Focus op veiligheid

Hier is veiligheid thuis

Voor veiligheid, betrouwbaarheid en waardebehoud. 

Focus op veiligheid


Mercedes-Benz Service & Onderhoud

Voor veiligheid, betrouwbaarheid en waardebehoud. 

Jongen bij de Mercedes-Benz dealer.

Werkplaatsservices


In goede handen.

Vaak zijn het de details die een service excellent maken, bijvoorbeeld als uw Erkend Servicepunt Mercedes-Benz u bij het onderhoud kostbare tijd bespaart of irritante gebruikssporen even gauw herstelt. Ontdek de ideale services voor uzelf en uw Mercedes-Benz. 

Werkplaatsservices


In goede handen.

Vaak zijn het de details die een service excellent maken, bijvoorbeeld als uw Erkend Servicepunt Mercedes-Benz u bij het onderhoud kostbare tijd bespaart of irritante gebruikssporen even gauw herstelt. Ontdek de ideale services voor uzelf en uw Mercedes-Benz. 

Een Mercedes-Benz GLE Coupé wordt in de werkplaats in het bijzijn van de vrouwelijke klant door een medewerker geïnspecteerd.

Onderhoud

Technische keuring

Technische keuring

Onderhoudstarieven

Onderhoudstarieven

Vrouw geniet van frisse lucht naast haar Mercedes-Benz

Airco Onderhoud & Airco Cleaning (PLUS)

ReadyToGo

ReadyToGo

De foto toont een koppel dat op een tablet de serviceaanbiedingen van Mercedes-Benz bekijkt.

Digitaal servicerapport

Serviceprogramma's


De serviceprogramma’s van Mercedes-Benz.

Serviceprogramma's


De serviceprogramma’s van Mercedes-Benz.

Serviceprogramma

Een Mercedes-Benz is een sterk staaltje van vooruitgang. Uw nieuwe wagen denkt vooruit op het vlak van duurzaamheid en veiligheid, en sluit ook qua design perfect aan bij de tijdsgeest. In uw wagen rijdt u met plezier van de ene nieuwe belevenis naar de andere. Uw Mercedes-Benz past zich steeds vlot aan de situatie aan.

Om onze service nog beter af te stemmen op uw behoeften bieden we drie serviceprogramma’s aan voor extra ondersteuning en zekerheid. Deze programma’s geven u de vrijheid om zelf te kiezen hoe de planning en betaling van uw onderhoudsbeurten en/of herstellingen zullen verlopen. Meer dan ooit is ons motto Add your service! Zo kunt u zich focussen op wat écht telt. Voor een zorgeloos gevoel, elke rit opnieuw.

U regelt uw onderhoudsservice voortaan zoals u het wilt.

Onze programma’s zijn stuk voor stuk kwaliteitsvolle onderhoudspakketten waarvoor u een transparante, voordelige prijs betaalt. Zo weet u perfect wat u mag verwachten voor het budget dat u in gedachten heeft. Het Mercedes-Benz ServiceCare programma biedt zelfs de mogelijkheid om betalingen te spreiden over één of meerdere jaren, voor een betalingsplan op maat.

Ga langs bij uw Erkend Servicepunt Mercedes-Benz voor een persoonlijke offerte of bereken uw prijs.

Vergelijk onze serviceprogramma's

Vergelijk onze serviceprogramma's

  • CompleteCare

    Mercedes-Benz CompleteCare: het all-in-one servicepakket.

    Mercedes-Benz CompleteCare: het all-in-one servicepakket.

    Dit uitgebreide programma dekt alle kosten voor alle geplande onderhoudsbeurten en herstellingen, inclusief Mercedes-Benz Originele Onderdelen die aan normale slijtage onderhevig zijn. Zelfs bij pech,kunt u gerust zijn, want ook onze Mobilo pechverhelping is inbegrepen. Bovendien kunt u, afhankelijk van het gebruik dat u van uw wagen maakt, de looptijd van uw programma zelf bepalen: voor een aantal jaar en een bepaald aantal kilometer. Met Mercedes-Benz CompleteCare kiest u dus voor maximale zekerheid en gemoedsrust.

    • Optimale bescherming tot wel 72 maanden of 250.000 km.
    • Programma kan enkel gestart worden vóór de eerste onderhoudsbeurt
    (binnen de eerste 12 maanden).
    • Onze Mercedes-Benz opgeleide technici houden uw wagen in perfecte staat.

    Het Mercedes-Benz CompleteCare programma is enkel beschikbaar voor nieuwe personenwagens van Mercedes-Benz.

  • ServiceCare

    Mercedes-Benz ServiceCare: onderhoudsservice zoals het u uitkomt.

    Mercedes-Benz ServiceCare: onderhoudsservice zoals het u uitkomt.

