Highlights


De rijassistentiesystemen van de EQC zijn de eerste stappen op weg naar autonoom rijden.

De rijassistentiesystemen van de nieuwste generatie kunnen aan de hand van de situatie waarschuwen, de bestuurder ondersteunen en zelfs automatisch reageren, bijvoorbeeld om een veilige afstand aan te houden, de maximumsnelheid aan te houden of om op de juiste rijstrook te blijven.

Highlights


De rijassistentiesystemen van de EQC zijn de eerste stappen op weg naar autonoom rijden.

De rijassistentiesystemen van de nieuwste generatie kunnen aan de hand van de situatie waarschuwen, de bestuurder ondersteunen en zelfs automatisch reageren, bijvoorbeeld om een veilige afstand aan te houden, de maximumsnelheid aan te houden of om op de juiste rijstrook te blijven.

Actieve snelheidslimietassistent

Het systeem kan de door de verkeersbordenassistent waargenomen maximumsnelheid automatisch als rijsnelheid voor de actieve afstandsassistent DISTRONIC overnemen

en daarmee de rijsnelheid op de actueel geldende maximumsnelheid afstemmen.

Actieve afstandsassistent DISTRONIC

DISTRONIC biedt de bestuurder continu ondersteuning door middel van een automatische snelheids- en afstandsregeling en bevat afhankelijk van de uitrusting de actieve snelheidslimietassistent,

automatisch verder rijden in files en op het traject gebaseerde aanpassing van de snelheid met functie voor einde van files.

PRE-SAFE® PLUS

Wanneer een kop-staartbotsing dreigt, wordt het achteropkomende verkeer gewaarschuwd door de alarmknipperlichten achter met een hoge frequentie te laten knipperen. Bovendien worden de reversible gordelspanners uit voorzorg geactiveerd.

Zodra de auto stilstaat, worden de remmen vastgezet om te voorkomen dat de auto bij een botsing verder rijdt. Hierdoor wordt het risico op een whiplash en de kans op een vervolgbotsing verminderd.

Uitwijkassistent

De uitwijkassistent kan gecontroleerd uitwijkmanoeuvres uitvoeren wanneer een dreigende botsing met overstekende voetgangers wordt waargenomen.

Het systeem, dat actief is bij een snelheid tussen 20 en 70 km/h, ondersteunt de bestuurder door middel van nauwkeurig berekende stuurmomenten. Na de uitwijkmanoeuvre wordt het stuurwiel weer in de rechtuitstand gezet.

Actieve parkeerassistent met PARKTRONIC

Wanneer er dwars moet worden geparkeerd, assisteert het systeem bij het voor- en achteruit parkeren, terwijl er bij het in de lengte parkeren ook assistentie geboden wordt bij het achteruit inparkeren.

De actieve parkeerassistent biedt dezelfde ondersteuning in tegengestelde richting bij het uitparkeren.

Rijassistentie


Assistentiesystemen van de nieuwste generatie.

De EQC ondersteunt u in vrijwel elke rijsituatie en ontlast u met name bij langere ritten.

Rijassistentie


Assistentiesystemen van de nieuwste generatie.

De EQC ondersteunt u in vrijwel elke rijsituatie en ontlast u met name bij langere ritten.

De afbeelding toont de Mercedes-Benz EQC van voren.

Licht en zicht


Beter zicht en een schitterende uitstraling.

De innovatieve led-technologie en intelligente aansturing van het grootlicht maken de nacht tot dag en zorgen voor nog meer veiligheid.

Licht en zicht


Beter zicht en een schitterende uitstraling.

De innovatieve led-technologie en intelligente aansturing van het grootlicht maken de nacht tot dag en zorgen voor nog meer veiligheid.

De afbeelding toont een MULTIBEAM LED-koplamp van de Mercedes-Benz EQC.

MULTIBEAM LED

De afbeelding toont de werking van de adaptieve grootlichtassistent plus in de Mercedes-Benz EQC.

Adaptieve grootlichtassistent plus

Integrale veiligheid


Bescherming vóór, tijdens en na een ongeval.

Zodra gevaar wordt waargenomen, worden direct voorzorgsmaatregelen getroffen. Na een ongeval biedt de EQC zelfs ondersteuning aan hulpdiensten.

Integrale veiligheid


Bescherming vóór, tijdens en na een ongeval.

