Performance.

Ervaar pure AMG Driving Performance met de Mercedes-AMG GT.

Modellen


Ervaar meer over de fascinerende modellen van de Mercedes-AMG GT.

Modellen


Ervaar meer over de fascinerende modellen van de Mercedes-AMG GT.

  • Mercedes-AMG GT

    Mercedes-AMG GT.

    Mercedes-AMG GT.

    Bij de Mercedes-AMG GT zijn de kwaliteiten van een fascinerende, authentieke sportwagen gecombineerd met geavanceerde technologieën en praktische bruikbaarheid. Met een topsnelheid van 304 km/h en een acceleratievermogen van 0 naar 100 km/h in 4,0 seconden sluit de Mercedes-AMG GT optimaal aan op een sportieve lifestyle, waarbij bovendien de essentie van het performance-merk sterk tot uitdrukking komt.

    350 kW (476 pk)<p>Opgaven over maximaal vermogen en koppel volgens verordening (EU) 715/2007 in de huidige versie.</p>

    Max. vermogen

    Tot

    630 Nm

    koppel

    De afbeelding toont de achterzijde van de Mercedes-AMG GT.
    De afbeelding toont het dynamische silhouet van de Mercedes-AMG GT.
    De afbeelding toont de voorzijde van de Mercedes-AMG GT.
  • Mercedes-AMG GT S

    Mercedes-AMG GT S.

    Mercedes-AMG GT S.

    Baanbrekende atletiek. Met een topsnelheid van 310 km/h en een acceleratievermogen van 0 naar 100 km/h in slechts 3,8 seconden laat de Mercedes-AMG GT S vrijwel iedereen achter zich. Her AMG RIDE CONTROL-onderstel kan in drie trappen worden ingesteld, variërend van comfortabel tot straf afgesteld sportief. Verdere highlights zijn het elektronisch AMG-sperdifferentieel op de achteras en het extra rijprogramma 'RACE' voor het racecircuit.

    De afbeelding toont de achterzijde van de Mercedes-AMG GT S.
    De afbeelding toont de voorzijde van de Mercedes-AMG GT S van opzij.
    De afbeelding toont het dynamische silhouet van de Mercedes-AMG GT S.

    384 kW (522 pk)<p>Opgaven over maximaal vermogen en koppel volgens verordening (EU) 715/2007 in de huidige versie.</p>

    Max. vermogen

    Tot

    670 Nm

    koppel

  • Mercedes-AMG GT C

    Mercedes-AMG GT C.

    Mercedes-AMG GT C.

    Krachtig ogend uiterlijk en tijdloze elegantie. Met een gespierde achterzijde, breed spoor en grote wielen staat de Mercedes-AMG GT C klaar in de staartblokken. Deze dynamische symbiose van gecultiveerde rijdynamiek en pure autosport is niet alleen in visueel opzicht een ware blikvanger. Dankzij speciale AMG-componenten bereikt de Mercedes-AMG GT C een topsnelheid van 317 km/h, met een sensationele acceleratie van 0 naar 100 km/h in slechts 3,7 seconden.

    410 kW (557 pk)<p>Opgaven over maximaal vermogen en koppel volgens verordening (EU) 715/2007 in de huidige versie.</p>

    Max. vermogen

    Tot

    680 Nm

    koppel

    De afbeelding toont het dynamische silhouet van de Mercedes-AMG GT C.
    De afbeelding toont de achterzijde van de Mercedes-AMG GT C van opzij.
    De afbeelding toont de voorzijde van de Mercedes-AMG GT C van opzij.
  • Mercedes-AMG GT R

    Mercedes-AMG GT R.

    Mercedes-AMG GT R.

    Het beest uit de groene hel. Met de Mercedes-AMG GT R demonstreert AMG zijn uitgebreide deskundigheid op constructie- en autosportgebied, en verlegt daarmee opnieuw rijdynamische grenzen. Het DNA van AMG kan nu nóg intenser worden ervaren. Dankzij de directe transfer van eerder opgedane kennis in de autosport, heeft de Mercedes-AMG GT R een topsnelheid van 318 km/h en wordt er in slechts 3,6 seconden van 0 naar 100 km/h geaccelereerd.

    De afbeelding toont de achterzijde van de Mercedes-AMG GT R in een stedelijke omgeving.

    De afbeelding toont een vooraanzicht van de Mercedes-AMG GT R die door de stad rijdt.
    De afbeelding toont een detailopname van een gesmede AMG Performance-velg van de Mercedes-AMG GT R.
    De afbeelding toont de lange motorkap van de Mercedes-AMG GT R.

