Hulp nodig?

Vragen en antwoorden.

Hier vindt u antwoorden op veelgestelde vragen over Mercedes PRO en het gebruik in het voertuig.

  1. (22)
  2. Ingebruikneming (9)
  3. Communicatiemodule voor digitale diensten (2)
  4. Mercedes PRO connect App (7)
  5. Voertuigmanagementtool (3)
  6. Contract, recht en rollen (1)
  1. Wat is het verschil tussen Mercedes me en Mercedes PRO?

    Mercedes me is uitsluitend bedoeld voor particulieren en ontwikkeld met hun behoeften voor ogen. Het merk Mercedes PRO daarentegen is speciaal ontwikkeld voor bedrijven.

    Hierbij staan vooral de onderwerpen efficiëntieverhoging en dagelijkse hulpfuncties voorop. Mercedes PRO helpt om uw bedrijf efficiënter te maken. U krijgt daarbij alle gegevens transparant van één leverancier en kunt zich concentreren op wat echt telt.

  2. Ik heb al een Mercedes me account. Kan ik de logingegevens ook gebruiken voor Mercedes PRO?

    Ja, u kunt zich bij Mercedes PRO aanmelden met uw Mercedes me login. Maar u moet wel een Mercedes PRO account aanmaken. Uw gegevens van Mercedes me worden uit juridische gronden niet doorgestuurd.

  3. Welke software heb ik nodig om Mercedes PRO te gebruiken?

    Aangezien alle platformen online zijn, is er geen software nodig. Als fleetmanager gebruikt u de voertuigmanagementtool en de Mercedes PRO Portal en als bestuurder kunt u de bestuurdersapp downloaden in de appstores van Apple en Google.

  4. Welke kosten worden berekend bij gebruik van Mercedes PRO?

    Mercedes PRO is gratis. Alleen producten zijn betalend. Ze worden zowel apart als in bundel berekend na afloop van een proeftijd. Een overzicht van de productprijzen vindt u in het dashboard onder de rubriek “Producten”. U wordt dan doorgestuurd naar onze Mercedes PRO Store.

  5. Heb ik een internetverbinding nodig op mijn smartphone om Mercedes PRO te kunnen gebruiken?

    Met een voertuig met geïntegreerde communicatiemodule hebt u geen internetverbinding op uw smartphone nodig omdat de simkaart vast in het voertuig is ingebouwd. Zo is het mogelijk om Mercedes PRO connect ook zonder smartphone te gebruiken. In elk geval zijn de diensten die speciaal werden ontwikkeld om de dagelijkse werkdag van de bestuurder te vergemakkelijken, verbonden met de Mercedes PRO connect App.

  6. Waarom moet ik mijn geboortedatum vermelden?

    De geboortedatum is noodzakelijk opdat de detailhandelaar een onderzoek kan instellen. De concessiehouder moet de in de PRO Portal bewaarde gegevens vergelijken met uw gegevens op de identiteitskaart.

  7. Zijn er bedrijfsgegevens die na de registratie niet meer gewijzigd kunnen worden?

    Alle gegevens behalve het land kunnen gewijzigd worden. De wijziging van de basisgegevens van een onderneming kan leiden tot een nieuwe generatie van bestaande contracten.

  8. Zijn er gebruikersgegevens die na de registratie niet meer kunnen worden gewijzigd?

    Alle gebruikersgegevens kunnen worden gewijzigd. De gebruikersgegevens moeten echter altijd geldig en actueel zijn en overeenstemmen met de gegevens op de identiteitskaart.

  9. Waarom moet ik een persoonlijk Support-wachtwoord ingeven?

    Indien nodig kan een medewerker van de Mercedes-Benz Partner of de hotline van de klantendienst dan in uw naam uw bedrijfsaccount openen nadat u uw persoonlijk wachtwoord hebt doorgegeven. Dit is enkel voor de gebruiker zelf zichtbaar.

    Dit moet onbevoegden de toegang tot uw bedrijfsaccount verhinderen. Wanneer u in de Mercedes PRO Portal hulp nodig hebt, waarvoor toegang tot uw account door een Mercedes-Benz Partner of de klantendienst is vereist, geef dan uw Support-wachtwoord door wanneer dat wordt gevraagd. U kunt het Support-wachtwoord op elk ogenblik wijzigen.

  10. Hoe start ik met het gebruik van de communicatiemodule (LTE) voor digitale diensten?

    De communicatiemodule (LTE) voor digitale diensten is standaard in het voertuig aanwezig en zal door de aankoop van de diensten in de Mercedes PRO Portal worden geactiveerd (of activering door aankoop van de diensten en de toewijzing van het voertuig).

