Mercedes me connect | Digitale producten voor bedrijfsklanten
Mercedes me connect voor bedrijfsklanten: het digitale productaanbod voor Mercedes-Benz Vans voor professioneel gebruik zoals Sprinter en Vito.

Nieuw: Mercedes me connect voor bedrijfsklanten.

Het digitale productaanbod voor uw Mercedes-Benz bestelwagen voor professioneel gebruik.

Aanmelden bij Mercedes me

Geschikt voor uw bedrijf.

Met Mercedes me connect krijgt uw bestelwagen een upgrade en wordt uw dagelijkse werkdag nog eenvoudiger en efficiënter.

Download nu de digitale upgrade voor uw bestelwagen en geniet van meer efficiëntie, transparantie en intelligentie. De Mercedes me connect-services voor bedrijfsklanten zorgen ervoor dat u en uw bedrijf altijd en overal met het voertuig verbonden blijven. Zo beschikt u onderweg en ook buiten het voertuig steeds over belangrijke informatie en nuttige functies.

Dit zijn slechts drie van de vele goede redenen om Mercedes me connect te gebruiken.

Mercedes me connect voor meer efficiëntie

Meer rendement.

Verlicht uw werk en verbeter uw planbaarheid dankzij services voor onderhoud en monitoring.
Mercedes me connect voor meer transparantie

Meer transparantie.

Blijf op de hoogte en verlies uw bestelwagen niet uit het oog dankzij remote-services en realtime informatie.
Mercedes me connect voor meer intelligentie

Meer intelligentie.

Doop uw Van om tot een ware assistent dankzij de uitgebreide MBUX-functies met intelligente navigatie en spraakbediening.

Het digitale productaanbod voor uw bestelwagen.

Hier vindt u een overzicht van geselecteerde Mercedes me connect-producten1,2 voor bedrijfsklanten van Mercedes-Benz Vans. Let erop dat de kenmerken per bouwreeks, bouwjaar en uitrusting kunnen verschillen.
  1. Basisdiensten
  2. Remote Services
  3. navigatie
  4. E-MOBILITY
Uw bestelwagen is standaard uitgerust met de basisdiensten:

Onderhoudsmanagement

OnderhoudsmanagementZorgt ervoor dat u tijd en geld bespaart dankzij een eenvoudige en transparante planning in de werkplaats.

Ongeval- en pechmanagement

pechmanagementDankzij deze service komt u indien nodig in contact met de opgeleide medewerkers van het Customer Assistance Center.

Voertuigdiagnose op afstand

afstandZorgt ervoor dat uw Service Partner de staat van uw voertuig op afstand kan controleren, voor een optimale individuele begeleiding.

Telediagnose

TelediagnoseGoede voorzorg vanzelfsprekend gemaakt: deze service informeert u tijdig wanneer slijtageonderdelen vervangen moeten worden.

Software-update

updateHoudt de software in uw Mercedes up-to-date via online-update.

Interface derde aanbieders3

aanbiedersBiedt u de mogelijkheid om services van derde aanbieders zoals een spraakassistent toegang te verlenen tot bepaalde gegevens en functies van Mercedes me connect.

Nu starten
Deze digitale services verbinden u vanop afstand met uw Van:

Op afstand opvragen van de voertuigstatus

voertuigstatusGeeft belangrijke voertuiggegevens en de looptijd van de volgende service op uw smartphone weer.

Deuren van op afstand vergrendelen en ontgrendelen

ontgrendelenOok vanop afstand alles onder controle: doe uw Mercedes open en op slot met uw smartphone.

Programmeren van standverwarming/-verluchting

verluchtingStart de standverwarming of -verluchting van uw voertuig vanop afstand voor een optimaal klimaatcomfort zodra u instapt.

Voertuigopsporing

erlies uw Mercedes nooit uit het oog: toont u waar uw voertuig zich op dat moment precies bevindt.

Voertuiglocatie

VoertuiglocatieVind uw Mercedes steeds opnieuw terug: deze service navigeert u met uw smartphone naar uw geparkeerde wagen.

Functie om het voertuig terug te vinden

vindenZorgt ervoor dat u uw voertuig gemakkelijker terug kan vinden: activeert een lichtsignaal dat u de weg naar uw Mercedes wijst.

Send2Car

Verstuurt geselecteerde adressen via de app naar het navigatiesysteem van het voertuig.

Nu starten
Deze digitale services weten precies hoe u zo goed mogelijk op uw bestemming aankomt:

Live Traffic Information

InformationBrengt u met behulp van realtime verkeersgegevens zo veilig mogelijk en zonder files naar uw bestemming en waarschuwt u dankzij de Car-to-X-communicatie tijdig voor gevaar.

Navigatiediensten

NavigatiedienstenBieden u extra oriëntering en nuttige informatie over het weer en de parkeermogelijkheden.

Online kaartupdate

kaartupdateSteeds op koers en up-to-date: de online kaartupdate werkt automatisch uw navigatiegegevens bij.

Uitgebreide MBUX-functies

functiesBegrijpen onder andere uw natuurlijke taal en zorgen er zo voor dat u talrijke functies intuïtief en comfortabel kan bedienen, van het navigatiesysteem en de online-zoekfunctie tot de bediening van de airconditioning.

Nu starten
Deze digitale services voor eVans bieden u de beste voorwaarden voor zorgeloze en comfortabele elektromobiliteit:

Navigatie met Electric Intelligence

IntelligenceZorgt ervoor dat nu zich nog beter elektrisch kunt verplaatsen: houdt bij de planning van de snelste route ook rekening met de kortste laadtijd.

Weergave laadpalen

laadpalenWeet voor elke route waar de laadpalen staan: toont nabijgelegen laadpalen en hun beschikbaarheid op de navigatiekaart.

