Koppel

900 Nm

Acceleratie

in 3,5 sec.

van 0 naar 100 km/h

Vermogen

van 450 kW

Highlights model


Dagelijks ritme van 900 Nm.

U geeft de maat aan. Met een lancering die begeleid wordt door de overweldigende bas van de nieuwe, inschakelbare AMG Performance-uitlaat met dubbele uitlaatsierstukken. Emotioneler kan het nauwelijks. En u zit er middenin. In de nieuwe Mercedes-AMG S 63 4MATIC+, die met de AMG 4,0-liter AMG-V8-biturbomotor met een vermogen van 450 kW (612 pk) en maximumkoppel van 900 Nm in slechts 3,5 seconden van 0 naar 100 km/h accelereert.

Highlights model


Dagelijks ritme van 900 Nm.

U geeft de maat aan. Met een lancering die begeleid wordt door de overweldigende bas van de nieuwe, inschakelbare AMG Performance-uitlaat met dubbele uitlaatsierstukken. Emotioneler kan het nauwelijks. En u zit er middenin. In de nieuwe Mercedes-AMG S 63 4MATIC+, die met de AMG 4,0-liter AMG-V8-biturbomotor met een vermogen van 450 kW (612 pk) en maximumkoppel van 900 Nm in slechts 3,5 seconden van 0 naar 100 km/h accelereert.

De afbeelding toont een schuin vooraanzicht van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+.

Exterieur

De afbeelding toont het interieur van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+.

Interieur

De afbeelding toont een bovenaanzicht van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+.

Performance

Exterieurdesign


Design – fascinerend in alle opzichten.

We wilden veel meer dan alleen maar een auto bouwen. De Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ is dan ook een symbool voor modern luxury geworden. De typerende AMG-voorzijde met grote luchtinlaten in de jet wing en de karakteristieke grille met AMG-logo zorgen ervoor dat de ogen van iedere ware autoliefhebber gaan schitteren. Net alleen van opzij maar ook van achteren wordt het credo van onze vormgeving duidelijk: luxueuze dynamiek.

Exterieurdesign


Design – fascinerend in alle opzichten.

We wilden veel meer dan alleen maar een auto bouwen. De Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ is dan ook een symbool voor modern luxury geworden. De typerende AMG-voorzijde met grote luchtinlaten in de jet wing en de karakteristieke grille met AMG-logo zorgen ervoor dat de ogen van iedere ware autoliefhebber gaan schitteren. Net alleen van opzij maar ook van achteren wordt het credo van onze vormgeving duidelijk: luxueuze dynamiek.

De afbeelding toont een schuin vooraanzicht van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+.

Exterieurdesign

De afbeelding toont de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ van voren.

Het exclusieve Mercedes-AMG exterieur kenmerkt zich door sportieve designelementen. De autonome voorzijde straalt met een grille van hoogglanzend chroom, terwijl de AMG-voorskirt met zwarte jet wing verwijst naar de performance van het model. In de grote luchtinlaten zijn twee dwarsvinnen opgenomen voor optimale motorkoeling. Ook van opzij straalt het Mercedes-AMG exterieur dynamiek uit met het opschrift 'V8 BITURBO 4MATIC+' en de AMG-dorpelverbreders.

AMG Performance-uitlaat

De afbeelding toont een detailopname van de achterzijde van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+.

Met behulp van drie variabel instelbare uitlaatkleppen kan het geluid van de AMG Performance-uitlaat aan het gekozen rijprogramma worden aangepast, variërend van overweldigend diep tot uiterst bescheiden. Bovendien kan de bestuurder met één druk op de knop de karakteristieken van het geluid wijzigen. Met deze standaarduitrusting kan de bestuurder ook een maximale spreiding van het geluid regelen, van comfortabel naar uiterst emotioneel.

High-performance AMG-composietremsysteem

De afbeelding toont een detailopname van het high-performance AMG-composietremsysteem van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+.