  11. Kan ik de Mercedes PRO Cross-Boarder gebruiken?

    De communicatiemodule werkt grensoverschrijdend. De roamingkosten worden door Mercedes PRO overgenomen. Maar als zowel de telefoon als het dataplan van uw mobiel toestel geactiveerd zijn, is dit mogelijk niet het geval. Mercedes PRO is ook niet verantwoordelijk voor de roamingkosten die voor deze mobiele data zouden kunnen ontstaan.

  12. Waarom heb ik de Mercedes PRO connect App nodig?

    De Mercedes PRO connect App maakt eenvoudige communicatie tussen fleetmanager en bestuurder mogelijk. Zo krijgt de bestuurder belangrijke opdracht- en voertuiggegevens rechtstreeks naar de smartphone gestuurd. Daarnaast heeft hij de mogelijkheid om via de app zichzelf een voertuig toe te wijzen.

    Afhankelijk van de gereserveerde diensten krijgt de bestuurder met de Mercedes PRO connect App ook een direct overzicht van de afgelegde ritten of het aan hem toegekende voertuig op afstand openen en sluiten.

  13. Hoeveel kost de Mercedes PRO connect app?

    De Mercedes PRO connect App is gratis in de Apple App Store en in de Google Play Store beschikbaar.

  14. Moet ik de Mercedes PRO connect App verbinden met de communicatiemodule (LTE) voor digitale diensten?

    U moet de Mercedes PRO connect App niet verbinden met de communicatiemodule (LTE) voor digitale diensten. Alle vereiste gegevens zijn beschikbaar in de voertuigmanagementtool.

    De Mercedes PRO connect App stuurt uw gegevens automatisch naar de voertuigmanagementtool, die automatisch wordt gesynchroniseerd met de Mercedes PRO Portal.

  15. Kan ik de communicatiemodule (LTE) voor digitale diensten gebruiken zonder smartphone?

    Bij de communicatiemodule (LTE) voor digitale diensten gebeurt de connectiviteit via een vaste simkaart in het voertuig. Zo is het theoretisch mogelijk om Mercedes PRO connect ook zonder smartphone te gebruiken. In elk geval zijn de diensten die speciaal werden ontwikkeld om de dagelijkse werkdag van de bestuurder te vergemakkelijken, verbonden met de Mercedes PRO connect App.

  16. Worden gegevens van de Mercedes PRO connect App ook op buitenlandse reizen doorgestuurd?

    Gegevens worden enkel overgedragen wanneer er een actieve internetverbinding tot stand is gebracht. Denk eraan dat uw provider eventueel roamingkosten aanrekent.

  17. Wat doe ik wanneer ik mijn wachtwoord voor de Mercedes PRO connect App vergeten ben?

    Klik op “Nieuw wachtwoord?” op het aanmeldscherm van de Mercedes PRO connect App. U wordt dan doorgestuurd naar de pagina “Wachtwoord resetten” waar u uw wachtwoord kunt resetten door uw “e-mailadres” en “karakters uit een beeld” in te voeren. De desbetreffende e-mail wordt dan naar uw inbox gestuurd.

  18. Ik heb al de Mercedes me App van Mercedes, die ik verbind met mijn vrachtwagen of bestelwagen. Kan ik de Mercedes me App ook samen met de Mercedes PRO connect App gebruiken?

    Nee, u kunt de Mercedes me App en de Mercedes PRO connect App niet samen gebruiken omdat ze niet met elkaar verbonden zijn. De Mercedes me App is niet bedoeld voor commerciële toepassingen met Mercedes PRO.

  19. Hoeveel kost het gebruik van de voertuigmanagementtool?

    Het gebruik van de voertuigmanagementtool is in combinatie met Mercedes PRO gratis.

  20. Is het aantal voertuigen in de voertuigmanagementtool beperkt?

    Neen, u kunt een onbeperkt aantal voertuigen in de voertuigmanagementtool aanmelden.

  21. Wat doe ik wanneer ik mijn wachtwoord voor de Mercedes voertuigmanagementtool vergeten ben?

    Klik in het startscherm van de voertuigmanagementtool op “Nieuw wachtwoord”. U wordt dan automatisch doorgestuurd naar de pagina “Nieuw wachtwoord” en kunt uw wachtwoord resetten door uw e-mailadres in te voeren.

  22. Tot wie kan ik mij wenden bij verdere vragen?

    De telefoon- en e-mailondersteuning wordt de klok rond door het Mercedes-Benz Customer Assistance Center aangeboden. Het Mercedes-Benz Customer Assistance Center is onder 00800 - 9 777 77 77 en op het e-mailadres: mproconnect.bel@cac.mercedes-benz.com bereikbaar.

Hebt u hulp nodig?

Wij zijn van maandag tot zondag, 24/24u. bereikbaar.

Mercedes PRO Portal.

Start nu met Mercedes PRO en maak uw business nog efficiënter.

  • Leid uw bedrijf op een snellere en eenvoudigere manier
  • Behoud het overzicht
  • Eenvoudige en intuïtieve bediening

Lorem Ipsum