
Nieuw: Mercedes me connect voor zakelijke klanten.
Het digitale productaanbod voor uw Mercedes-Benz Van voor professioneel gebruik.
Geschikt voor uw bedrijf.
Met Mercedes me connect krijgt uw bestelwagen een upgrade en wordt uw dagelijkse werkdag nog eenvoudiger en efficiënter.
Het digitale productaanbod voor uw bestelwagen.
Live Traffic Information
Brengt u met behulp van realtime verkeersgegevens zo veilig mogelijk en zonder files naar uw bestemming en waarschuwt u dankzij de Car-to-X-communicatie tijdig voor gevaar.
Navigatiediensten
Bieden u extra oriëntering en nuttige informatie over het weer en de parkeermogelijkheden.
Online kaartupdate
Steeds op koers en up-to-date: de online kaartupdate werkt automatisch uw navigatiegegevens bij.
Uitgebreide MBUX-functies
Begrijpen onder andere uw natuurlijke taal en zorgen er zo voor dat u talrijke functies intuïtief en comfortabel kan bedienen, van het navigatiesysteem en de online-zoekfunctie tot de bediening van de airconditioning.
Portieren op afstand vergrendelen en ontgrendelen
Ook op afstand alles onder controle: doe uw Mercedes open en op slot met uw smartphone.
Programmeren van standverwarming/-ventilatie
Start de standverwarming of -ventilatie van uw voertuig vanop afstand voor een optimaal klimaatcomfort zodra u instapt.
Voertuigopsporing
Verlies uw Mercedes nooit uit het oog: toont u waar uw voertuig zich op dat moment precies bevindt.
Voertuiglocatie
Vind uw Mercedes steeds opnieuw terug: deze service navigeert u met uw smartphone naar uw geparkeerde wagen.
Functie om het voertuig terug te vinden
Zorgt ervoor dat u uw voertuig gemakkelijker terug kan vinden: activeert een lichtsignaal dat u de weg naar uw Mercedes wijst.
Send2Car
Verstuurt geselecteerde adressen via de app naar het navigatiesysteem van het voertuig.
Onderhoudsmanagement
Zorgt ervoor dat u tijd en geld bespaart dankzij een eenvoudige en transparante planning in de werkplaats.
Ongeval- en pechmanagement
Dankzij deze service komt u indien nodig in contact met de opgeleide medewerkers van het Customer Assistance Center.
Voertuigdiagnose op afstand
Zorgt ervoor dat uw service-partner de staat van uw voertuig op afstand kan controleren, voor een optimale individuele begeleiding.
Op afstand opvragen van de voertuigstatus
Geeft belangrijke voertuiggegevens en de looptijd van de volgende service op uw smartphone weer.
Telediagnose
Goede voorzorg vanzelfsprekend gemaakt: deze service informeert u tijdig wanneer slijtageonderdelen moeten worden vervangen.
Software-update
Houdt de software in uw Mercedes up-to-date via online-update.
Interface derde aanbieders
Biedt u de mogelijkheid om services van derde aanbieders zoals een spraakassistent toegang te verlenen tot bepaalde gegevens en functies van Mercedes me connect.
Navigatie met Electric Intelligence
Zorgt ervoor dat nu zich nog beter elektrisch kunt verplaatsen: houdt bij de planning van de snelste route ook rekening met de kortste laadtijd.
Weergave laadpalen
Weet voor elke route waar de laadpalen staan: toont nabijgelegen laadpalen en hun beschikbaarheid op de navigatiekaart.
Weergave actieradius
Vindt de snelste route inclusief laadtijd: plant bij de routeberekening de nodige laadstops in.
Oplaadinstellingen en preconditioning programmeren
Klaar om te vertrekken wanneer u dat wilt: zorgt ervoor dat uw Mercedes op het gewenste tijdstip volledig opgeladen is en dat de preconditioning al heeft opgestaan.
Commerciële laadoplossing
Gemakkelijk, duurzaam opladen met maximale kostentransparantie – waar u ook onderweg bent.
