De brandstofcel
'F-Cell'.

Ervaar meer over alternatieve aandrijvingstechnologieën.

GLC F-CELL: dit model is niet bestelbaar in België.

Elektrische aandrijving met brandstofcel


De brandstofcel 'F-Cell' begrijpen

Elektrische aandrijving met brandstofcel


De brandstofcel 'F-Cell' begrijpen

Een moderne brandstofcelauto wordt aangedreven door elektrische energie die met behulp van brandstofcellen uit waterstof wordt gewonnen. De geavanceerde, door waterstof aangedreven modellen van Mercedes-Benz produceren geen CO2-emissie en stoten geen lokale schadelijke stoffen uit.
Bij de GLC F-CELL is de milieuvriendelijke brandstofcelaandrijving gecombineerd met een lithium-ion-accu, die heel eenvoudig met behulp van plug-in-technologie kan worden opgeladen. Lange trajecten rijden vormt dan ook geen enkel probleem voor deze SUV. Hetzelfde geldt voor het tanken, dat in heel korte tijd kan worden voltooid.

Mercedes-Benz presenteert de GLC F-CELL


Mercedes-Benz GLC F-CELL.

Mercedes-Benz presenteert de GLC F-CELL


Mercedes-Benz GLC F-CELL.

De nieuwe GLC F-CELL.
De nieuwe GLC F-CELL.

Mercedes-Benz presenteert met de GLC F-CELL de volgende mijlpaal op weg naar emissievrij autorijden. Het nieuwste elektrische model van de Mercedes-Benz familie zit boordevol spanning omdat de GLC F-CELL wereldwijd de eerste plug-in hybrid is waarbij innovatieve brandstofcel- en accutechniek met elkaar zijn gecombineerd. Naast waterstof kan deze uitvoering van de populaire SUV ook stroom 'tanken'. Het intelligente samenspel tussen de accu en brandstofcel, alsmede de korte tijd die benodigd is om te tanken, zorgen ervoor dat de GLC F-CELL uitstekend op de dagelijkse praktijk is afgestemd, en daarmee een perfecte compagnon is voor het afleggen van lange afstanden.

Waterstofverbruik gecombineerd 0,34 kg/100 km; CO2-emissie gecombineerd: 0 g/km; stroomverbruik gecombineerd: 13,7 kWh/100 km

* Meting uitgevoerd in aanwezigheid van TÜV.

Elektrische aandrijving met brandstofcel


Hoe wij van waterstof de brandstof van de toekomst maken.

Met de combinatie van brandstofcel- en accutechnologie kan lokaal emissievrij worden gereden, waarbij tanken slechts een paar minuten in beslag neemt. Ervaar meer over de afzonderlijke aandrijvingscomponenten in de GLC F-CELL.

Elektrische aandrijving met brandstofcel


Hoe wij van waterstof de brandstof van de toekomst maken.

Met de combinatie van brandstofcel- en accutechnologie kan lokaal emissievrij worden gereden, waarbij tanken slechts een paar minuten in beslag neemt. Ervaar meer over de afzonderlijke aandrijvingscomponenten in de GLC F-CELL.

Oplaadaansluiting

De lithium-ion-accu kan als extra energiebron met behulp van een oplaadstekker rechts in de achterbumper extern via plug-in-technologie worden opgeladen.

Lithium-ion-hoogspanningsaccu

De lithium-ion-hoogspanningsaccu beschikt over een brutocapaciteit van 13,5 kWh en dient naast de brandstofcel als energiebron voor de elektromotor.

De intelligente combinatie van een brandstofcel- en accusysteem zorgt voor uitstekende efficiëntie en comfort.

H2-vulopening

Dankzij de 700 bar-technologie kan de GLC F-CELL de volledige hoeveelheid waterstof binnen drie minuten bij een waterstoftankstation tanken.

Met een volle tank produceert de GLC F-CELL voldoende energie voor een actieradius van 430 km[2]. Bovendien profiteert de bestuurder van de GLC F-CELL van een actieradius van maximaal 51 km[2] met de energie van de lithium-ion-accu.

Waterstoftanks

Twee met carbon ommantelde tanks die in de carrosseriebodem zijn ondergebracht, kunnen 4,4 kg waterstof bevatten.

Dankzij de wereldwijd gestandaardiseerde 700 bar-tanktechnologie kan de volledige waterstofvoorraad binnen drie minuten worden getankt. Qua in beslag genomen tijd onderscheidt het tanken zich niet van die voor een auto met een verbrandingsmotor.

Brandstofcelaandrijvingssysteem

Energie uit een brandstofcel - een eenvoudig principe met uitstekend rendement.

In de Mercedes-Benz GLC F-CELL is voor het eerst brandstofcel- en accutechnologie gecombineerd tot een plug-in hybrid.

GLC F-CELL: waterstofverbruik gecombineerd: XX kg/100 km; CO2-emissie gecombineerd: XX g/km; stroomverbruik gecombineerd: XX kWh/100 km.(2)