Hulp nodig?

Vragen en antwoorden.

Hier vindt u antwoorden op veelgestelde vragen over Mercedes PRO en het gebruik in het voertuig.

  1. (38)
  2. Ingebruikneming (20)
  3. Communicatiemodule voor digitale diensten (2)
  4. Mercedes PRO connect App (7)
  5. Voertuigmanagementtool (4)
  6. Contract, recht en rollen (2)
  7. eCell-voertuigen (3)
  1. Wat is het verschil tussen Mercedes me en Mercedes PRO?

    Mercedes me is uitsluitend bedoeld voor particulieren en ontwikkeld met hun behoeften voor ogen. Mercedes PRO daarentegen is speciaal ontwikkeld voor bedrijven en hun behoeften en eisen.

    Mercedes PRO is het merk van Mercedes-Benz Vans voor digitale services. Het biedt u de mogelijkheid om uw werkdagen met uw Mercedes-Benz bestelwagen eenvoudiger en efficiënter te maken dankzij de digitale services.

  2. Ik heb al een Mercedes me account. Kan ik de logingegevens ook gebruiken voor Mercedes PRO?

    Ja, u kunt zich bij Mercedes PRO aanmelden met uw Mercedes me login. Maar u moet wel een Mercedes PRO account aanmaken. Uw gegevens van Mercedes me worden uit juridische gronden niet doorgestuurd.

  3. Welke software heb ik nodig om Mercedes PRO te gebruiken?

    Aangezien alle platformen online zijn, is er geen software nodig. Als dispatcher gebruikt u de desktopoplossing Mercedes PRO Portal incl. de voertuigmanagementtool en als bestuurder de Mercedes PRO connect App, die u in de Google Play Store en de Apple App Store kunt downloaden.

  4. Welke kosten worden berekend bij gebruik van Mercedes PRO?

    Mercedes PRO is gratis. Niet alle producten zijn betalend. Ze worden zowel apart als in bundel berekend na afloop van een vaste looptijd. Een overzicht van de productprijzen en looptijden vindt u in het dashboard onder de rubriek “Producten”.

  5. Heb ik een internetverbinding nodig op mijn smartphone om Mercedes PRO te kunnen gebruiken?

    Met een voertuig met geïntegreerde communicatiemodule hebt u geen internetverbinding op uw smartphone nodig omdat de simkaart vast in het voertuig is ingebouwd. Zo is het mogelijk om Mercedes PRO connect ook zonder smartphone te gebruiken. In elk geval zijn de diensten die speciaal werden ontwikkeld om de dagelijkse werkdag van de bestuurder te vergemakkelijken, verbonden met de Mercedes PRO connect App.

  6. Waarom moet ik mijn geboortedatum vermelden?

    De geboortedatum is noodzakelijk opdat de detailhandelaar een onderzoek kan instellen. De concessiehouder moet de in de PRO Portal bewaarde gegevens vergelijken met uw gegevens op de identiteitskaart.

  7. Zijn er bedrijfsgegevens die na de registratie niet meer gewijzigd kunnen worden?

    Alle gegevens behalve het land kunnen gewijzigd worden. De wijziging van de basisgegevens van een onderneming kan leiden tot een nieuwe generatie van bestaande contracten.

  8. Zijn er gebruikersgegevens die na de registratie niet meer kunnen worden gewijzigd?

    Alle gebruikersgegevens kunnen worden gewijzigd. De gebruikersgegevens moeten echter altijd geldig en actueel zijn en overeenstemmen met de gegevens op de identiteitskaart.

  9. Waar worden de gegevens die ik in mijn Mercedes PRO account heb ingevoerd, opgeslagen?

    Alle accountgegevens van de Mercedes PRO Portal worden fysiek opgeslagen bij Mercedes-Benz AG in Duitsland, Stuttgart. De gegevens van de gebruiker en het bedrijf worden alleen doorgegeven aan andere bedrijven wanneer dit nodig is voor de uitvoering van de door de klant bestelde diensten. Mercedes-Benz zal geen persoonsgegevens voor commerciële doeleinden doorgeven zonder de uitdrukkelijke toestemming van de klant.

    Meer informatie over het thema gegevensbescherming vindt u hier.

  10. Wat gebeurt er met mijn voertuiggegevens nadat ik een voertuig heb verwijderd?

    De gegevens blijven beschikbaar in de voertuigmanagementtool, voor zover de respectieve service nog voor minstens één voertuig actief is. Is er geen service meer actief voor een voertuig, dan kunnen deze gegevens niet meer worden afgelezen. Werd een voertuig uit Mercedes PRO connect verwijderd of is er geen service meer actief voor een voertuig, dan worden ook geen gegevens meer door de geïntegreerde communicatiemodule doorgegeven.

