Vrouwen in beweging brengen.

De doelen van She’s Mercedes: vrouwen inspireren, verbinden en sterker maken. En op allerlei manieren ideeën over mobiliteit met hen uitwisselen.

 

Kerstin Heiligenstetter : hoofd She’s Mercedes Initiative.

She's Mercedes

Vrouwen in beweging brengen.

De doelen van She’s Mercedes: vrouwen inspireren, verbinden en sterker maken. En op allerlei manieren ideeën over mobiliteit met hen uitwisselen.

 

Kerstin Heiligenstetter : hoofd She’s Mercedes Initiative.

“Vijf jaar She’s Mercedes, daar ben ik erg trots op. Ik weet nog precies hoe het allemaal begon in het najaar van 2015. De opwinding om iets nieuws te zien ontstaan, maar ook de onzekerheid over hoe ons initiatief zich zou ontwikkelen. Ons doel was van meet af aan duidelijk: vrouwen inspireren, verbinden en sterker maken. We willen de starter samenbrengen met de onderneemster, de leidinggevende met de creatieveling. Want als initiatief – en als onderneming – zijn we ervan overtuigd dat, als mensen van verschillende leeftijden en met verschillende achtergronden ideeën uitwisselen, we vooruit kunnen komen. En dat je samen meer kunt bereiken, in een team of met een netwerk.”

  

Een holistisch initiatief.

She's Mercedes

  

Een holistisch initiatief.

Sinds 2015 voert Mercedes-Benz een intensieve dialoog met vrouwen over de hele wereld via She’s Mercedes Initiative: in meer dan zeventig landen kunnen vrouwen netwerken in online communities en tijdens netwerkevenementen, en gebruikmaken van de mogelijkheden voor mentorschap. Ze vinden inspiratie en informatie in She’s Mercedes magazine, op de website en via de sociale media. She’s Mercedes Initiative organiseert ook trainingen voor de verkoopteams van het merk, stimuleert verkoopmedewerksters en ondersteunt de ontwikkeling van mobiliteitsservices.

  

The White Dinner Friends of the Brands: Amsterdam.

She's Mercedes

  

The White Dinner Friends of the Brands: Amsterdam.

Friends of the Brands koppelt op een persoonlijke en authentieke manier invloedrijke mensen in Europa en daarbuiten aan merken met het doel meer naamsbekendheid, sales of de uitbreiding van het netwerk te realiseren. Daartoe brengen ze merken op een originele en kwalitatieve manier in contact met prominente social influencers, zoals artiesten, topsporters, b/vloggers, topondernemers en journalisten. Een van de event formats is The White Dinner, die het merk de ultieme mogelijkheid biedt om rechtstreeks in contact te komen met invloedrijke doelgroepen, het merkverhaal persoonlijk te vertellen en daarnaast samenwerkingen op te zetten met ambassadrices die bij het merk passen.

  

The White Dinner Friends of the Brands: 2020 editie.

Sustainability

  

The White Dinner Friends of the Brands: 2020 editie.

Op 24 september organiseerde The White Dinner zijn 2020-editie in Hotel Krasnapolsky, puur en alleen voor vrouwen. Zeven premiummerken namen deel aan dit unieke dinnerconcept dat geheel dressed in white was. She’s Mercedes benutte de gelegenheid om informatie over de EQC uit te wisselen bij een demowagen die in het hotel stond opgesteld. Daarnaast werden vijf EQC’s ingezet als shuttleservice om dames van en haar huis te rijden. De avond werd afgesloten met de Woman of the Evening Award, die gewonnen werd door Glennis Grace. Haar prijs namens She’s Mercedes was een weekend met de EQC rijden.

  

Vlaams tv-gezicht Siska Schoeters nieuwe ambassadrice She’s Mercedes.

She's Mercedes

  

Vlaams tv-gezicht Siska Schoeters nieuwe ambassadrice She’s Mercedes.

Gedreven, eerlijk, zichzelf relativerend, licht feministisch, veel (en luid) lachend: dat zijn enkele van de karaktertrekken die van Siska Schoeters in Vlaanderen een populair radio- en tv-gezicht maakten. Na haar onbesuisde debuut op FM Brussel, werd ze een van de meest succesvolle stemmen van Studio Brussel. Al enkele jaren is ze met haar no-nonsense en invoelende persoonlijkheid een publiekstrekker op televisiezender Eén. En nu is Siska ook merkambassadrice voor She’s Mercedes.

  

EQC: “De mooiste elektrische auto van het moment”.

She's Mercedes

  

EQC: “De mooiste elektrische auto van het moment”.

Siska vindt Mercedes-Benz “een heel sexy merk, vooral voor vrouwen: de modellen stralen een tijdloze elegantie uit, terwijl ze ook superlang meegaan. In een Mercedes rijden is dus ook een ecologische keuze”. Toen ze een model moest kiezen, gaf de elektromotor van de EQC de doorslag: “Ik wilde absoluut een milieuvriendelijke auto. Maar daarnaast vind ik de EQC ook heel mooi. Voor mij is het de mooiste elektrische auto van het moment. Hij steekt met kop en schouders boven de andere uit.”

  

Ola Källenius, voorzitter van de raad van bestuur van Daimler AG en Mercedes-Benz AG.

She's Mercedes

  

Ola Källenius, voorzitter van de raad van bestuur van Daimler AG en Mercedes-Benz AG.

“Sterke vrouwen hebben ons merk vanaf het begin gevormd. De naam ‘Mercedes’ komt van een vrouw. En Bertha, de vrouw van Carl Benz, durfde de eerste reis over land in een auto te maken. In deze traditie zijn gelijkheid en diversiteit nog steeds stevige pijlers van onze bedrijfsstrategie – en een belangrijk onderdeel van ons recept voor succes in de toekomst. Ik ben blij dat She’s Mercedes is uitgegroeid tot een wereldwijd netwerk en wens het initiatief het allerbeste voor haar vijfde verjaardag.”