn

    Het hart van elke AMG-aandrijving is de motor. Maar net de precieze interactie van koppeling, transmissie, aandrijfas en differentieel - van de volledige aandrijflijn - brengt het vermogen van de motor op de weg over. Met een Mercedes-AMG ervaart u de versnelling op uw eigen lichaam: direct, krachtig, indrukwekkend. Daarvoor zorgen de unieke AMG-Performance aandrijfsystemen. Ze staan voor dynamische reacties en een grote soepelheid – gecombineerd met topprestaties en een maximale efficiëntie.

  • Rijdynamiek

    Men kan op wegen rijden. Of erop performen.

    De afbeelding illustreert als voorbeeld de rijdynamiek van de Mercedes-AMG Performance wagens.

    Men kan op wegen rijden. Of erop performen.

    Gewoonlijk leiden wegen mensen van A naar B. Voor liefhebbers van Performance zijn wegen veel meer dan dat. U ziet in elke bocht een uitnodiging.

    U rijdt actief en bewust. U houdt ervan de kracht van uw wagen op het asfalt neer te zetten en ze tegelijk precies te doseren. Voor u is rijdynamiek een uitdrukking van uw persoonlijkheid.

    Passie ontketenen, vermogen beheersen: Volgens dit principe zet een Mercedes-AMG kracht in rijdynamiek om. Alle chassissystemen zijn hiervoor perfect op elkaar afgestemd.

    De foto toont het interieur van een Mercedes-AMG CLA Shooting Brake.

    Innovatieve AMG-technologie zorgt daarbij voor het evenwicht tussen dynamiek en controle - zoals de in eigen beheer ontwikkelde AMG-Performance 4MATIC en 4MATIC+ vierwielaandrijfsystemen, de intelligente AMG RIDE CONTROL sportophanging, de variabele sportparameterbesturing, het krachtige AMG remsysteem en geoptimaliseerde aerodynamica.

    Het brede spectrum van AMG-technologieën dient daarbij één doel: het gevoel dat we controle hebben over elke bocht - en niet zij over ons.

    Mercedes-AMG GT R: brandstofverbruik gecombineerd: 11,4 l/100 km; CO2-emissies gecombineerd: 259 g/km<p>De opgegeven waarden voor brandstofverbruik en CO2-emissies werden volgens de voorgeschreven meetmethoden (§2 nr. 5, 6, 6a Pkw-EnVKV in de huidige versie). De gegevens slaan niet op een afzonderlijke auto en maken geen deel uit van een aanbod. Ze dienen alleen om verschillende voertuigtypes met elkaar te vergelijken. De waarden verschillen afhankelijk van velgen/banden.</p>

    Mercedes-AMG CLA 45 Shooting Brake: brandstofverbruik gecombineerd: 7,3 - 6,9 l/100 km; CO2-emissies gecombineerd: 171 - 162 g/km<p>De opgegeven waarden voor brandstofverbruik en CO2-emissies werden volgens de voorgeschreven meetmethoden (§2 nr. 5, 6, 6a Pkw-EnVKV in de huidige versie). De gegevens slaan niet op een afzonderlijke auto en maken geen deel uit van een aanbod. Ze dienen alleen om verschillende voertuigtypes met elkaar te vergelijken. De waarden verschillen afhankelijk van velgen/banden.</p>

  • Sound

    De foto toont de motorkappen van drie AMG wagens zijdelings in doorsnee.
    De door u gewenste video is momenteel spijtig genoeg niet beschikbaar. Probeer later nog eens.
    Opnieuw bekijken

    "Het middenrif wordt het trommelvlies. Dat hoor je met het hele lichaam".

    Ralph Illenberger, hoofd soundontwikkeling

    Kan men adrenaline horen? Het antwoord luidt: ja! Met een Mercedes-AMG rijden is allesbehalve stil. Dat is al overduidelijk bij het starten van de motor. Het krachtig-sonore grommen van het uitlaatsysteem is een van de onmiskenbare kenmerken van elke Mercedes-AMG - en tegelijkertijd geeft elk model een heel eigen, uniek sound-statement.

    Fijn afgestemd op de selecteerbare rijprogramma' s ontvouwt de volledige geluidservaring zich tijdens het rijden. Elke rijsituatie wordt zo door het passende geluidskarakter ondersteund. Een unieke symfonie voor Performance-liefhebbers.

  • Design

    Form follows Speed.