Om gebruik te kunnen maken van de diensten is registratie in het Mercedes me Portal en instemming met de gebruiksvoorwaarden van de Mercedes me connect-diensten nodig. Bovendien moet het desbetreffende voertuig gekoppeld zijn aan het gebruikersaccount. Na het verstrijken van de initiële termijn kunnen de diensten tegen betaling worden verlengd. De eerste activering van de diensten is mogelijk binnen 1 jaar na de eerste inschrijving of de ingebruikname door de klant, afhankelijk van wat eerst gebeurt. Let erop dat de kenmerken per bouwreeks, bouwjaar en uitrusting en tussen particuliere en zakelijke klantaccounts kunnen verschillen.
Bij bepaalde voertuigen is wegens knelpunten bij de leveringen de communicatiemodule (LTE) momenteel tijdelijk beperkt. Hierbij zijn in het bijzonder de Mercedes me resp. Mercedes PRO connect services inclusief het noodoproepsysteem (eCall) betrokken. De Mercedes-Benz concessiehouders beschikken over voortdurend bijgewerkte informatie.
Waarom nog wachten? Nu starten. Zo werkt het.
-
1. Maak een Mercedes me ID aan
Om een bedrijfsprofiel voor Mercedes me te kunnen aanmaken, moet u zich als bedrijfsadmin eenmalig registreren op het Mercedes me Portal of in de Mercedes me App. Vervolgens krijgt u uw persoonlijke Mercedes me ID. Indien u al een persoonlijke Mercedes me ID hebt, kunt u deze stap overslaan.
-
2. Maak een bedrijfsprofiel aan
Met uw persoonlijke Mercedes me ID kunt u nu op het Mercedes me Portal een bedrijfsprofiel aanmaken. Let erop dat u het recht moet hebben om een account aan te maken voor uw bedrijf.
-
3. Voeg voertuigen, services en personen toe
Nadat u uw bedrijfsprofiel aangemaakt hebt, kunt u uw voertuig of uw voertuigen op het Mercedes me Portal met Mercedes me connect verbinden en services naar keuze activeren.
Bovendien kunt u andere gebruikers zoals bestuurders toevoegen. Deze personen ontvangen dan een uitnodiging via e-mail en hebben ook een persoonlijke Mercedes me ID nodig om het bedrijfsprofiel mee te kunnen gebruiken.
-
4. Installeer en start de app
Zodra u succesvol geregistreerd bent en als gebruiker in het bedrijfsprofiel opgenomen bent, kunt u zich met uw persoonlijke Mercedes me ID in de Mercedes me App aanmelden, zichzelf een voertuig toewijzen en de services van Mercedes me connect gebruiken.
De communicatiemodule (LTE) wordt standaard in het voertuig geïnstalleerd.
De communicatiemodule (LTE)1 voor digitale services schept met een eSIM de technische voorwaarde voor het gebruik van de Mercedes me connect-services en biedt u extra veiligheid, comfort en connectiviteit.
De communicatiemodule is verkrijgbaar in de Sprinter vanaf 06/2018, in de Vito vanaf 05/2019, in de V-Klasse vanaf 09/2016, in de Citan vanaf 08/2021 en in de EQV, eVito en eSprinter. Bij bepaalde voertuigen is wegens knelpunten bij de leveringen de communicatiemodule (LTE) momenteel tijdelijk beperkt. Hierbij zijn in het bijzonder de Mercedes me resp. Mercedes PRO connect services inclusief het noodoproepsysteem (eCall) betrokken. De Mercedes-Benz concessiehouders beschikken over voortdurend bijgewerkte informatie.
Lees meer over Mercedes me connect.
Ontdek de talrijke fleetmanagementoplossingen.
Zoekt u een fleetmanagementoplossing voor uw wagenpark of wilt u uw Mercedes-Benz voertuigen in uw bestaande fleetmanagementsysteem integreren? In samenwerking met professionele samenwerkingspartners bieden wij passende oplossingen aan.