Zodra gevaar wordt waargenomen, worden direct voorzorgsmaatregelen getroffen. Na een ongeval biedt de EQC zelfs ondersteuning aan hulpdiensten.

De afbeelding toont de werking van de actieve remassistent in de Mercedes-Benz EQC.

Actieve remassistent

De afbeelding toont de werking van het PRE-SAFE®-systeem in de Mercedes-Benz EQC.

PRE-SAFE®-systeem

De afbeelding toont de werking van het diefstalbeveiligingspakket in de Mercedes-Benz EQC.

Diefstalbeveiligingspakket

Parkeren


Rijdt elektrisch, parkeert automatisch.

De als optie leverbare parkeerpakketten helpen de bestuurder met behulp van sensoren en camera's bij het zoeken naar een parkeerplaats en bij het in- en uitparkeren.

Parkeren


Rijdt elektrisch, parkeert automatisch.

De als optie leverbare parkeerpakketten helpen de bestuurder met behulp van sensoren en camera's bij het zoeken naar een parkeerplaats en bij het in- en uitparkeren.

De afbeelding toont het interieur van de Mercedes-Benz EQC.

Vierwielaandrijving


Geniet bij alle weersomstandigheden van elektromobiliteit.

De volledig variabele vierwielaandrijving 4MATIC zet de kracht van de elektromotoren om in pure power. Het systeem verbetert met name bij slechte omstandigheden van het wegdek de tractie en rijstabiliteit. Dit zorgt vooral voor meer veiligheid op een nat, besneeuwd of glad wegdek. Tegelijkertijd vormt 4MATIC de technologische basis voor dynamisch rijplezier.

Het systeem verdeelt de kracht traploos tussen de voor- en achteras – van 0 tot 100 procent. Beide elektromotoren kunnen namelijk onafhankelijk van elkaar worden aangestuurd. Wanneer sprake is van tractieverlies bij een as, staat er meer koppel ter beschikking bij de andere as. Dit werkt op dezelfde wijze als bij een conventionele vierwielaandrijving met een middensperdifferentieel.

Vierwielaandrijving


Geniet bij alle weersomstandigheden van elektromobiliteit.

De volledig variabele vierwielaandrijving 4MATIC zet de kracht van de elektromotoren om in pure power. Het systeem verbetert met name bij slechte omstandigheden van het wegdek de tractie en rijstabiliteit. Dit zorgt vooral voor meer veiligheid op een nat, besneeuwd of glad wegdek. Tegelijkertijd vormt 4MATIC de technologische basis voor dynamisch rijplezier.

Het systeem verdeelt de kracht traploos tussen de voor- en achteras – van 0 tot 100 procent. Beide elektromotoren kunnen namelijk onafhankelijk van elkaar worden aangestuurd. Wanneer sprake is van tractieverlies bij een as, staat er meer koppel ter beschikking bij de andere as. Dit werkt op dezelfde wijze als bij een conventionele vierwielaandrijving met een middensperdifferentieel.

De afbeelding toont vierwielaandrijving 4MATIC van de Mercedes-Benz EQC.

EQC: brandstofverbruik gecombineerd: 19,7 - 20,8 KWh/km, CO₂-emissie gecombineerd: 0 - 0 g/km (NEDC)<p>De opgegeven waarden zijn berekend op basis van de voorgeschreven meetprocedure. De opgegeven waarden zijn de gemeten NEDC CO₂-waarden conform art. 2 nr. 1 uitvoeringsverordening (EU) 2017/1153. De waarden met betrekking tot het brandstofverbruik zijn berekend op basis van deze waarden. Het stroomverbruik werd vastgesteld aan de hand van VO 692/2008/EG.</p>

EQC: brandstofverbruik gecombineerd: 22,3 - 25 KWh/km, CO₂-emissie gecombineerd: 0 - 0 g/km (WLTP)<p>De vermelde waarden werden gemeten volgens de voorgeschreven meetmethode. Het betreft ‘WLTP-CO2-waarden’ conform Art. 2 Nr. 3 van de doorvoerverordening (EU) 2017/1153. De waarden van het brandstofverbruik werden op basis van deze waarden bepaald. Het stroomverbruik werd berekend op basis van VO 683/2008/EG. De opgaven hebben geen betrekking op een specifiek voertuig, ze zijn slechts bedoeld ter vergelijking van verschillende voertuigen onderling. De waarden variëren al naargelang de gekozen opties.<br> </p>