De grote, inwendig geventileerde en geperforeerde remschijven staan garant voor uitstekend remvermogen. De composietschijven leveren ook onder extreme omstandigheden uitmuntende prestaties en verlagen de ongeveerde massa bij de wielen. De remklauwen kunnen als optie rood worden gespoten.

Interieurdesign


Mission Control.

Geniet van de tijd door er steeds iets op vooruit te lopen. Futuristische bedienings- en aanduidingselementen en zorgvuldig geselecteerde, perfect afgewerkte materialen. Elke handeling die u in het interieur van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ verricht, wordt een luxe ervaring. Vanaf het AMG Performance-stuurwiel tot aan de speciale bekleding van de AMG-stoelen. En dankzij de contouren van de stoelen wordt uitstekende zijdelingse ondersteuning geboden.

Interieurdesign


Mission Control.

Geniet van de tijd door er steeds iets op vooruit te lopen. Futuristische bedienings- en aanduidingselementen en zorgvuldig geselecteerde, perfect afgewerkte materialen. Elke handeling die u in het interieur van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ verricht, wordt een luxe ervaring. Vanaf het AMG Performance-stuurwiel tot aan de speciale bekleding van de AMG-stoelen. En dankzij de contouren van de stoelen wordt uitstekende zijdelingse ondersteuning geboden.

De afbeelding toont het interieur van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+.

Interieurdesign

De afbeelding toont het interieur van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+.

Het AMG-interieur bestaat uit meerdere exclusieve uitrustingen die het sportieve karakter en het enorme vermogenspotentieel benadrukken. De bekleding in AMG-nappaleder voldoet aan de hoogste eisen en zorgt met het speciale V8-dessin voor exclusieve accenten. De met lederlook ARTICO beklede bovenzijde van het dashboard draagt bij aan de luxueuze uitstraling van het interieur. Daarnaast onderscheidt het interieur zich door de hoogwaardige analoge klok van IWC, die tussen de luchtuitstroomopeningen in het sierdeel is aangebracht. De AMG-sportpedalen van geborsteld rvs met rubbernoppen ronden het sportieve uiterlijk perfect af.

Stuurwiel

De afbeelding toont het AMG Performance-stuurwiel in nappaleder in het interieur van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+.

Het sportieve, driespaaks AMG Performance-stuurwiel in nappaleder is aan de onderzijde afgevlakt en geperforeerd op het greepgedeelte. De stuurkrans is uitgevoerd in gegalvaniseerd zilverchroom met geïntegreerd AMG-logo. Met behulp van de stuurschakelpaddles kan handmatig worden geschakeld voor een sportieve rijstijl en de 'look and feel' van de autosport. Dankzij de touch control buttons kunnen de meeste functies intuïtief worden aangestuurd.

AMG widescreen cockpit

De afbeelding toont het interieur van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+.

In de AMG widescreen cockpit worden specifieke aanduidingen weergegeven zoals informatie over temperatuur van de motor- en transmissieolie, alsmede de turbodruk. Verdere, speciale instrumenten zijn de G-meter en RACETIMER. De snelheidsmeter met een schaalverdeling die is verhoogd naar 330 km/h verwijst eveneens onmiskenbaar naar het potentieel van de V8-biturbomotor.
In de AMG widescreen cockpit is het 31,2 cm (12,3 inch) grote AMG-combi-instrument versmolten met het 31,2 cm (12,3 inch) mediadisplay tot een eenheid waarop HD-visualiseringen met hoge resolutie worden weergegeven. Op het AMG-combi-instrument kan uit drie verschillende weergavestijlen worden gekozen: 'Klassiek', 'Sportief' en 'Progressief'.

Achtercompartiment

De afbeelding toont het achtercompartiment van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+.

