Een stevige basis: de Sprinter Chassis-cabine.

Vanaf € 23.860,- (excl. BTW)

Configurator

De Sprinter Chassis-cabine: toekomstgericht, efficiënt en betrouwbaar.

Hij is zo veelzijdig dat u precies de juiste voor uw transportopdrachten zult vinden: de nieuwe Sprinter Chassis-cabine biedt met 3 voertuiglengtes en standaard cabine of dubbele cabine een indrukwekkend aantal varianten. De talrijke voertuigvarianten en uitrustingen maken zowel rendabele instapvoertuigen als voertuigen met een omvangrijke uitrusting mogelijk.

Dat zijn voordelen die tellen: voertuigen met de nieuw beschikbare voorwielaandrijving hebben immers een lagere aankoopprijs en een hoger laadvermogen dan voertuigen met achterwielaandrijving. De bestuurders doen hun voordeel met het intelligente bedienings- en weergaveconcept en met het modulaire opbergconcept dat net als het aanbod multimedia- en hulpsystemen specifiek op het voertuiggebruik afgestemd kan worden. En naast al dat nieuwe hebben we wat waardevol was, behouden. Zo blijven veel vertrouwde uit- en opbouwoplossingen zonder grote veranderingen nog altijd te gebruiken.

Het resultaat is dat de Sprinter - dankzij zijn innovatiekracht en zijn ervaring van meer dan 20 jaar - opnieuw een mijlpaal is en een toekomstgerichte, efficiënte en betrouwbare mobiliteitsoplossing vormt die uw onderneming vooruit helpt.

Highlights.

  1. Productconcept
  2. Connectiviteit
  3. Sectoroplossingen
  4. Veiligheid
  5. Rendabiliteit
Mooi voor het oog, en nog mooier voor het werk.


Met het typisch Mercedes-Benz radiatorrooster en modern vormgegeven koplampen is de cabine van de nieuwe Sprinter Chassis-cabine visueel alvast bijzonder geslaagd. De cockpit kreeg op haar beurt een nieuwe vormgeving en overtuigt net zo goed door haar design als door haar uitstekende functionaliteit. Voorbeelden van dat laatste zijn het intelligente, modulaire opbergconcept en KEYLESS START.

In de standaard cabine kunnen max. 3 personen naar de werkplaats rijden en in de dubbele cabine kleine teams met max. 7 personen. Achter de cabine bieden de Sprinter Chassis-cabines in 3 voertuiglengtes de gepaste basis voor veel specifieke op- en uitbouwoplossingen, naargelang het gebruik.

Een ander voordeel is het grote aantal beschikbare aandrijvingsvarianten: naargelang het gebruiksprofiel en het gewenste rijgedrag kunt u uw Sprinter Chassis-cabine bestellen met voor-, achter- of vierwielaandrijving.1 Schakelen gebeurt manueel met de 6-versnellingsbak2of automatisch met de 7G-TRONIC PLUS of de in dit segment unieke 9G-TRONIC3.

Uw mobiliteit 4.0.

Om het werk zo rendabel en aangenaam mogelijk te maken, zijn voor de Sprinter verschillende radio’s, multimediasystemen en connectiviteitsoplossingen beschikbaar. Afhankelijk van de behoefte gaat het aanbod van de smartphonehouder over de radio met Bluetooth®-interface en handenvrije functie tot het multimediasysteem dat een hoge resolutie touchscreen, een snelle navigatie op basis van een harde schijf met 3D-kaartweergave en een smartphone-integratie4 omvat. De bediening zoals u dat graag hebt: eenvoudig De multimediasystemen bijvoorbeeld laten zich via het hoge resolutie touchscreen of via de Touch-Control-toets op het multifunctionele stuurwiel bedienen. Alle bedienings- en weergave-elementen zijn goed bereikbaar en gemakkelijk af te lezen.

Omdat de moderne arbeidswereld niet zonder digitale oplossingen kan, hebben we de Sprinter met een geïntegreerde communicatiemodule uitgerust die de technische basis voor een permanente internetverbinding van het voertuig vormt. Dat maakt het mogelijk om gebruik te maken van de huidige en toekomstige Mercedes PRO diensten. De voordelen daarvan gaan van minimale uitvaltijden door een anticiperend onderhoudsmanagement tot het digitale logboek dat het gebruik van papier volledig overbodig maakt.

Waar een transportopdracht is, is ook een Sprinter.

De Sprinter Chassis-cabine maakt veel mogelijk: enkele of dubbele cabine en 3 voertuiglengtes vormen de basis voor een indrukwekkende hoeveelheid varianten. Die verscheidenheid neemt nog toe dankzij 4 motorisaties, de 3 aandrijvingsvarianten voor-, achter- en vierwielaandrijving en talrijke opties, chassisvarianten en specifieke oplossingen van opbouwfabrikanten per sector. Dat stelt u in staat om voertuigen met een maximaal toegelaten massa tot 5 500 kg te configureren. Indien nodig kan door de ombouw tot trekker maar liefst 5.250 kg getrokken worden, met een maximaal toegelaten treingewicht van 8.750 kg.

