
Veelgestelde vragen.
Veelgestelde vragen.
Veelgestelde vragen.
Maak een afspraak
U maakt een afspraak bij een Mercedes-Benz Erkend Servicepunt:
Afspraak wijzigen
Neem contact op met uw Mercedes-Benz Erkend Servicepunt om een afspraak te wijzigen.
Voor vragen of klachten kunt u ons op de volgende manieren bereiken:
Telefoon
008 009 777 7777
+32 2 620 03 08
Email
cs.nld@cac.mercedes-benz.com
Fax
+32 2 554 17 24
Post
Mercedes-Benz Belgique
Avenue du Péage/ Tollaan 68
1200 Brussel
Belgium
Voor pech onderweg kunt u ons op de volgende manieren bereiken:
Telefoon
008 001 777 7777
+32 2 620 03 08
Hulp bij pech voor doven en slechthorende kan via onderstaand e-mailadres. Graag model, eigenaar, symptoombeschrijving en de pechlocatie vermelden.
Email
hls.nld@cac.mercedes-benz.com
Mercedes-Benz
Financial Services behandelt alle vragen over leaseauto's, verzekeringen en
financiële contracten. Voor meer informatie klik hier
Telefoon
+32 2 254 68 11
Neem contact op met onze klantenservice om uw adres te wijzigen.
Telefoon
008 009 777 7777
+31 20 7219 100
Email
cs.bel@cac.mercedes-benz.com
Fax
+32 2 554 17 24
Post
Mercedes-Benz Luxembourg
Gelissendomein 5,
6229 GK Maastricht
The Netherlands
U kunt de handleiding voor uw voertuig downloaden en op elk gewenst moment offline openen. De handleiding is beschikbaar op Android- en IOS-apparaten.
Mercedes-Benz Guides-app:
U kunt de handleiding voor uw voertuig downloaden en op elk gewenst moment offline openen. De handleiding is beschikbaar op Android- en IOS-apparaten.
Interactieve gebruikershandleidingen:
Deze zijn beschikbaar via de website van Mercedes-Benz.
Onboard Computer in uw auto:
U kunt de digitale gebruikershandleiding opvragen via het multimediasysteem in uw Mercedes-Benz. Om veiligheidsredenen is de digitale handleiding tijdens het rijden gedeactiveerd.
Voor voertuigen met MBUX:
1. Druk op de “Homeknop”.
2. Selecteer “Info”.
3. Selecteer “Handleiding”.
4. Selecteer “Informatie”.
Voor auto's met COMAND- of Audio 20-multimediasystemen:
1. Druk op de “Voertuigknop”.
2. Selecteer het menu-item “Handleiding”.
3. Bevestig het bericht over de waarschuwingen en veiligheidsopmerkingen.
4. Het basismenu voor de digitale gebruikershandleiding verschijnt nu
Gebruik onze Oil Finder-app voor meer informatie over de juiste olie voor uw voertuig.
Kijk voor informatie over uw specifieke voertuig in uw gebruikershandleiding.
Voor Mercedes-Benz benzineauto’s bevelen wij premium loodvrije benzine (91 octaan of hoger) met maximaal 10% ethanol (E5 of E10) aan.
Kijk voor informatie over uw specifieke voertuig in uw gebruikershandleiding.
AdBlue® is een niet-giftige oplossing die de hoeveelheid stikstofoxide (NOx) minimaliseert die wordt geproduceerd door specifieke dieselmotoren. Het zet stikstofoxide chemisch om in onschadelijke stikstof (N2) en water (H20). Uw voertuig heeft AdBlue® nodig om de NOₓ-uitstoot te verminderen.
Adblue® kan worden bijgevuld door uw Mercedes-Benz Erkend Servicepunt of u kunt AdBlue® zelf bijvullen. Raadpleeg uw gebruikershandleiding voor verdere instructies.
Service A is het kleine onderhoud voor uw auto. Het is ook het eerste onderhoud dat uw nodig heeft na ongeveer één jaar of na 25.000 kilometer rijden, wat als eerste bereikt wordt. Uw auto geeft altijd aan welke service nodig is.
Service A bevat:
Neem contact op met uw Mercedes-Benz Erkend Servicepunt voor meer informatie of kijk op onze website.