Het als optie leverbare First Class Fond, dat uit twee afzonderlijke stoelen bestaat en een doorlopende business console met bekerhouder met temperatuurregeling, beschikt over royale ruimte. Met behulp van twaalf stelmotoren kunnen de stoelen perfect op het postuur van de passagier worden ingesteld. Infotainment en telefonie zijn comfortabel binnen handbereik. Een bijzonder highlight vormt de executive stoel aan de passagierszijde met ondersteuning voor de benen en een verstelling van de rugleuning tot 43,5° voor een optimale ruststand. Het als optie leverbare ultramoderne individueel entertainmentsysteem achter bestaat uit twee displays, een afstandbediening, Blue Ray-speler, usb- en AUX-aansluiting, alsmede twee draadloze hoofdtelefoons (optie).

AMG-uitrustingen


Stel uw persoonlijke Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ samen.

AMG-uitrustingen


Stel uw persoonlijke Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ samen.

    High-performance keramisch AMG-composietremsysteem

    De afbeelding toont het high-performance keramisch AMG-composietremsysteem van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+.

    Een systeem waarop u kunt vertrouwen, ook nadat er kort achter elkaar heel hard is afgeremd. Het high-performance keramisch AMG-composietremsysteem beschikt over een remvermogen waarop u ook in extreme situaties kunt vertrouwen. Bovendien is dit systeem lichter dan conventionele remsystemen, wat voor minder ongeveerde massa zorgt, met als gevolg meer rijdynamiek en wendbaarheid.

    AMG-carbonpakket exterieur

    De afbeelding toont een buitenspiegel van een Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ met AMG-carbonpakket exterieur.

    Een Performance-model verdient een afwerking met supermaterialen. De elementen in carbon voor het exterieur benadrukken het sportieve karakter van uw Mercedes-AMG en zorgen ervoor dat uw model nóg sportiever oogt. De eigenschappen van dit materiaal, zoals de stevigheid en het lage gewicht, sluiten perfect aan op de AMG-filosofie.

    AMG-nightpakket

    De afbeelding toont de voorzijde van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ met AMG-nightpakket.

    Bij het AMG-nightpakket zijn geselecteerde elementen voor het exterieur uitgevoerd in zwart hoogglanzend. Afhankelijk van de gekozen carrosseriekleur ontstaan daardoor sterke contrasten of vloeiende overgangen. In beide gevallen laat u echter duidelijk zien dat u een uitstekend gevoel hebt voor individueel, dynamisch design.

    AMG Driver's Package

    De afbeelding toont het combi-instrument met AMG Driver's Package in de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+.

    Met het AMG Driver's Package wordt de topsnelheid begrensd op 300 km/h.

    Performance


    Elk moment telt.

    We willen onszelf steeds weer overtreffen. Dat blijkt onder andere uit de volledig nieuw geconstrueerde, innovatieve vierwielaandrijving AMG Performance 4MATIC+. Een elektromechanisch geregelde koppeling verbindt de continu aangedreven achteras variabel met de vooras. De beste koppelverdeling wordt daarbij continu berekend, zodat er met de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet zowel traploos variabel met op tractie georiënteerde vierwielaandrijving en pure achterwielaandrijving kan worden gereden. Op deze manier kan er uiterst snel worden geaccelereerd, en nemen de rijstabiliteit en rijveiligheid eveneens toe, zowel op een droog als een nat of besneeuwd wegdek.

    Performance


    Elk moment telt.

    We willen onszelf steeds weer overtreffen. Dat blijkt onder andere uit de volledig nieuw geconstrueerde, innovatieve vierwielaandrijving AMG Performance 4MATIC+. Een elektromechanisch geregelde koppeling verbindt de continu aangedreven achteras variabel met de vooras. De beste koppelverdeling wordt daarbij continu berekend, zodat er met de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet zowel traploos variabel met op tractie georiënteerde vierwielaandrijving en pure achterwielaandrijving kan worden gereden. Op deze manier kan er uiterst snel worden geaccelereerd, en nemen de rijstabiliteit en rijveiligheid eveneens toe, zowel op een droog als een nat of besneeuwd wegdek.