  11. De bedrijfsadministrator heeft mijn bedrijf verlaten. Hoe kan ik zijn rol overnemen?

    Het is niet mogelijk om rollen van een andere gebruiker over te nemen of aan de eigen gebruikers rollen toe te kennen. De bedrijfsadministrator moet de rol aan een andere gebruiker toekennen voor hij het bedrijf verlaat. De bedrijfsadministrator die het bedrijf verlaten heeft, moet zich een laatste keer aanmelden en de rol van “Bedrijfsadministrator” toekennen aan een andere gebruiker.

  12. Is het mogelijk om gebruikers die geen e-mailadres hebben, uit te nodigen op mijn bedrijfsaccount?

    Ja, dat is mogelijk. Gebruikers kunnen ook via hun mobiele nummer worden uitgenodigd. Maar zodra ze de uitnodiging bevestigen, moeten ze een geldig e-mailadres ingeven bij hun persoonlijke gegevens. Het is niet mogelijk een PRO-account te gebruiken zonder e-mailadres.

  13. Mijn bedrijf heeft meerdere vestigingen in een land. Is het mogelijk om meerdere vestigingen op te nemen in mijn Mercedes PRO account?

    Op dit moment is het alleen mogelijk om één adres per firma in te geven.

  14. Waarom moet ik een persoonlijk Support-wachtwoord ingeven?

    Indien nodig kan een medewerker van de Mercedes-Benz Partner of de hotline van de klantendienst dan in uw naam uw bedrijfsaccount openen nadat u uw persoonlijk wachtwoord hebt doorgegeven. Dit is enkel voor de gebruiker zelf zichtbaar.

    Dit moet onbevoegden de toegang tot uw bedrijfsaccount verhinderen. Wanneer u in de Mercedes PRO Portal hulp nodig hebt, waarvoor toegang tot uw account door een Mercedes-Benz Partner of de klantendienst is vereist, geef dan uw Support-wachtwoord door wanneer dat wordt gevraagd. U kunt het Support-wachtwoord op elk ogenblik wijzigen.

  15. Ik zou mijn persoonlijk Support-wachtwoord willen wijzigen. Hoe doe ik dat?

    1. Log in en open uw persoonsgegevens.
    2. U kunt gewoon een nieuw Support-wachtwoord invoeren zonder vooraf het oude Support-wachtwoord in te geven (Geef het Support-wachtwoord in volgens de specificaties: minstens 6 tekens, maximaal 20 tekens, geen spaties)
    3. U moet het nieuwe Support-wachtwoord wegens mogelijke typfouten twee keer ingeven en bevestigen met de knop “Opslaan”.
  16. Hoe kan ik mijn persoonlijke gebruikersaccount wissen?

    Een gebruiker kan zich niet zelf van een bedrijfsaccount verwijderen. Dit moet gebeuren door een bedrijfsadministrator in het gebruikersmanagement van de Mercedes PRO Portal door te klikken op het vuilnisbakje. De verwijderde gebruiker wordt dan via mail geïnformeerd.

  17. Hoe kan ik mijn bedrijfsaccount volledig wissen?

    Enkel bedrijfsadministrators kunnen een bedrijfsaccount wissen. Onder “Bedrijfsgegevens” vindt u een knop “Bedrijfsaccount wissen”. Met deze functie kan het bedrijfsaccount in verschillende stappen worden gewist. Denk eraan dat u door uw Mercedes PRO account te wissen, geen toegang meer hebt tot de voertuigmanagement-tool en dat alle connectiviteitsdiensten onmiddellijk worden gedeactiveerd. Lopende contracten worden na een termijn van 14 dagen beëindigd.

  18. Ik heb twee verschillende Mercedes PRO accounts aangemaakt. Hoe kan ik ze samenvoegen?

    Het is niet mogelijk twee verschillende accounts samen te voegen. U moet alle voertuigen van de ene account verwijderen en aan de andere account toevoegen. Daarna verwijdert u de niet langer geldige account met de “Wissen”-knop onder “Bedrijfsgegevens”.

  19. Welke functies van de Mercedes PRO Portal kan ik gebruiken, hoewel ik me niet bij een concessiehouder heb geverifieerd? Zijn er beperkingen?

    Zonder controle bij een concessiehouder kunt u geen extra gebruikers uitnodigen op uw account noch uw aankopen voltooien. U kunt wel bestellingen plaatsen en voertuigen toevoegen aan uw account, maar u moet ze laten verifiëren bij een erkende Mercedes Benz Vans concessiehouder.

    Meer informatie over het configureren van Mercedes PRO connect vindt u hier.