Service B is het grote onderhoud voor uw auto. Het is ook het tweede onderhoud dat uw auto nodig heeft na ongeveer twee jaar of na 50.000 kilometer rijden, wat als eerste bereikt wordt. Uw auto geeft altijd aan welke service nodig is.
Service B bevat:
Neem contact op met uw Mercedes-Benz Erkend Servicepunt voor meer informatie of kijk op onze website.
De kosten van een onderhoudsbeurt bij Mercedes-Benz verschillen per model en zijn afhankelijk van de onderhoudsvoorwaarden van het land.
Neem contact op met uw Mercedes-Benz Erkend Servicepunt voor meer informatie.
U vindt onze tarieven online op https://myservicedeals.mercedes-benz.be/
In het Digitale Service Boek staat de onderhoudsgeschiedenis van uw auto.
U vindt uw DSB via Mercedes me. Zie onze website voor meer informatie over Mercedes me.
Tweedehands voertuigen
Neem contact op met de verkoper van uw tweedehands voertuig voor de onderhoudsgeschiedenis van uw auto. De onderhoudsgeschiedenis van een auto wordt alleen gecommuniceerd met de originele koper.
E-mail een kopie van uw eigendomsbewijs en identiteitsbewijs naar onze klantenservice om de optielijst van uw auto op te vragen. Vermeld hierbij ‘Optielijst’ in de onderwerpregel. Wij sturen u zo snel mogelijk een bevestiging van uw specificaties.
De cataloguswaarde van uw voertuig kunt u navragen bij onze klantenservice. Graag het chassisnummer van uw voertuig meesturen.
Telefoon
008 009 777 7777
+31 20 7219 100
Email
cs.bel@cac.mercedes-benz.com
Op onze website treft u de prijslijsten aan van onze voertuigen van het huidige jaar.Let op: De cataloguswaarde van uw auto is afhankelijk van de specificaties.
Staat uw model er niet tussen? Neem dan contact op met uw Mercedes-Benz Erkend Servicepunt.
Aan de binnenkant van de tankklep van uw voertuig zit een sticker met de aanbevolen bandenspanning.
Let op: de voor- en achterbanden kunnen verschillende maten hebben!
Dit is afhankelijk van de voertuigspecificaties. Neem hiervoor contact op met uw Mercedes-Benz Erkend Servicepunt.
Alle nieuwe voertuigen worden geleverd met de beste alarm- en beveiligingssystemen. Welke dat zijn is afhankelijk van de specificaties van uw voertuig. Neem voor meer informatie contact op met uw Mercedes-Benz Erkend Servicepunt.
Radiocodes spelen een belangrijke rol bij diefstalbeveiliging. Bezoek uw Mercedes-Benz Erkend Servicepunt voor de radiocode van uw voertuig. Zij zullen om een bewijs van eigendom van het voertuig en een geldig legitimatiebewijs vragen.
Emissienormen definiëren de aanvaardbare limieten voor uitlaatemissies van nieuwe voertuigen die in de Europese Unie en de EER-lidstaten worden verkocht.
De emissienorm van uw voertuig wordt vermeld in de registratiedocumenten.
Het gelijkvormigheidsattest of Certificaat van Oorsprong (CvO) bevestigt waar een product is gemaakt.
Gebruik voor meer informatie de volgende kanalen:
Personenwagens: Neem contact op met uw Mercedes-Benz Erkend Servicepunt
U dient een kopie van het volledige kentekenbewijs en uw identiteitsbewijs meesturen.
Uw Mercedes-Benz Erkend Servicepunt heeft de laatste navigatie-updates voor Garmin en COMAND. Neem rechtstreeks contact op met uw dealer om een afspraak te maken.
Bekijk onze Telefonie en Multimedia-pagina voor een actuele lijst met geschikte smartphones voor uw auto.
Staat uw telefoon er niet tussen? Dan kunnen we helaas niet garanderen dat deze werkt met uw voertuig.
Voor koppelinstructies van uw smartphone aan uw auto:
1. Ga naar Mercedes-Benz Mobile.
2. Kies het type, model en de serie van uw auto.
3. Scrol naar “Telefoon Link” en kies “Bluetooth Connectiviteit”.
4. Kies het merk en model van uw telefoon.
Staat uw telefoon er niet tussen? Dan kunnen we niet garanderen dat deze met uw auto werkt.