    Het nieuwe Mercedes-Benz ServiceCare programma bevat alle essentials die u nodig heeft voor een perfect onderhouden wagen: dekking van alle kosten voor gepland onderhoud en nazicht, inclusief vervanging van filters, oliën en Mercedes-Benz Originele Onderdelen, alsook onze Mobilo pechverhelping. Dit programma staat bovendien los van het aantal kilometer dat u rijdt. U bepaalt dus zelf hoeveel onderhoudsbeurten u voor uw wagen koopt. Daarbij kunt u uw uitgaven spreiden over verschillende jaren of in één keer een voorafbetaling doen. De keuze is aan u. Na afloop van een Mercedes-Benz ServiceCare programma kan een nieuw ServiceCare programma opgestart worden.

     

    • Optimale bescherming tot wel 4 jaar lang.
    • Keuze uit 2, 3 of 4 onderhoudsbeurten afhankelijk van de looptijd.
    • Starten vóór de eerste onderhoudsbeurt (binnen de eerste 12 maanden).
    • Onze Mercedes-Benz opgeleide technici houden uw wagen in perfecte staat.

     

    Het Mercedes-Benz ServiceCare programma is beschikbaar voor nieuwe personenwagens van Mercedes-Benz.

     

  • WarrantyExtension

    Mercedes-Benz WarrantyExtension: voor een langdurig garantiegevoel.

    Mercedes-Benz WarrantyExtension: voor een langdurig garantiegevoel.

    Loopt de garantie van uw wagen bijna ten einde? Dan kunt u dankzij ons nieuwe Mercedes-Benz WarrantyExtension programma de garantie van uw wagen met maximaal 4 jaar verlengen. Alle onvoorziene herstellingen en vervangingen van onderdelen die inbegrepen zijn in uw garantie blijven op deze manier gedekt. Zo kunt u nog langer zorgeloos genieten van uw Mercedes-Benz.
     

    • Optimale bescherming tot max.10 jaar of 200.000 km.
    • Verlenging van 1, 2, 3 of 4 jaar.
    • Programma kan gestart worden tot 8 jaar na de eerste ingebruikname van
    • uw wagen en/of 180.000 km.
    • Onze Mercedes-Benz opgeleide technici houden uw wagen in perfecte staat.
     

    Het Mercedes-Benz WarrantyExtension programma is beschikbaar voor zowel nieuwe als tweedehands personenwagens van Mercedes-Benz.

Werkplaats en medewerkers


Werkplaatsinformatie

Werkplaats en medewerkers


Werkplaatsinformatie

Medewerkers & trainingen

Service workshop

Medewerkers & trainingen

Enkel uitstekend opgeleid werkplaatspersoneel dat over alle informatie over de toonaangevende autotechnologie van Mercedes-Benz beschikt, kan onberispelijk werk leveren.

Daarom is het des te belangrijker dat de medewerkers technisch helemaal bij zijn. Geschikte testapparatuur en actuele werkplaatsliteratuur zijn onontbeerlijk voor een correcte diagnose en behoorlijk onderhoud. Onze opleidingen bieden daarom een groot aantal mogelijkheden tot scholing en bijscholing, waarin zowel basiskennis als gespecialiseerde kennis worden bijgebracht. 

Voor meer info, stuur een e-mail naar mercedes-benz.training.belux@daimler.com.

Werkplaatsinformatie en digitaal onderhoudsboekje

Werkplaatsinformatie en digitaal onderhoudsboekje

Service & Parts-net
Het centraal online-platform voor vrije werkplaatsen conform GVO met technische informatie over onderhoud en reparatie.

Digitaal onderhoudsboekje (DSB)
Het centraal online-platform voor vrije werkplaatsen conform GVO met meer informatie over het ’Digital Service Booklet’ (DSB), het nieuwe online-onderhoudsboekje.

Werkplaats-informatie-systeem
Het systeem WIS-net biedt gebruiksvriendelijk opgestelde service-informatie en bevat ook alle serviceliteratuur sedert ca. 1985.

Elektronische onderdelencatalogus
De elektronische onderdelencatalogus EPC-net helpt u het juiste aantal onderdelen correct te bepalen.

TIPS-platform
TIPS is een algemeen elektronisch systeem voor wereldwijde uitwisseling van technische informatie, kennis en oplossingen over alle servicefasen.

Real Driving Emissions


Emissie in realistische rijsituaties.

Real Driving Emissions


Emissie in realistische rijsituaties.

La photo montre un couple à bord d’un cabrio décapoté sous un beau soleil.

Het begrip Real Driving Emissions (RDE) beschrijft de werkelijke uitstoot van uitlaatgassen door auto's, vrachtwagens en bussen in het dagelijkse gebruik. Tot nu werden voor de typegoedkeuring uitlaatgassen uitsluitend op testbanken gemeten. Sinds de wetgeving RDE (EU) 427/2016 in maart 2016 van kracht is geworden, dienen emissies binnen een vastgesteld kader ook in realistische rijsituaties te worden gemeten. Samen met de vanaf september 2017 geldende RDE-grenswaarden in realistische rijsituaties vormt dit een belangrijke stap op weg naar een schonere en emissiearmere toekomst in automobiliteit.