  20. Hoe kan ik mijn gebruikersaccount controleren?

    Mercedes-Benz moet ervoor zorgen dat alleen bepaalde personen die werkelijk verantwoordelijk zijn voor het voertuigbeheer van een bedrijf, Mercedes PRO gebruiken. Daarom moet Mercedes de gegevens van de gevolmachtigde van het bedrijf, die in Mercedes PRO zijn ingegeven, vergelijken met de gegevens op een identiteitsbewijs. U moet zich persoonlijk melden bij een erkende Mercedes-Benz Partner en een geldig identiteitsdocument voorleggen. Uw Mercedes- Benz Partner kan uw gebruikersaccount bij Mercedes PRO markeren als “geverifieerd”.

    Meer informatie over het configureren van Mercedes PRO connect vindt u hier.

  21. Hoe start ik met het gebruik van de communicatiemodule (LTE) voor digitale diensten?

    De communicatiemodule (LTE) voor digitale diensten is standaard in het voertuig aanwezig en zal door de aankoop van de diensten in de Mercedes PRO Portal worden geactiveerd (of activering door aankoop van de diensten en de toewijzing van het voertuig).

  22. Kan ik de Mercedes PRO Cross-Boarder gebruiken?

    De communicatiemodule werkt grensoverschrijdend. De roamingkosten worden door Mercedes PRO overgenomen. Maar als zowel de telefoon als het dataplan van uw mobiel toestel geactiveerd zijn, is dit mogelijk niet het geval. Mercedes PRO is ook niet verantwoordelijk voor de roamingkosten die voor deze mobiele data zouden kunnen ontstaan.

  23. Waarom heb ik de Mercedes PRO connect App nodig?

    Met de Mercedes PRO connect App blijft u als bestuurder met uw voertuig verbonden – altijd en overal, heel eenvoudig via uw smartphone. Afhankelijk van het bestelde Mercedes PRO connect product kunt u bijvoorbeeld de voertuigstatus oproepen en de batterijlading of bandenspanning controleren. Zo kunt u ook controleren of deuren en vensters gesloten zijn en indien nodig uw voertuig ver- en ontgrendelen. Zo hebt u ook vanop afstand alles in het oog.

  24. Hoeveel kost de Mercedes PRO connect app?

    De Mercedes PRO connect App is gratis in de Apple App Store en in de Google Play Store beschikbaar.

  25. Moet ik de Mercedes PRO connect App verbinden met de communicatiemodule (LTE) voor digitale diensten?

    U moet de Mercedes PRO connect App niet verbinden met de communicatiemodule (LTE) voor digitale diensten. Alle vereiste gegevens zijn beschikbaar in de voertuigmanagementtool.

    De Mercedes PRO connect App stuurt uw gegevens automatisch naar de voertuigmanagementtool, die automatisch wordt gesynchroniseerd met de Mercedes PRO Portal.

  26. Kan ik de communicatiemodule (LTE) voor digitale diensten gebruiken zonder smartphone?

    Bij de communicatiemodule (LTE) voor digitale diensten gebeurt de connectiviteit via een vaste simkaart in het voertuig. Zo is het theoretisch mogelijk om Mercedes PRO connect ook zonder smartphone te gebruiken. In elk geval zijn de diensten die speciaal werden ontwikkeld om de dagelijkse werkdag van de bestuurder te vergemakkelijken, verbonden met de Mercedes PRO connect App.

  27. Worden gegevens van de Mercedes PRO connect App ook op buitenlandse reizen doorgestuurd?

    Gegevens worden enkel overgedragen wanneer er een actieve internetverbinding tot stand is gebracht. Denk eraan dat uw provider eventueel roamingkosten aanrekent.

  28. Wat doe ik wanneer ik mijn wachtwoord voor de Mercedes PRO connect App vergeten ben?

    Klik op “Nieuw wachtwoord?” op het aanmeldscherm van de Mercedes PRO connect App. U wordt dan doorgestuurd naar de pagina “Wachtwoord resetten” waar u uw wachtwoord kunt resetten door uw “e-mailadres” en “karakters uit een beeld” in te voeren. De desbetreffende e-mail wordt dan naar uw inbox gestuurd.

  29. Ik heb al de Mercedes me App van Mercedes, die ik verbind met mijn vrachtwagen of bestelwagen. Kan ik de Mercedes me App ook samen met de Mercedes PRO connect App gebruiken?

    Nee, u kunt de Mercedes me App en de Mercedes PRO connect App niet samen gebruiken omdat ze niet met elkaar verbonden zijn. De Mercedes me App is niet bedoeld voor commerciële toepassingen met Mercedes PRO.

  30. Hoeveel kost het gebruik van de voertuigmanagementtool?

    Het gebruik van de voertuigmanagementtool is in combinatie met Mercedes PRO gratis.