    De foto toont de indrukwekkende voorkant van de Mercedes-AMG S 63 S 4MATIC+ coupé in designo diamantwit.
    De foto toont het fascinerende silhouet van de Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ voor de skyline van een grootstad.
    De foto toont het verleidelijke design van de SL roadster in volle vaart op een kustweg

    Form follows Speed.

    Wie een Mercedes-AMG op de weg tegenkomt, ziet design in
    beweging. Wie met een Mercedes-AMG rijdt, maakt een esthetisch
    statement.

    Design is de perfecte symbiose van vorm en functie – de dominante en unieke designtaal zorgt ervoor dat elke Mercedes-AMG al op het eerste zicht een compromisloze performancebelofte is. Karakteristieke radiatorroosters en grote luchtinlaten geven een Mercedes-AMG wagen zijn kenmerkend gezicht. Opvallende zijdrempelbekledingen, de achtervleugel en tot vier uitlaatpijpen maken het autosport-DNA zichtbaar.

    Mercedes-AMG S 63 Coupé: brandstofverbruik gecombineerd: 10,4l/100 km; CO2-emissies gecombineerd: 242 -237 g/km<p>De opgegeven waarden voor brandstofverbruik en CO2-emissies werden volgens de voorgeschreven meetmethoden (§2 nr. 5, 6, 6a Pkw-EnVKV in de huidige versie). De gegevens slaan niet op een afzonderlijke auto en maken geen deel uit van een aanbod. Ze dienen alleen om verschillende voertuigtypes met elkaar te vergelijken. De waarden verschillen afhankelijk van velgen/banden.</p>

    Mercedes-AMG E 63 S Berline: brandstofverbruik gecombineerd: 9,1 - 8,8 l/100 km; CO2-emissies gecombineerd: 207 - 199 g/km<p>De opgegeven waarden voor brandstofverbruik en CO2-emissies werden volgens de voorgeschreven meetmethoden (§2 nr. 5, 6, 6a Pkw-EnVKV in de huidige versie). De gegevens slaan niet op een afzonderlijke auto en maken geen deel uit van een aanbod. Ze dienen alleen om verschillende voertuigtypes met elkaar te vergelijken. De waarden verschillen afhankelijk van velgen/banden.</p>

    Mercedes-AMG SL 65 Roadster: brandstofverbruik gecombineerd: 11,9 l/100 km; CO2-emissies gecombineerd: 279 g/km<p>De opgegeven waarden voor brandstofverbruik en CO2-emissies werden volgens de voorgeschreven meetmethoden (§2 nr. 5, 6, 6a Pkw-EnVKV in de huidige versie). De gegevens slaan niet op een afzonderlijke auto en maken geen deel uit van een aanbod. Ze dienen alleen om verschillende voertuigtypes met elkaar te vergelijken. De waarden verschillen afhankelijk van velgen/banden.</p>

Geschiedenis


Geschiedenis.

50 jaar Driving Performance.

In de loop van een halve eeuw heeft Mercedes-AMG zijn positie als bijzonder succesvol sportwagen- en performancemerk steeds opnieuw kracht bijgezet, en dat doet het vandaag meer dan ooit. En ook in de toekomst is een wereld zonder die extra performance niet voorstelbaar.

Geschiedenis


Geschiedenis.

50 jaar Driving Performance.

In de loop van een halve eeuw heeft Mercedes-AMG zijn positie als bijzonder succesvol sportwagen- en performancemerk steeds opnieuw kracht bijgezet, en dat doet het vandaag meer dan ooit. En ook in de toekomst is een wereld zonder die extra performance niet voorstelbaar.

Helaas ondersteunt uw apparaat deze functie niet.

Helaas ondersteunt uw apparaat deze functie niet.

Probeer het apparaat te draaien om de modus Liggend te activeren. Of gebruik een apparaat met een hogere resolutie.

50 jaar tegen de limiet aan.

Emoties – grenzeloos. Wij beleven de dynamiek van bij het ontstaan. Wij noemen dat Driving Performance. En we worden steeds beter.
De foto toont een zwart-witte momentopname uit de geschiedenis van AMG.
Sluiten
Mijlpalen van het performancemerk.

Het door Hans Werner Aufrecht en Erhard Melcher opgerichte bedrijf vervult al 50 jaar de dromen van op prestaties gerichte mensen. In 1967 openden ze hun eerste werkplaats in een oude molen. In 1971 behaalt de AMG 300 SEL 6.8 AMG tijdens de 24-urenrace op het circuit van Spa-Francorchamps de zege in zijn klasse en rang twee in het eindklassement.