    Ervaar meer over de aandrijflijn en motor van de Mercedes-AMG A 35 4MATIC Limousine.

    4,0-liter AMG-V8-biturbomotor.

    In de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ wordt uitsluitend gebruikgemaakt van de AMG 4,0-liter V8-biturbomotor <p>Opgaven over maximaal vermogen en koppel volgens verordening (EU) 715/2007 in de huidige versie.</p>met een vermogen van 450 kW (612 pk). Het maximumkoppel bedraagt<p>Opgaven over maximaal vermogen en koppel volgens verordening (EU) 715/2007 in de huidige versie.</p> 900 Nm.

    Het koppel staat in een breed toerentalbereik van 2750 tot 4500 t/min ter beschikking voor superieure prestaties. Er is geen andere luxe performance-limousine die in 3,5 seconden vanuit stilstand naar 100 km/h kan accelereren; de maximumsnelheid is begrensd op 250 km/h (met het AMG Driver's Package bedraagt dit 300 km/h).

    AMG SPEEDSHIFT MCT negentraps automatische transmissie.

    De AMG SPEEDSHIFT MCT negentraps automatische transmissie biedt optimale ondersteuning bij een dynamische rijstijl en zorgt bovendien voor een onvervalst autosportgevoel bij elke rit.

    Afhankelijk van de rijstand kan er zowel snel en sportief of nauwelijks merkbaar worden geschakeld. Dankzij de negen versnellingen wordt er veelvuldig met optimale toerentallen gereden.

    AMG Performance 4MATIC+.

    Uitstekende tractie en performance in elke situatie. De volledig variabele 4MATIC+ van Mercedes-AMG verdeelt het koppel intelligent en traploos over de voor- en achteras.

    Daarmee ervaart u tegelijkertijd de voordelen van vierwiel- als achterwielaandrijving, zodat u zowel kunt genieten van typerende AMG-rijdynamiek en ongebreideld rijplezier.

    AMG RIDE CONTROL+.

    AMG RIDE CONTROL+ zorgt voor een sportieve controle van de auto, ook in het grensgebied van het fysiek mogelijke. Het luchtveringssysteem is speciaal voor AMG geconstrueerd voor hoge performance, terwijl het adaptieve dempingssysteem

    uiterst fijngevoelig reageert op oneffenheden. Hierbij wordt de demping van elk afzonderlijk wiel aangepast, waarmee de basis wordt gevormd voor comfortabel en ontspannen reizen. De uitgekiende sensoren van de niveauregeling rondom zorgen ervoor dat het niveau van de auto automatisch wordt verlaagd bij hogere snelheden en bij de sportieve DYNAMIC SELECT-rijprogramma's.

    AMG DYNAMIC SELECT.

    De inschakelbare AMG Performance-uitlaat zorgt voor een speciale akoestische ervaring tijdens het rijden. Dankzij verstelbare uitlaatkleppen kan het geluid van de auto met een druk op de knop worden ingesteld.

    Afhankelijk van het rijprogramma kan het geluid worden ingesteld van bescheiden tot puur emotioneel.

    S-Klasse Maybach: brandstofverbruik gecombineerd: 10,3 - 18,5 l/100 km, CO2-emissie gecombineerd: 233 - 421 g/km (WLTP) <p>De vermelde waarden werden gemeten volgens de voorgeschreven meetmethode. Het betreft ‘WLTP-CO<sub>2</sub>-waarden’ conform Art. 2 Nr. 3 van de doorvoerverordening (EU) 2017/1153. De waarden van het brandstofverbruik werden op basis van deze waarden bepaald. Het stroomverbruik werd berekend op basis van VO 683/2008/EG. De opgaven hebben geen betrekking op een specifiek voertuig, ze zijn slechts bedoeld ter vergelijking van verschillende voertuigen onderling. De waarden variëren al naargelang de gekozen opties.</p>