5. Kies “Details”.
6. Scrol naar “Downloaden en Afdrukken” voor de instructies.
Het kunnen toevoegen van Apple CarPlay of Android Auto aan uw voertuig hangt af van het al dan niet uitgerust zijn van uw voertuig met een MBUX- of COMAND-infotainmentsysteem.
Met MBUX
Apple CarPlay of Android Auto toevoegen als een aftermarket-optie:
1. Ga naar de Mercedes me Connect-webwinkel en registreer / log in.
2. Koop het Smart Phone Integratie-systeem (dit omvat zowel Android Auto als Apple CarPlay).
3. Betaal voor de service.
Met COMAND
Neem contact op met uw Mercedes-Benz Erkend Servicepunt over de mogelijkheid om Apple CarPlay of Android wagen aan uw voertuig toe te voegen.
De fabrieksgarantie dekt alle schade aan uw wagen die veroorzaakt wordt door een fabrieksfout binnen de garantieperiode. Slijtage onderdelen zijn uitgesloten van garantie. Voor meer informatie raadpleeg onze website.
Elke nieuwe Mercedes-Benz wagen die door een officiële Mercedes-Benz Erkend Servicepunt wordt verkocht heeft 2 jaar fabrieksgarantie.
Als een origineel onderdeel dat gekocht is bij een goedgekeurd Mercedes-Benz Erkend Servicepunt binnen twee jaar (onbeperkte kilometers) na aankoopdatum defect blijkt te zijn vanwege defect materiaal of fabricage, dan wordt dit gratis vervangen en gemonteerd door een goedgekeurde Mercedes-Benz Erkend Servicepunt.
Wanneer een defect onderdeel is vervangen als onderdeel van de garantie van het voertuig (d.w.z. betaald door Mercedes-Benz), vervalt de garantieperiode voor het vervangen onderdeel op hetzelfde moment dat de voertuiggarantie vervalt.
Een defect mag niet het gevolg zijn van normale slijtage, onjuiste bediening, overbelasting, ongeval, verwaarlozing of wijziging na het verlaten van onze fabriek of ontstaan als gevolg van de montage van een onderdeel en/of apparatuur die niet is goedgekeurd door Mercedes-Benz.
Voor een overzicht van de garanties die wij bieden, zie onze website of neem contact op met uw Mercedes-Benz Erkend Servicepunt voor actuele prijzen en verdere informatie.
Er wordt rechtstreeks contact met u opgenomen als uw voertuig wordt teruggeroepen. In de meeste gevallen wordt er met u contact opgenomen door uw Mercedes-Benz Erkend Servicepunt.
Neem voor vragen contact op met uw Mercedes-Benz Erkend Servicepunt met uw voertuigidentificatienummer (VIN) bij de hand.
Als u een brief van Mercedes-Benz heeft ontvangen waarin u wordt uitgenodigd wegens een terugroepactie, worden deze werkzaamheden gratis
voor u gedaan.
Verdere werkzaamheden worden in rekening gebracht.
Neem contact op met uw Mercedes-Benz Erkend Servicepunt om te controleren of uw wagen actieve terugroepacties heeft.
Als uw wagen onder tweejarige fabrieksgarantie valt, heeft u ook recht op onze Mobilo-dekking.
Ook als u uw wagen bij een van onze Mercedes-Benz Erkend Servicepunts onderhoudt volgens onze onderhoudsintervallen, kunt u ook na de periode van fabrieksgarantie recht
hebben op onze Mobilo-dekking.
Verdere algemene voorwaarden zijn van toepassing. Neem voor meer informatie over fabrieksgarantie, onderhoud of Mobilo contact op met uw Mercedes-Benz Erkend Servicepunt of kijk op onze website.
Heeft u onze standaard mobiliteitsgarantie (Mobilo)? Dan komt de assistentie tijdens de pechmelding in aanmerking voor een vergoeding. Meer informatie vind u hier.
Uw kosten declareren
Neem contact op met onze klantenservice. Houd uw facturen bij de hand.
008 009 777 7777
+32 2 620 03 08
We houden geen centrale administratie bij van voertuigen die te koop staan. Neem daarom contact op met uw dichtstbijzijnde Mercedes-Benz Erkend Servicepunt voor vragen over de aankoop van een nieuw voertuig. Zij zullen u adviseren over testritten en aankopen.