De samenwerking met Mercedes-Benz start in 1990. Met de C 36 AMG verschijnt in 1993 de eerste samen met Daimler-Benz ontwikkelde wagen op de markt. In 2005 wordt Mercedes-AMG voor honderd procent een dochteronderneming van Daimler AG. In 2009 stelt het bedrijf het eerste zelfstandig door Mercedes-AMG ontwikkelde voertuig voor. Met de SLS AMG GT3 zet AMG in 2011 de stap naar de racesport. In 2014 volgt de Mercedes-AMG GT en in 2015 de introductie van de 43-modellen.

De foto toont een zwart-witte momentopname uit de geschiedenis van AMG.
Das gewünschte Video ist momentan leider nicht verfügbar. Bitte versuchen Sie es später noch einmal.
Opnieuw bekijken

Slechts één optie: succes!

Passie, fascinatie, inspiratie – de autosport betekende altijd alles voor Hans Werner Aufrecht. Samen met Erhard Melcher richtte hij AMG op. Uit zijn passie ontstond een unieke rijervaring.
De foto toont een zwart-witte momentopname uit het succesverhaal van AMG.
Sluiten
De foto toont een zwart-witte momentopname uit het succesverhaal van AMG.
Das gewünschte Video ist momentan leider nicht verfügbar. Bitte versuchen Sie es später noch einmal.
Opnieuw bekijken
Onze zwaarste uitdager? Dat zijn wij zelf.
Al 50 jaar blijven wij trouw aan onze maatstaven, leggen wij de lat steeds wat hoger en laten we daarbij steeds een blijvende indruk achter. In 1986 met de snelste Duitse seriewagen: de AMG 300 E 5.6, die met een top van meer dan 303 km/u indruk maakte in de VS. De Amerikaanse pers doopte hem zelfs “The Hammer” – een naam die nog steeds bestaat en niet te overtreffen is. Of wel? Vraag het ons over 50 jaar. De Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ zag dit jaar het levenslicht.
De foto toont de Mercedes-AMG E63 S 4MATIC+ naast de Hammer, het oersymbool van de mythe AMG.

Wat drijft een echte kampioen?

Alles gewonnen, alles meegemaakt – wat motiveert eigenlijk iemand die alles al bereikt heeft? Ontdek wat recordkampioen Bernd Schneider drijft.
De foto toont Mercedes-AMG kampioen Bernd Schneider in close-up.
Sluiten
De foto toont Mercedes-AMG kampioen Bernd Schneider in close-up.
Das gewünschte Video ist momentan leider nicht verfügbar. Bitte versuchen Sie es später noch einmal.
Opnieuw bekijken

Motor aan. Dagelijks leven weg.

Welk model u ook kiest: een Mercedes-AMG is altijd een hulde aan de weg. Daarbij blijft de oorsprong van het merk AMG steeds overduidelijk – op de circuits van deze wereld.
De foto toont de adembenemende AMG GT in gele koetswerkkleur voor de AMG Performance-familie.
Sluiten
Een halve eeuw Driving Performance.

In de afgelopen 50 jaar hebben we onze ambitie als uitstekend sportwagen- en performance-merk steeds opnieuw bewezen met talrijke successen in de autosport en de ontwikkeling van unieke wagens voor de weg.

Nu staan we als bedrijf uit Affalterbach internationaal voor uitzonderlijke motorprestaties, wat niet enkel betrekking heeft op de ontwikkeling, maar ook op de "One Man, One Engine"-filosofie, waarbij de aandrijflijn telkens door één motorbouwer met de hand gemonteerd wordt. Met bijna 100 000 afgeleverde voertuigen in 2016, een stijging van meer dan 40 procent, en het grootste modellenoffensief uit de geschiedenis van het bedrijf, starten we het jubileumjaar met recordwaarden.

De foto toont de Mercedes-AMG GT, die op een circuit drifts uitvoert en daarbij het getal 50 als een bandenspoor achterlaat.

Thuis in de koningsklasse.

Sinds het seizoen 2012 zijn de drie letters AMG synoniem van sportieve topprestaties in de Formule 1. Ze gelden als synoniem voor Driving Performance.
De afbeelding toont een Mercedes-AMG Safety Car van de DTM 2016.
Sluiten
De foto toont de beide zegevierende rijders van de Mercedes-AMG in de Formule 1.
Heerschappij in de koningsklasse.