  31. Is het aantal voertuigen in de voertuigmanagementtool beperkt?

    Neen, u kunt een onbeperkt aantal voertuigen in de voertuigmanagementtool aanmelden.

  32. Ik heb een nieuw/tweedehands voertuig gekocht en toen ik het in Mercedes PRO wilde activeren, verscheen een foutmelding dat dit VIN al op een ander account geregistreerd is. Wat kan ik doen?

    Neem contact op met de vorige eigenaar van het voertuig bij wie u het hebt gekocht en vraag hem dit voertuig uit zijn account te wissen. De vorige eigenaar/concessiehouder is door de door hem ondertekende overeenkomst verplicht het voertuig na verkoop uit zijn account te wissen. Dit staat vermeld in lid 5, onder d), van de ondertekende overeenkomst. Nadat de vorige eigenaar/concessiehouder het chassisnummer uit zijn account heeft verwijderd, probeert u het voertuig opnieuw in uw Mercedes PRO account te activeren.

    Als u niet weet wie de vorige eigenaar van het voertuig is, moet u contact opnemen met uw concessiehouder. Als u nog steeds problemen ondervindt om het chassisnummer toe te voegen aan uw account, staan uw Mercedes-Benz Service Partner of het Customer Assistance Center op het telefoonnummer: 00 800 3777 7777 graag tot uw dienst.

  33. Wat doe ik wanneer ik mijn wachtwoord voor de Mercedes voertuigmanagementtool vergeten ben?

    Klik in het startscherm van de voertuigmanagementtool op “Nieuw wachtwoord”. U wordt dan automatisch doorgestuurd naar de pagina “Nieuw wachtwoord” en kunt uw wachtwoord resetten door uw e-mailadres in te voeren.

  34. Ben ik verplicht om alle voorwaarden te aanvaarden?

    Nee, u bent niet verplicht om alle voorwaarden te aanvaarden, maar ten minste die welke relevant zijn voor de producten en services die u wilt gebruiken. Ondersteuning door de erkende partners, bijvoorbeeld bij een bestelling, is echter alleen volledig mogelijk als u alle voorwaarden vooraf hebt aanvaard. De voorwaarden worden pas van kracht wanneer u het bijbehorende product of de bijbehorende service hebt aangeschaft.

  35. Tot wie kan ik mij wenden bij verdere vragen?

    De telefoon- en e-mailondersteuning wordt de klok rond door het Mercedes-Benz Customer Assistance Center aangeboden. Het Mercedes-Benz Customer Assistance Center is onder telefoonnummer: 00 800 3777 7777 en op het e-mailadres: mproconnect.deu@cac.mercedes-benz.com bereikbaar.

  36. Ik heb een vraag over mijn eCell-voertuig.

    Neem contact op met uw wallbox-aanbieder voor vragen over uw laadinfrastructuur.
    (Bv. TMH; telefoonnummer: +49 894 1614 3070, e-mailadres: service@mobilityhouse.com)
    Als u uw wallbox via Mercedes-Benz hebt gekocht, kunt u contact opnemen met uw Mercedes-Benz Service Partner of met de Customer Service op het telefoonnummer: 00 800 9777 7777.

    Voor vragen over uw services kunt u contact opnemen met de Mercedes-Benz Customer Service op het telefoonnummer: 00 800 3777 7777 of op het e-mailadres: mproconnect.deu@cac.mercedes-benz.com

  37. Hoe kan ik mijn eCell-voertuig succesvol laden?

    Voorwaarden voor het geslaagde laadproces zijn:

    • Voldoende tijd voor de volledige lading van het voertuig
    • Laadstekker juist ingestoken, vergrendeld en aangesloten op laadinfrastructuur
    • De motorkap is gesloten
    • Het voertuig staat in de schakelstand “P”
    • Succesvolle identificatie met de RFID-kaart aan de laadpaal
  38. Hoe kan ik de preconditioning van mijn eCell-voertuig succesvol laten verlopen?

    Voorwaarden voor de succesvolle preconditioning zijn:

    • De preconditioning werd geactiveerd en de vereiste vertrektijd werd vastgelegd
    • Alle ruiten en deuren zijn gesloten
    • De motorkap is gesloten
    • Het voertuig staat in de schakelstand “P”
    • De laadstekker is juist ingestoken, vergrendeld en aangesloten op de laadinfrastructuur (bij een laadproces zonder wallbox thuis kan de airconditioning lager uitvallen)
    • De vooraf ingestelde temperatuur in het voertuig en de buitentemperatuur verschillen (bij een gelijke instelling vindt geen preconditioning plaats)
    • De batterijstand bedraagt meer dan 15%

Hebt u hulp nodig?

Wij zijn van maandag tot zondag, 24/24u. bereikbaar.

Lorem Ipsum