    430 kW (585 pk)<p>Opgaven over maximaal vermogen en koppel volgens verordening (EU) 715/2007 in de huidige versie.</p>

    Max. vermogen

    Tot

    700 Nm

    koppel

Rijeigenschappen


Geïnspireerd door het racecircuit.

De uitstekende prestaties van de Mercedes-AMG GT zijn te danken aan zijn op performance gerichte architectuur.

Rijeigenschappen


Geïnspireerd door het racecircuit.

De uitstekende prestaties van de Mercedes-AMG GT zijn te danken aan zijn op performance gerichte architectuur.

Ervaar meer over de aandrijving en rijdynamiek van de Mercedes-AMG GT.

4,0-liter AMG-V8-biturbomotor

Met de frontmiddenmotor wordt het leeggewicht van slechts 209 kg verplaatst naar het midden van de auto. Om voor een laag zwaartepunt te zorgen, is de motor diep in het aluminium spaceframe ingebouwd.

Door de transaxle-constructie vormt de motor met de daarachter liggende transmissie met dubbele koppeling één vaste eenheid, voor een perfecte balans. De motor beschikt over dry sump-smering, waardoor ook bij hoge dwarsacceleratie optimale olietoevoer wordt gegarandeerd.

Torque tube

De frontmiddenmotor vormt samen met de daarachter aangebrachte automatische transmissie met dubbele koppeling een vaste eenheid. De beide onderdelen zijn middels een torque tube stijf en torsiebestendig met elkaar verbonden.

In het inwendige roteert een uiterst lichte en torsiebestendige aandrijfas van carbon. Deze zorgt ervoor dat het vermogen van de 4,0-liter V8-biturbomotor wordt overgedragen aan de AMG SPEEDSHIFT DCT zeventraps automatische sporttransmissie, die vervolgens kracht omzet in pure acceleratie. Onvoorstelbaar snel en adembenemend.

AMG RIDE CONTROL-onderstel

Het AMG RIDE CONTROL-sportonderstel met adaptief verstelbare demping – standaard bij de Mercedes-AMG GT S, GT C en GT R – zorgt voor een perfecte balans tussen uitgesproken performance en onovertroffen rijkwaliteiten.

In combinatie met de dubbele, dwarsgeplaatste wieldraagarmen kunnen vergelijkbare resultaten als in de autosport worden geboekt met een uitstekende dwarsdynamiek en rijstabiliteit bij hoge snelheden. Hierbij wordt de dempingskarakteristiek van elk afzonderlijk wiel aan de rijstijl en toestand van het wegdek aangepast.

AMG SPEEDSHIFT DCT zeventraps automatische transmissie

Met de AMG SPEEDSHIFT DCT zeventraps sporttransmissie kan razendsnel worden geschakeld en gepresteerd op autosportniveau. Hoe sportiever de rijstand, des te dynamischer wordt er gereageerd.

De kleine toerentalsprongen zorgen voor optimale overbrenging en snelle schakelingen zonder onderbreking van de trekkracht. Zeven versnellingen, drie rijprogramma's, een handmatige stand, alsmede de tussengas- en RACE START-functie zorgen voor extreem dynamische acceleratiemanoeuvres en een laag brandstofverbruik.

High-performance AMG-composietremsysteem

Het high-performance AMG-composietremsysteem met inwendig geventileerde en geperforeerde remschijven zorgt voor uitstekende prestaties, ook bij zware belasting.

Het als optie leverbare high-performance keramisch AMG-composietremsysteem heeft als voordelen dat het lichter is, een langere levensduur heeft en nóg beter bestand is tegen zware belasting.

Optimale gewichtsverdeling.

De afbeelding toont de Mercedes-AMG GT R.

Optimale gewichtsverdeling.

Vanwege de frontmiddenmotor en de transaxle-constructie van de AMG SPEEDSHIFT DCT zeventraps automatisch transmissie beschikt de Mercedes-AMG GT over een ideale gewichtsverdeling van 47 en 53 % over de voor- en achteras. Samen met een laag zwaartepunt zorgen deze eigenschappen voor hoge wendbaarheid en de mogelijkheid om met hoge snelheid door bochten te rijden. Races worden immers uiteindelijk gewonnen door de prestaties die in bochten worden geleverd.


Ervaar meer over de rijdynamiek van de Mercedes-AMG GT.

De unieke combinatie van innovatieve technologieën uit de autosport zorgt ervoor dat de passie van onze ingenieurs op het wegdek kan worden overgedragen, waardoor de modellen nóg begerenswaardiger zijn geworden.


Ervaar meer over de rijdynamiek van de Mercedes-AMG GT.

De unieke combinatie van innovatieve technologieën uit de autosport zorgt ervoor dat de passie van onze ingenieurs op het wegdek kan worden overgedragen, waardoor de modellen nóg begerenswaardiger zijn geworden.