Sinds het seizoen 2012 is de naam AMG ook in de Formule 1 verankerd. Onze passie en expertise voor de autosport gaat echter nog veel verder terug.

De drie letters AMG gelden als synoniem voor Driving Performance. Het is dus een logische stap om de band tussen de AMG en het engagement van Mercedes-Benz in de Formule 1 ook een gemeenschappelijke naam te onderstrepen: Mercedes-AMG Petronas Motorsport. Ook de motorenfirma van het team in Brixworth in Engeland werd volgens het idee van “One Team“ in Mercedes-AMG High Performance Powertrains omgedoopt.

Met de triple, de drie opeenvolgende titels in het wereldkampioenschap voor constructeurs van de FIA Formule 1 hebben de zilverpijlen een nieuw hoofdstuk toegevoegd aan hun lange en succesrijke geschiedenis in de autosport.

De foto toont een Mercedes-AMG Formule 1 Car van 2017.

Wij ontwikkelen niet alleen wagens.

Wij maken ook dromen waar. Onze drijfveer: het geloof in topprestaties.
De foto toont een AMG GT uit vogelperspectief in gele lakkleur.
Sluiten
Onze definitie van een totaal kunstwerk:
alle prestatiegerichte componenten van onze Performance-wagens ontwikkelen wij zelf. Geen wonder dat meer dan 700 van onze medewerkers in de afdeling ontwikkeling werken. Allemaal met als doel steeds opnieuw vernieuwingen voorbij elke norm op de weg te brengen. Voor elk aspect van de hele wagen. Met de Mercedes-AMG GT is zo al de tweede volledig in eigen beheer ontwikkelde sportwagen verschenen. En hoe voldaan de motor ook klinkt: de Mercedes-AMG GT is hongerig naar eerste plaatsen.
De foto toont een AMG GT van onderen in gele koetswerkkleur.
Motoren die een hele branche aandrijven.

Alles achter zich laten. Dat is de beste omschrijving van een AMG motor. Kracht ontmoet precisie. En het resultaat is typisch AMG: dynamische output, hoge wendbaarheid en een overtuigende vlotte loop, in combinatie met een maximaal vermogen en een maximale efficiëntie. Zo overtuigt bijvoorbeeld de AMG 4,0-liter-V8-biturbomotor met lage emissies en de laagste verbruikswaarden ter wereld in het segment.

Op hetzelfde niveau als de motoren bevindt zich de krachtoverbrenging: de AMG versnellingsbakken zorgen voor een optimale overdracht van het motorvermogen – afgestemd op de situatie, beheerst en ongelooflijk dynamisch. Nog meer vrijheid bieden de selecteerbare rijprogramma’s: van uiterst sportief tot bijzonder efficiënt en comfortabel. Voor een optimale krachtontplooiing en nog meer rijplezier.

De foto geeft een indruk van het evenement “AMG Winter Sporting“.

Showcar Mercedes-AMG Project ONE.

Hypercar met Formule-1-technologie.
Mercedes-AMG: Mercedes-AMG Project ONEDe foto toont de Mercedes-AMG Project One in volle vaart op het circuit.
Sluiten
Hyperformance.
De supersportwagen-showcar met twee zitplaatsen brengt voor het eerst de allernieuwste en meest efficiënte Formule-1-hybride technologie vrijwel rechtstreeks van het circuit waar de weg. De Performance-hybride levert naar verwachting meer dan 1 000 pk, zijn topsnelheid zou meer dan 350 km/u bedragen. De showcar combineert overweldigende raceprestaties en voor het dagelijks verkeer geschikte Formule-1-hybride technologie met een voorbeeldige efficiëntie.
De foto toont de Mercedes-AMG hypercar, ongetwijfeld de meest fascinerende tweezitter die ooit de weg naar de weg vond.
AMG Future Performance.
De weergaloze competentie op het gebied van in de autosport beproefde aandrijfconcepten brengt Mercedes-AMG nu voor het eerst met de Project ONE op de weg en in de toekomst ook in de seriewagens van morgen. Het doel is om de speerpunt van prestatiegerichte mobiliteit te worden en zo op alle gebieden, van connectiviteit tot holistische mobiliteitsoplossingen, ervoor te zorgen dat onze klanten dankzij innovatieve oplossingen ook in de toekomst hun enthousiasme voor prestaties de vrije loop kunnen blijven laten.
De foto toont de Mercedes-AMG Project One in volle vaart op het circuit.