Weergave actieradius

actieradiusVindt de snelste route inclusief laadtijd: plant bij de routeberekening de nodige laadstops in.

Oplaadinstellingen en preconditioning programmeren

Klaar om te vertrekken wanneer u dat wilt: Zorgt ervoor dat uw Mercedes op het gewenste tijdstip volledig opgeladen is en dat de preconditioning al heeft opgestaan.

Nu starten
1

Om gebruik te kunnen maken van de diensten is registratie in het Mercedes me Portal en instemming met de gebruiksvoorwaarden van de Mercedes me connect-diensten nodig. Bovendien moet het desbetreffende voertuig gekoppeld zijn aan het gebruikersaccount. Na het verstrijken van de initiële termijn kunnen de diensten tegen betaling worden verlengd. De eerste activering van de diensten is mogelijk binnen 1 jaar na de eerste inschrijving of de ingebruikname door de klant, afhankelijk van wat eerst gebeurt. Let erop dat de kenmerken per bouwreeks, bouwjaar en uitrusting en tussen particuliere en zakelijke klantaccounts kunnen verschillen.

2

Bij bepaalde voertuigen is wegens knelpunten bij de leveringen de communicatiemodule (LTE) momenteel tijdelijk beperkt. Hierbij zijn in het bijzonder de Mercedes me resp. Mercedes PRO connect services inclusief het noodoproepsysteem (eCall) betrokken. De Mercedes-Benz concessiehouders beschikken over voortdurend bijgewerkte informatie.

3

De dienst wordt gebruikt via de app van de betreffende spraakassistent. Momenteel ondersteunt Mercedes-Benz de spraakassistenten Amazon Alexa en Google Assistant. Deze apps zijn gratis verkrijgbaar in de respectieve appstores.
De gegevens worden alleen doorgegeven aan de door u geselecteerde derde aanbieder na activering van de service en nadat u de gegevens gedeeld hebt. Omdat alleen gegevens uit andere geactiveerde services worden doorgegeven, moet u ook de overeenkomstige services activeren. De gegevens worden gebruikt via de respectieve toepassing (bv. website, app) van de derde aanbieder. De derde aanbieder is op uw verzoek verantwoordelijk voor de gegevens die Daimler hem verstrekt. U kunt het doorgeven van gegevens op elk moment in het Mercedes me Portal onder “Instellingen” verhinderen.

Waarom nog wachten? Nu starten. Zo werkt het.

Het doet ons plezier dat we u binnenkort bij Mercedes me kunnen verwelkomen. In slechts enkele stappen bent u startklaar. Regel het vandaag nog:

  1. 1. Maak een Mercedes me ID aan

    Om een bedrijfsprofiel voor Mercedes me te kunnen aanmaken, moet u zich als bedrijfsadmin eenmalig registreren op het Mercedes me Portal of in de Mercedes me App. Vervolgens krijgt u uw persoonlijke Mercedes me ID. Indien u al een persoonlijke Mercedes me ID hebt, kunt u deze stap overslaan.

  2. 2. Maak een bedrijfsprofiel aan

    Met uw persoonlijke Mercedes me ID kunt u nu op het Mercedes me Portal een bedrijfsprofiel aanmaken. Let erop dat u het recht moet hebben om een account aan te maken voor uw bedrijf.

  3. 3. Voeg voertuigen, services en personen toe

    Nadat u uw bedrijfsprofiel aangemaakt hebt, kunt u uw voertuig of uw voertuigen op het Mercedes me Portal met Mercedes me connect verbinden en services naar keuze activeren.

    Bovendien kunt u andere gebruikers zoals bestuurders toevoegen. Deze personen ontvangen dan een uitnodiging via e-mail en hebben ook een persoonlijke Mercedes me ID nodig om het bedrijfsprofiel mee te kunnen gebruiken.

  4. 4. Installeer en start de app

    Zodra u succesvol geregistreerd bent en als gebruiker in het bedrijfsprofiel opgenomen bent, kunt u zich met uw persoonlijke Mercedes me ID in de Mercedes me App aanmelden, zichzelf een voertuig toewijzen en de services van Mercedes me connect gebruiken.

De communicatiemodule (LTE) wordt standaard in het voertuig geïnstalleerd.

De communicatiemodule (LTE)1 voor digitale services schept met een eSIM de technische voorwaarde voor het gebruik van de Mercedes me connect-services en biedt u extra veiligheid, comfort en connectiviteit.

1

De communicatiemodule is verkrijgbaar in de Sprinter vanaf 06/2018, in de Vito vanaf 05/2019, in de V-Klasse vanaf 09/2016, in de Citan vanaf 08/2021 en in de EQV, eVito en eSprinter. Bij bepaalde voertuigen is wegens knelpunten bij de leveringen de communicatiemodule (LTE) momenteel tijdelijk beperkt. Hierbij zijn in het bijzonder de Mercedes me resp. Mercedes PRO connect services inclusief het noodoproepsysteem (eCall) betrokken. De Mercedes-Benz concessiehouders beschikken over voortdurend bijgewerkte informatie.

Lees meer over Mercedes me connect.

Wilt u meer weten of hebt u nog onbeantwoorde vragen? Hier vindt u meer gedetailleerde informatie en antwoorden op veelgestelde vragen over Mercedes me connect voor particulieren.

Ontdek de talrijke fleetmanagementoplossingen.

Zoekt u een fleetmanagementoplossing voor uw wagenpark of wilt u uw Mercedes-Benz voertuigen in uw bestaande fleetmanagementsysteem integreren? In samenwerking met professionele samenwerkingspartners bieden wij passende oplossingen aan. 

Lorem Ipsum