Spaceframe


Van spaceframe naar raceframe.

De innovatieve architectuur zorgt ervoor dat het spaceframe van de Mercedes-AMG GT ultralicht is.

Spaceframe


Van spaceframe naar raceframe.

De innovatieve architectuur zorgt ervoor dat het spaceframe van de Mercedes-AMG GT ultralicht is.

De afbeelding toont een zijaanzicht van het spaceframe van de Mercedes-AMG GT.

Carbon. Aluminium. Magnesium. Staal.

Carbon. Aluminium. Magnesium. Staal.

Dat zijn de ingrediënten van de kale carrosserie van de nieuwe Mercedes-AMG GT. Het spaceframe is grotendeels van aluminium vervaardigd en weegt slechts 231 kilogram. Innovatieve architectuur die tegelijkertijd licht, stabiel en uiterst stijf is. Dat is tegelijkertijd ook een vereiste voor de best mogelijke dwars- en langsdynamiek en een uiterst nauwkeurig stuurgedrag. De ultralichte frontmodule is uit magnesium vervaardigd, waardoor de massatraagheid van de vooras afneemt en de dynamiek van de sportwagen verder wordt geoptimaliseerd.

  • Het aluminium spaceframe weegt slechts 231 kilogram

  • Hoge torsiebestendigheid van de carrosserie

  • Hoge precisie van de besturing en dwarsdynamiek

De aerodynamica van de Mercedes-AMG GT R wordt in een windtunnel getest.

Aerodynamica.

Aerodynamica.

De toepassing van uit de autosport vergaarde kennis op de Mercedes-AMG GT biedt de bestuurder ondersteuning bij een dynamische en veilige rijstijl. Het systeem zorgt voor aerodynamische stabiliteit met een lage luchtweerstand. Daarnaast wordt voor voldoende koeling en luchttoevoer gezorgd voor alle componenten. Met behulp van het AIRPANEL in de voorskirt en de elektrisch uitschuifbare achterspoiler wordt de aerodynamica actief aan de feitelijke rijsituatie aangepast.

AMG-V8-biturbomotor


Beleef het hart van een Mercedes-AMG GT.

AMG-V8-biturbomotor


Beleef het hart van een Mercedes-AMG GT.

Lichtgewichtconstructie voor high performance.

De afbeelding toont de uitgebouwde 4,0-liter AMG-V8-biturbomotor van de Mercedes-AMG GT van opzij.

Lichtgewichtconstructie voor high performance.

Een motor met het prestatievermogen van een racewagen – de V8-biturbo met twee binnenliggende turbocompressoren is helemaal op topprestaties afgesteld en dynamische motorophanglagers passen zich aan elke rijsituatie aan. Bovendien draagt de drysump-smering bij aan de lage ligging van het model. Het explosieve reactievermogen en de hoge trekkracht zijn daarbij ronduit fascinerend.

Zo klinkt performance.

Groene koplampen van een Mercedes AMG GT R stralen vanuit een garage.
Opnieuw bekijken

Zo klinkt performance.

De prestaties van de V8-motor zijn zonder meer imposant te noemen. Hetzelfde geldt voor het geluid van de motor, dat de uitstekende performance van de Mercedes-AMG GT kracht bijzet.

Het hart van de AMG GT, de 4,0-liter V8-biturbomotor, zorgt ervoor dat bij de bestuurder het hart op hol slaat. Zeker wanneer de V8-motor zijn overweldigende power volledig ontplooit. De lichte, compacte en puur op performance gerichte motor heeft een leeggewicht van slechts 209 kg, waarmee moeiteloos prestaties op autosportniveau worden geleverd.

Tot

430 kW (585 pk)<p>Opgaven over maximaal vermogen en koppel volgens verordening (EU) 715/2007 in de huidige versie.</p>

max. vermogen

Tot

700 Nm<p>Opgaven over maximaal vermogen en koppel volgens verordening (EU) 715/2007 in de huidige versie.</p>

koppel

High-performance AMG-composietremsysteem


Dezelfde remprestaties als in de autosport, met technologie van AMG.

High-performance AMG-composietremsysteem


Dezelfde remprestaties als in de autosport, met technologie van AMG.

De afbeelding toont het high-performance AMG-composietremsysteem van de Mercedes-AMG GT.

Het high-performance AMG-composietremsysteem van de Mercedes-AMG GT kenmerkt zich door uitstekende remprestaties en kan uitstekend worden gedoseerd, ook bij hoge belasting. De grote, inwendige geventileerde en geperforeerde remschijven zijn uitstekend bestand tegen hoge temperaturen en hebben een laag gewicht.