AMG Track Pace.

Uw persoonlijke race-ingenieur.
De foto toont de smartphonefunctie
Sluiten
De foto toont de Track Pace functie op een smartphone van een Mercedes-AMG GT.
Das gewünschte Video ist momentan leider nicht verfügbar. Bitte versuchen Sie es später noch einmal.
Opnieuw bekijken
Datalogger voor gebruik op het circuit.
De nieuwe functie AMG Track Pace is beschikbaar voor de beide AMG GT Roadsters. Ze maakt deel uit van het als optie verkrijgbare COMAND Online infotainmentsysteem en maakt van de Apple iPhone® uw persoonlijke race-ingenieur. Met de app kunnen klanten hun rijstijl op het circuit analyseren, verbeteren en met andere AMG bestuurders delen via Facebook, YouTube of de AMG Private Lounge. De app voor de Apple iPhone® wordt via WLAN met de AMG GT-modellen verbonden. De wagen stuurt dan in real time talrijke gegevens door naar de app. Dat zijn bijvoorbeeld snelheid, versnelling, stuurhoek, tijd, positie en acceleratie.
De foto toont het COMAND Online infotainmentsysteem met Track Pace functie.
Voor AMG-racers.
Met de app kunnen eveneens ronde- of sectortijden op circuits worden opgeslagen. Hiervoor zijn al talrijke circuitprofielen op de app opgeslagen. De bestuurder kan echter ook zelf andere circuits zelf registreren en opslaan. Bovendien registreert de camera van de Apple iPhone® het rijden op het circuit, zodat de bestuurder een interactieve video van zijn rijervaring met alle geïntegreerde telemetriegegevens krijgt.

AMG Future Performance.

50 jaar AMG – Het ideale moment om een nieuw hoofdstuk van Driving Performance aan te snijden.
De foto toont de imposante Mercedes-AMG GT concept met EQ Power+.
Sluiten
De foto toont de imposante Mercedes-AMG GT concept met EQ Power+.
Das gewünschte Video ist momentan leider nicht verfügbar. Bitte versuchen Sie es später noch einmal.
Opnieuw bekijken
In de toekomst: Mercedes-AMG GT Concept.
Onze showcar Mercedes-AMG GT Concept geeft een idee van de alternatieve aandrijfconcepten die AMG ontwerpt. Bovendien kondigt de vierdeurscoupé de verdere uitbreiding van de AMG GT familie aan. Hiervoor wordt nu het derde model na de SLS AMG en AMG GT volledig in eigen beheer in Affalterbach ontwikkeld. De benamingen en belangrijkste designelementen aan voor- en achterkant wijzen al bij de eerste aanblik op de familieband met de AMG GT. De aanduiding 'EQ Power+' op de Mirror Cam verwijst naar de plus aan performance, die van de hybridisering bij AMG verwacht mag worden.
De foto toont het zijdelingse vooraanzicht van de AMG GT concept car van schuin onderaan.
Toekomstgerichte hybride aandrijflijn.
Een volkomen nieuwe ontwikkeling vormt de aandrijflijn van de AMG GT Concept. Met de SLS AMG Electric Drive hebben we al in 2010 bewezen dat een supersportwagen met elektrische aandrijving op batterijen realiseerbaar is – met enorme prestaties en maximaal rijplezier. De geplande AMG Hypercar belooft de rijdynamiek van Formule 1 en efficiëntie. Hij laat zien wat op dit ogenblik maximaal haalbaar is met hybride technologie.
De foto toont de MG GT Concept in volle vaart.
Na de productie van de foto's hebben er mogelijk wijzigingen aan het product plaatsgevonden.

One Man – One Engine


One Man – One Engine.

Hoog gekwalificeerde handenarbeid van Mercedes-AMG.

One Man – One Engine


One Man – One Engine.

Hoog gekwalificeerde handenarbeid van Mercedes-AMG.

De foto toont een motor met de signatuur.

In tegenstelling tot serieproductie worden bij Mercedes-AMG traditioneel de R4-, V8- en V12-motoren volgens de filosofie "One Man – One Engine" met de hand gebouwd. Eén enkele technicus monteert de krachtbron en is daarbij verantwoordelijk voor de inbouw van de krukas in het motorblok, over de montage van de nokkenassen tot de bekabeling en het vullen met motorolie – duidelijk zichtbaar door zijn handtekening op het AMG motorplaatje.

