GLC F-CELL: dit model is niet bestelbaar in België.

De brandstofcel
'F-Cell'.
De brandstofcel
'F-Cell'.
Ervaar meer over alternatieve aandrijvingstechnologieën.
Elektrische aandrijving met brandstofcel
De brandstofcel 'F-Cell' begrijpen
Elektrische aandrijving met brandstofcel
De brandstofcel 'F-Cell' begrijpen
Een moderne brandstofcelauto wordt aangedreven door elektrische energie die met behulp van brandstofcellen uit waterstof wordt gewonnen. De geavanceerde, door waterstof aangedreven modellen van Mercedes-Benz produceren geen CO2-emissie en stoten geen lokale schadelijke stoffen uit.
Bij de GLC F-CELL is de milieuvriendelijke brandstofcelaandrijving gecombineerd met een lithium-ion-accu, die heel eenvoudig met behulp van plug-in-technologie kan worden opgeladen. Lange trajecten rijden vormt dan ook geen enkel probleem voor deze SUV. Hetzelfde geldt voor het tanken, dat in heel korte tijd kan worden voltooid.
Elektrische aandrijving met brandstofcel
Hoe wij van waterstof de brandstof van de toekomst maken.
Met de combinatie van brandstofcel- en accutechnologie kan lokaal emissievrij worden gereden, waarbij tanken slechts een paar minuten in beslag neemt. Ervaar meer over de afzonderlijke aandrijvingscomponenten in de GLC F-CELL.
Elektrische aandrijving met brandstofcel
Hoe wij van waterstof de brandstof van de toekomst maken.
Met de combinatie van brandstofcel- en accutechnologie kan lokaal emissievrij worden gereden, waarbij tanken slechts een paar minuten in beslag neemt. Ervaar meer over de afzonderlijke aandrijvingscomponenten in de GLC F-CELL.


Oplaadaansluiting
De lithium-ion-accu kan als extra energiebron met behulp van een oplaadstekker rechts in de achterbumper extern via plug-in-technologie worden opgeladen.

Lithium-ion-hoogspanningsaccu
De lithium-ion-hoogspanningsaccu beschikt over een brutocapaciteit van 13,5 kWh en dient naast de brandstofcel als energiebron voor de elektromotor.
De intelligente combinatie van een brandstofcel- en accusysteem zorgt voor uitstekende efficiëntie en comfort.

H2-vulopening
Dankzij de 700 bar-technologie kan de GLC F-CELL de volledige hoeveelheid waterstof binnen drie minuten bij een waterstoftankstation tanken.
Met een volle tank produceert de GLC F-CELL voldoende energie voor een actieradius van 430 km[2]. Bovendien profiteert de bestuurder van de GLC F-CELL van een actieradius van maximaal 51 km[2] met de energie van de lithium-ion-accu.

Waterstoftanks
Twee met carbon ommantelde tanks die in de carrosseriebodem zijn ondergebracht, kunnen 4,4 kg waterstof bevatten.
Dankzij de wereldwijd gestandaardiseerde 700 bar-tanktechnologie kan de volledige waterstofvoorraad binnen drie minuten worden getankt. Qua in beslag genomen tijd onderscheidt het tanken zich niet van die voor een auto met een verbrandingsmotor.

Brandstofcelaandrijvingssysteem
Energie uit een brandstofcel - een eenvoudig principe met uitstekend rendement.
In de Mercedes-Benz GLC F-CELL is voor het eerst brandstofcel- en accutechnologie gecombineerd tot een plug-in hybrid.