Wij willen dat u veilig bent.

Beste Mercedes-Benz Fan,

Uw gezondheid komt, net als die van onze medewerkers, op de eerste plaats. Daarom hebben wij de afgelopen weken de overheidsrichtlijnen nauwgezet opgevolgd en hebben wij op die manier geprobeerd ons steentje bij te dragen aan het terugdringen van het COVID-19 virus.

Op 11 mei openen wij – geheel conform de algemene veiligheids- en hygiënerichtlijnen – opnieuw onze deuren; van onze showrooms en van onze werkplaatsen. Deze laatste bleven de afgelopen weken operationeel voor dringende herstellingen en om prioritaire voertuigen mobiel te houden. Voortaan kunt ook u er weer terecht.

De afgelopen weken hebben wij samen met onze dealers alles in het werk gesteld om contact met u te houden; via telefoon en/of digitale weg. Wij kijken er dan ook naar uit om u en uw Mercedes-Benz weer persoonlijk – met inachtneming van hygiëne en social distancing – bij ons te ontvangen en u een onvergetelijke Mercedes-Benz ervaring te bezorgen.
 

Dank voor uw vertrouwen!
StaySafe!

Uw Mercedes-Benz Team

FAQ.


Een antwoord op al uw vragen.

FAQ.


Een antwoord op al uw vragen.

Naar aanleiding van de overheidsmaatregelen omtrent het coronavirus hebben we bij Mercedes-Benz onze dienstverlening aangepast. Omdat we u in deze tijd optimaal willen ondersteunen, hebben we de meest gestelde vragen voor u op een rij gezet.

    • Kan ik opnieuw bij mijn Mercedes-Benz dealer terecht?

      Kan ik opnieuw bij mijn Mercedes-Benz dealer terecht?

      Op 11 mei zijn alle Mercedes-Benz dealers weer operationeel. Het spreekt voor zich dat de nodige veiligheids- en hygiënemaatrelegen daarbij in acht worden genomen.
      Op die dag openen we opnieuw de deuren van onze showrooms en van onze werkplaatsen en dit zowel voor professionele klanten als voor particulieren. Wij raden u aan een afspraak te maken met uw dealer om onze nieuwe modellen te komen ontdekken. Hebt u een afspraak in de werkplaats? Dan kunt u zich op het afgesproken tijdstip melden. Hebt u nog geen afspraak, neem dan gerust contact op met uw dealer om een moment in te plannen.

      Via de onderstaande dealerlocator vindt u de contactgegevens van de dichtstbijzijnde dealer en kunt u de openingstijden en de genomen hygiënsche maatregelen raadplegen.


       

    • Welke hygiënemaatregelen worden er bij Mercedes-Benz dealers toegepast?

      Welke hygiënemaatregelen worden er bij Mercedes-Benz dealers toegepast?

      Onze concessiehouders hebben de nodige hygiënische maatregelen getroffen opdat u in alle veiligheid bij ons kan langs komen. Raadpleeg de website van uw desbetreffende dealer voor een compleet overzicht van de door hem genomen maatregelen en richtlijnen.

    • Mijn Mercedes-Benz moet worden hersteld of heeft een onderhoud nodig.

      Mijn Mercedes-Benz moet worden hersteld of heeft een onderhoud nodig.

      Als u reeds een afspraak hebt, kunt u zich op het afgesproken moment bij onze werkplaats melden. Is dat nog niet het geval, dan kunt u contact opnemen met uw Mercedes-Benz concessiehouder om een afspraak in te plannen. Dit kan telefonisch of aan de hand van digitale tools zoals facetime en chat. Op de websites van onze concessiehouders vindt u meer informatie over de contactmogelijkheden.

      Hou er wel rekening mee dat in de huidige omstandigheden bepaalde dringende ingrepen misschien voorrang krijgen. Wij danken u alvast voor uw geduld en begrip.

      Hoe dringend een ingreep is, verschilt van situatie tot situatie. Uw veiligheid komt uiteraard op de eerste plaats. Maar uw dealer houdt ook rekening met sociale en maatschappelijke aspecten. Hebt u uw wagen nodig voor essentiële verplaatsingen zoals woon-werkverkeer, het bezorgen van leveringen of het doen van boodschappen voor een naaste? Aarzel dan niet om dat te melden.

      Door de uitzonderlijke omstandigheden omtrent COVID-19 staat Daimler momenteel een lichte overschrijding van de onderhoudsintervallen toe zonder dat dit leidt tot een verlies van uw recht op garantie, Kulanz, Mobilo (mobiliteitsgarantie) of doorroestgarantie.

    • Ik wil graag een nieuwe wagen bestellen?

      Ik wil graag een nieuwe wagen bestellen?

      U kunt steeds contact opnemen met uw Mercedes-Benz dealer; hij helpt u graag verder.

    • Ik heb interesse in een nieuwe/gebruikte Mercedes-Benz, maar ik wil/kan niet naar de concessiehouder toegaan. Zijn er andere mogelijkheden?

      Ik heb interesse in een nieuwe/gebruikte Mercedes-Benz, maar ik wil/kan niet naar de concessiehouder toegaan. Zijn er andere mogelijkheden?

      Al onze concessiehouders doen hun uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Veel van onze concessiehouders bieden u bijvoorbeeld de mogelijkheid om in contact te treden via online kanalen, zoals WhatsApp of FaceTime. Neem gerust telefonisch contact op met uw dealer om te zien hoe we u in deze tijd de service kunnen bieden die u van Mercedes-Benz gewend bent.

    • Ik wil graag een proefrit maken. Kan dat?

      Ik wil graag een proefrit maken. Kan dat?

      Informeer bij uw concessiehouder naar de mogelijkheden.

    • Wanneer kan ik mijn nieuw bestelde wagen in ontvangst nemen?

      Wanneer kan ik mijn nieuw bestelde wagen in ontvangst nemen?

      Neem even contact op met uw Mercedes-Benz concessiehouder. Hij helpt u graag verder.

    • Is het Mercedes-Benz Customer Assistance Center steeds goed bereikbaar?

      Is het Mercedes-Benz Customer Assistance Center steeds goed bereikbaar?

      Het Mercedes-Benz Customer Assistance Center is 24 uur per dag bereikbaar. Door een aangepaste bezetting kan het langer duren voordat u een reactie van ons ontvangt. Wij doen uiteraard ons uiterste best om uw vragen zo spoedig mogelijk te beantwoorden. Wij vragen om uw begrip hiervoor.

      U kunt contact opnemen met het Mercedes-Benz Customer Assistance Center via telefoonnummer 00800 - 9 777 77 77 (gratis). Kunt u onze medewerkers niet bereiken of wilt u dat wij contact met u opnemen? Maak dan gebruik van de chat-functie op www.mercedes-benz.be of stuur een e-mail naar cs.bel@cac.mercedes-benz.com.