Performance-modellen


Van elegant tot extreem sportief.

Met aandrijvingen die variëren van de sterkste, in serie geproduceerde viercilindermotor tot de onovertroffen twaalfcilinder motor. Ervaar de grote verscheidenheid aan Mercedes-AMG modellen en laat u meeslepen door de samengebalde power van Driving Performance.

Performance-modellen


Van elegant tot extreem sportief.

Met aandrijvingen die variëren van de sterkste, in serie geproduceerde viercilindermotor tot de onovertroffen twaalfcilinder motor. Ervaar de grote verscheidenheid aan Mercedes-AMG modellen en laat u meeslepen door de samengebalde power van Driving Performance.

    Mercedes-AMG A-Klasse

    De afbeelding toont een zijaanzicht van de Mercedes-AMG A-Klasse.

    De sterkste compacte sportwagen ter wereld.

    Mercedes-AMG CLA

    De afbeelding toont een zijdelings vooraanzicht van de Mercedes-AMG CLA Coupé.

    Rijdynamiek. Geïntensiveerd.

    Mercedes-AMG C-Klasse

    De afbeelding toont een zijaanzicht van de Mercedes-AMG C-Klasse Limousine.

    Krachtige topatleet.

    Mercedes-AMG CLS

    De afbeelding toont een vooraanzicht van de Mercedes-AMG CLS.

    Aantrekkelijker, dynamischer en nóg sportiever.

    Mercedes-AMG E-Klasse

    De afbeelding toont een zijdelings vooraanzicht van de Mercedes-AMG E-Klasse Limousine.

    Legt nieuwe maatstaven aan.

    Mercedes-AMG G-Klasse

    De afbeelding toont een zijaanzicht van de Mercedes-AMG G-Klasse.

    Uitmuntende performance en uitstekend design.

    Mercedes-AMG GLA

    De afbeelding toont een Mercedes-AMG GLA.

    Laat u ruimte zien die u nooit eerder had vermoed.

    Mercedes-AMG GLB

    De afbeelding toont een zijdelings achteraanzicht van de Mercedes-AMG GLB.

    Sterk vermogen. Ook in de dagelijkse praktijk.

    Mercedes-AMG GLC

    De afbeelding toont een zijaanzicht van de Mercedes-AMG GLC.

    Kracht. Sport.

    Mercedes-AMG GLE

    De afbeelding toont een zijdelings vooraanzicht van de Mercedes-AMG GLE.

    Fascinerende Driving Performance en pure emotie.

    Mercedes-AMG GLS

    De afbeelding toont een Mercedes-AMG GLS.

    Het is eenzaam aan de top voor onze fraaiste SUV met AMG-power.

    Mercedes-AMG S-Klasse

    De afbeelding toont een zijdelings vooraanzicht van de Mercedes-AMG S-Klasse Limousine.

    Unieke exclusiviteit en performance.

    Mercedes-AMG GT

    De afbeelding toont een vooraanzicht van de Mercedes-AMG GT Coupé.

    Laat uw gevoelens de vrije loop.

    Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé

    De afbeelding toont een zijdelings vooraanzicht van de Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé.

    Een nieuw soort high performance.

    Mercedes-AMG SLC

    De afbeelding toont een zijdelings vooraanzicht van de Mercedes-AMG SLC Roadster.

    Gemaakt voor het betere bochtenwerk.

    Foto's en video's


    Foto’s en films.

    Foto's en video's


    Foto’s en films.

    De foto toont een bestuurder die naar zijn rode Mercedes-AMG GT S Performance voertuig loopt.
    De foto toont een Mercedes-AMG E 63 S break op de weg schuin van onderen gezien.
    De foto toont de indrukwekkende voorkant van de Mercedes-AMG C 63 S Coupé.
    De foto toont de Mercedes-AMG GT R in de windtunnel.
    De foto toont de Mercedes-AMG GLC 43 Range in een industriehal.
    De foto toont de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Berline van schuin bovenaan.
    De foto toont de voorkant van de Mercedes-AMG CLA 45 Coupé.
    De foto toont de Mercedes-AMG SL 65 Roadster op een landweg.
    De foto toont de Mercedes-AMG G 63 in de stadsjungle.
    De foto toont de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabrio vanuit vogelperspectief.