De belangrijkste kenmerken van het remsysteem:

  • Uitstekende remprestaties dankzij grote, inwendig geventileerde en geperforeerde remschijven
  • Composiettechnologie voor bestendigheid bij hoge belasting en lage ongeveerde massa
  • Parkeerrem met eenvoudige elektrische bediening door middel van knop onder de verlichtingsschakelaar
  • Remklauwen met opschrift 'AMG' zilverkleurig voor AMG GT, in rood voor AMG GT S en GT C, in geel voor AMG GT R (rood optie)
  • De afmetingen en prestaties van het standaard composietremsysteem zijn aan het prestatievermogen van het model aangepast.
    Voor alle motoruitvoeringen is het high-performance keramisch AMG-remsysteem als optie leverbaar voor nog hogere performance en bestendigheid bij zware belasting

AMG-opties


Nog meer Driving Performance. Nog meer GT feeling.

AMG-opties


Nog meer Driving Performance. Nog meer GT feeling.

    AMG DYNAMIC PLUS-pakket

    De afbeelding toont het interieur van de Mercedes-AMG GT met AMG DYNAMIC PLUS-pakket.

    Het AMG DYNAMIC PLUS-pakket staat voor maximaal rijplezier en sublieme wendbaarheid door high-performance componenten te bundelen voor hogere rijdynamiek. Voor nog emotionelere rijervaringen.

    COMAND Online

    De afbeelding toont het multimediasysteem COMAND Online met de AMG TRACK PACE-app in de Mercedes-AMG GT.

    Met COMAND Online, het perfect in de cockpit geïntegreerde premium navigatiesysteem in Mercedes-Benz look and feel, komt u snel en ontspannen op uw eindbestemming aan. Dankzij Live Traffic-verkeersinformatie en Car-to-X Communication kunnen bijvoorbeeld files worden omzeild en worden mogelijk gevaarlijke verkeerssituaties vroeger waargenomen.
    Met de AMG Track Pace-app beschikt u over de ideale tool voor een gedetailleerde en professionele analyse van uw rijstijl. Op deze manier kunt u uw performance op afgezette trajecten ook zonder trainer verbeteren en uw resultaten met die van andere rijders vergelijken. De weergave is overzichtelijk, intuïtief en eenvoudig te begrijpen. U kunt uw prestaties vastleggen en bijvoorbeeld op sociale netwerken met andere raceliefhebbers delen.

    High-performance keramisch AMG-composietremsysteem

    De afbeelding toont het high-performance keramisch AMG-composietremsysteem van de Mercedes-AMG GT.

    Een systeem waarop u kunt vertrouwen, ook nadat er kort achter elkaar heel hard is afgeremd. Het high-performance keramisch AMG-composietremsysteem beschikt over een remvermogen waarop u ook in extreme situaties kunt vertrouwen. Bovendien is dit systeem lichter dan conventionele remsystemen, wat voor minder ongeveerde massa zorgt, met als gevolg meer rijdynamiek en wendbaarheid.

    Mercedes-AMG brand


    The World of Driving Performance.

    Mercedes-AMG brand


    The World of Driving Performance.

    The World of Driving Performance.

    De afbeelding toont meerdere modellen van de Mercedes-AMG GT.

    The World of Driving Performance.

    Ervaar de grote verscheidenheid aan Mercedes-AMG modellen en laat u meeslepen door de samengebalde power van Driving Performance.

    AMG GT f/l: brandstofverbruik gecombineerd: 11,4 - 12,4 l/100 km, CO₂-emissie gecombineerd: 261 - 284 g/km (NEDC)<p>De opgegeven waarden zijn berekend op basis van de voorgeschreven meetprocedure. De opgegeven waarden zijn de gemeten NEDC CO₂-waarden conform art. 2 nr. 1 uitvoeringsverordening (EU) 2017/1153. De waarden met betrekking tot het brandstofverbruik zijn berekend op basis van deze waarden. Het stroomverbruik werd vastgesteld aan de hand van VO 692/2008/EG.</p>

    AMG GT f/l: brandstofverbruik gecombineerd: 12,0 - 12,9 l/100 km, CO₂-emissie gecombineerd: 274 - 291 g/km (WLTP)<p>De vermelde waarden werden gemeten volgens de voorgeschreven meetmethode. Het betreft ‘WLTP-CO2-waarden’ conform Art. 2 Nr. 3 van de doorvoerverordening (EU) 2017/1153. De waarden van het brandstofverbruik werden op basis van deze waarden bepaald. Het stroomverbruik werd berekend op basis van VO 683/2008/EG. De opgaven hebben geen betrekking op een specifiek voertuig, ze zijn slechts bedoeld ter vergelijking van verschillende voertuigen onderling. De waarden variëren al naargelang de gekozen opties.<br> </p>