Met meer dan 600 opties, waaronder speciale vloot- en chassisoplossingen, kan de Sprinter Chassis-cabine exact op uw behoeften worden afgestemd. Voor speciale sectorvereisten krijgt u van Mercedes-Benz VanSolution volledige oplossingen af fabriek, en binnen het partnerprogramma 'Mercedes-Benz VanPartner' worden op- en ombouwoplossingen in de vertrouwde kwaliteit aangeboden waarvoor beide constructeurs zich aansprakelijk stellen.
 

Verzekert uw succes.

De Sprinter Chassis-cabine is een door en door veilig voertuig. De basis daarvoor is het naakte koetswerk dat door zijn constructie en de gebruikte materialen bijzonder stevig is.

Daarbij komen nog talrijke hulpsystemen. Want zelfs de meest ervaren bestuurder komt wel eens in een situatie terecht waarin een steuntje in de rug welkom en nuttig kan zijn. Het aanbod gaat van de standaard zijwindassistent tot het actieve remhulpsysteem en de spoorassistent – de twee laatste hulpsystemen zijn standaard in voertuigen met een maximaal toegelaten massa van meer dan 3.500 kg. ‘s Nachts zorgen de optionele LED High Performance koplampen voor een verre en heldere verlichting van de rijweg.

En bij een eventueel ongeval wordt de bestuurder door de standaard ingebouwde airbag beschermd. Indien gewenst zijn er voor de bestuurder en de begeleider nog 5 extra airbags beschikbaar.

Rendabel, wanneer het erop aankomt.

Met de Sprinter kiest u voor een voertuig dat al meer dan 20 jaar op een indrukwekkende manier bewijst bijzonder rendabel te zijn. De nieuwe Sprinter Chassis-cabine zet dat succesverhaal met zijn vertrouwde kwaliteit en betrouwbaarheid voort. Daarbij profiteert u van meet af aan van zijn rendabiliteit: met een aantrekkelijke aankoopprijs en talrijke configuratiemogelijkheden, waarbij u exact datgene bestelt wat u echt nodig heeft.

Omdat we wat goed is, graag nog verbeteren, hebben we onze dieselmotoren nog zuiniger gemaakt. Een ander pluspunt voor het rendement van uw bedrijf is het circa 50 kg hogere laadvermogen met de als optie verkrijgbare hoofdtank van 50 l5 en achterasvering van GVK.

Op die manier combineert de Sprinter Chassis-cabine een laag brandstofverbruik, intelligente functionaliteit en op het gebruik afgestemde op- en uitbouwoplossingen tot een bijzonder rendabele mobiliteitsoplossing.

1

De vierwielaandrijving is volgens planning verkrijgbaar vanaf Q4/2018.

2

De standaard 6-versnellingsbak in combinatie met de V6-cilinder dieselmotor OM642 is volgens de planning verkrijgbaar vanaf Q4/2018.

3

Enkel i.c.m. voorwielaandrijving.

4

De smartphone-integratie is volgens planning beschikbaar vanaf Q4/2018.

5

De hoofdtank van 50 liter is als optie verkrijgbaar voor de Sprinter chassis-cabine in combinatie met voorwielaandrijving.

Kan aangepast worden aan nagenoeg elk gebruik.

Even rijk aan varianten als het vrachtvervoer.

De talrijke voertuigvarianten en uitrustingsopties maken het mogelijk om de Sprinter Chassis-cabines precies aan de transportopdracht aan te passen. Als het laadvermogen doorslaggevend is, gaat de voorkeur uit naar de gewichtsvariant 5 500 kg. Als speciaal uitgeruste trekker is een maximaal toegelaten treingewicht van 8.750 kg mogelijk – bijvoorbeeld voor voertuigentransport. De standaard cabine biedt ruimte aan 3 personen, terwijl in de dubbele cabine kleine teams met max. 7 personen naar de werkplaats kunnen rijden. Daarnaast kan voor specifieke vereisten voor bepaalde sectoren gekozen worden uit talrijke hoogwaardige oplossingen van opbouwfabrikanten.

Maakt zwaar werk lichter.

De cockpit met zijn uitstekend zicht rondom is erop gericht om het werk van de bestuurder zo aangenaam mogelijk te maken. Daarvoor kan gekozen worden tussen 5 verschillende bestuurderszetels, die voldoen aan verschillende comfortbehoeften. Het moderne bedienings- en weergaveconcept onderscheidt zich onder meer door het feit dat smartphones geïntegreerd kunnen worden en dat de optionele multimediasystemen via touchscreens en het multifunctioneel stuurwiel bediend kunnen worden. Voor orde in de bestuurdersruimte zorgt het modulair opgebouwde opbergconcept met goed bereikbare opbergvakken – desgewenst met deksel – en een slimme multifunctionele box, waaraan in het voertuig comfortabel schrijfwerk kan uitgevoerd worden.

Comfort-bestuurderszetel

MBUX multimediasysteem met 10,25" touchscreen

Opbergvak voor smartphones incl. Wireless Charging

Klapdeksel voor opbergvakken links en rechts

KEYLESS START

Automatische airconditioning THERMOTRONIC

Mercedes PRO.

Mercedes-Benz PRO biedt u in de Sprinter een compleet geïntegreerde communicatiesysteem, Mercedes PRO connect. Hiermee kunt u op een efficiënte manier verbinding maken met uw rijdend wagenpark en chauffeurs - in realtime. Dit intelligente voertuigbewakings- en communicatiesysteem verbetert de inzet van uw wagenpark en helpt de efficiëntie van uw bedrijfsvoering te verhogen.