Onderhoud


Voor veiligheid, betrouwbaarheid en waardebehoud.

Mercedes-Benz onderhoud is volledig op uw auto toegesneden – met een omvangrijke reeks services en controles die ervoor zorgen dat de werkzaamheden precies aansluiten bij wat nodig is. Als fabrikant kennen wij uiteindelijk uw Mercedes-Benz het best.

Onderhoud


Voor veiligheid, betrouwbaarheid en waardebehoud.

Mercedes-Benz onderhoud is volledig op uw auto toegesneden – met een omvangrijke reeks services en controles die ervoor zorgen dat de werkzaamheden precies aansluiten bij wat nodig is. Als fabrikant kennen wij uiteindelijk uw Mercedes-Benz het best.

Uw voordelen in één oogopslag:

Mercedes-Benz originele onderdelen staan garant voor uitstekende kwaliteit, beproefde veiligheid en hoge betrouwbaarheid.
De gezochte video is momenteel helaas niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw.
Opnieuw bekijken

Mercedes-Benz originele onderdelen. Nu in volle actie ervaren!

Uw voordelen in één oogopslag:

  • Professioneel opgeleid servicepersoneel
  • Eersteklas onderhoud met speciaalgereedschap
  • Precies op de rijprestaties en het gebruik van uw auto afgestemde servicewerkzaamheden
  • Na elke service gratis verlenging van de mobiliteitsoplossing Mobilo – 30 jaar lang

Nu de Mercedes me Service-app downloaden zodat u altijd op tijd aan komende onderhoudsbeurten wordt herinnerd:

  • Servicestatus

    Uw servicestatus – tot op de dag bijgewerkt en in één oogopslag.

    Op het Vehicle Service Dashboard van Mercedes-Benz kunt u elke dag de servicestatus van uw auto bekijken.

    Uw servicestatus – tot op de dag bijgewerkt en in één oogopslag.

    In Mercedes me vindt u elke dag bijgewerkte informatie over de status en looptijden met betrekking tot alle service- en onderhoudsonderwerpen, zoals.

    • Tijdstip eerstvolgende servicecheck
    • Looptijd mobiliteitsoplossing Mobilo
    • Datum eerstvolgende APK-keuring

    Registreer u nu bij Mercedes me, zodat u uw servicestatus kunt bekijken.

  • Onderhoudswerkzaamheden

    Zo comfortabel kan onderhoud zijn.

    Betrouwbaarheid staat centraal bij de services voor uw Mercedes-Benz

    Zo comfortabel kan onderhoud zijn.

    Er zijn bij Mercedes-Benz twee verschillende soorten onderhoudswerkzaamheden: Service A en Service B, die afwisselend worden uitgevoerd. Bovendien hoeft u zelf niet de data te onthouden waarop onderhoud moet worden uitgevoerd. U wordt hiervan automatisch op de hoogte gebracht. Als extra voordeel kan zo eventuele slijtage of schade vroegtijdig worden vastgesteld, zodat omvangrijke reparatiewerkzaamheden kunnen worden voorkomen.

  • Mobilo

    Snel hulp ter plaatse – gratis en 24 uur per dag.

    Snel hulp ter plaatse – gratis en 24 uur per dag.

    De mobiliteitsoplossing Mobilo is standaard bij elke Mercedes-Benz personenwagen en wordt na elke service bij Mercedes-Benz gratis verlengd – 30 jaar lang.

    Bij pech, een ongeval, een klein probleem of vandalisme zorgen onze experts ervoor dat u gewoon verder kunt. Dat kan met een reparatie ter plaatse, vervangend vervoer of een vliegticket. En wanneer u liever rustig wilt wachten tot uw auto weer gerepareerd is, betalen we graag de hotelovernachting voor u. Daarvoor is één telefoontje voldoende.

    Mercedes-Benz servicehotline +32 2 554 17 27
    Mercedes-AMG servicehotline: 00800 264 77777

    Overigens kunt u de looptijd van uw Mobilo mobiliteitsoplossing op elk willekeurig tijdstip oproepen met Mercedes me.

    Voor auto's met een eerste kentekenregistratie tussen 24 oktober 1998 en 31 maart 2008 geldt de voorganger MobiloLife.

    Hulp bij pech voor doven en slechthorenden kan via het volgende e-mailadres worden behandeld: hls.deu@cac.mercedes-benz.com.
    Graag in de betreffende e-mail gegevens van het model en eigenaar, een symptoombeschrijving en de pechlocatie vermelden.