Koppel

900 Nm

Acceleratie

in 3,5 sec.

van 0 naar 100 km/h

Vermogen

van 450 kW

Highlights model


Een toonbeeld van intensiteit.

Highlights model


Een toonbeeld van intensiteit.

De afbeelding toont een schuin achteraanzicht van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé.

Exterieur

De afbeelding toont het interieur van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé.

Interieur

De afbeelding toont de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé.

Performance

Exterieurdesign


Een blikvanger. In alle opzichten.

Alles begint met design dat nauwelijks onder woorden te brengen is. Dat zich kenmerkt door de typerende proporties van een grote, luxe coupé. Dat zich manifesteert met krachtige powerdomes, een elegante daklijn, en frameloze zijruiten. En een achterzijde die boven alles aangeeft dat het om de imposante aanwezigheid van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé gaat.

Exterieurdesign


Een blikvanger. In alle opzichten.

Alles begint met design dat nauwelijks onder woorden te brengen is. Dat zich kenmerkt door de typerende proporties van een grote, luxe coupé. Dat zich manifesteert met krachtige powerdomes, een elegante daklijn, en frameloze zijruiten. En een achterzijde die boven alles aangeeft dat het om de imposante aanwezigheid van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé gaat.

De afbeelding toont een schuin achteraanzicht van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé.

Speciale AMG-grille

De afbeelding toont een vooraanzicht van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé.

Het krachtig ogende design van de voorzijde van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé wordt benadrukt door de overweldigende speciale AMG-grille, die geflankeerd wordt door zijdelingse luchtinlaten met dwarsvinnen. De luchtinlaten, welbekend uit de autosport, zorgen voor een optimale luchtstroom naar de koelmodule.

AMG Performance-uitlaat

De afbeelding toont een achteraanzicht van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé.

Het geluid van de motor kan met behulp van drie verstelbare uitlaatkleppen aan het gekozen rijprogramma worden aangepast. Bovendien kan de bestuurder met een druk op de knop de karakteristieken van het geluid wijzigen. Op deze manier kan de sound worden aangepast van comfortabel tot emotioneel. Twee verchroomde, dubbele uitlaatsierstukken in V8-design zorgen visueel voor duidelijke accenten.

High-performance AMG-remsysteem

De afbeelding toont het high-performance remsysteem van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé.

Een minimale remweg en soepel remgedrag zijn vanzelfsprekend voor de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé, die is uitgerust met een lichtgewicht, fadingresistent, high-performance AMG-composietremsysteem. Als optie is een high-performance keramisch AMG-composietremsysteem leverbaar. Het meer dan twintig procent lichtere ontwerp hiervan zorgt voor minder ongeveerde massa en verhoogt de rijdynamiek, de wendbaarheid en het rijcomfort.

Interieurdesign


Ware grootsheid kenmerkt zich door de liefde voor het detail.

Het interieur van de AMG S 63 4MATIC+ Coupé is net zo fascinerend als het exterieur. In het interieur van de AMG S 63 4MATIC+ Coupé wordt een luxueuze ambiance verbonden met sportieve functionaliteit, een passie voor performance en liefde voor detail. Dit komt onder andere tot uiting in het AMG-combi-instrument met een schaalverdeling tot 330 km/h, speciale AMG-aanduidingen, de AMG-sportstoelen in nappaleder met speciaal V8-dessin en het AMG-logo in reliëf op de middenarmsteun.

Interieurdesign


Ware grootsheid kenmerkt zich door de liefde voor het detail.

Het interieur van de AMG S 63 4MATIC+ Coupé is net zo fascinerend als het exterieur. In het interieur van de AMG S 63 4MATIC+ Coupé wordt een luxueuze ambiance verbonden met sportieve functionaliteit, een passie voor performance en liefde voor detail. Dit komt onder andere tot uiting in het AMG-combi-instrument met een schaalverdeling tot 330 km/h, speciale AMG-aanduidingen, de AMG-sportstoelen in nappaleder met speciaal V8-dessin en het AMG-logo in reliëf op de middenarmsteun.

De afbeelding toont het interieur van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+.

AMG-combi-instrument

De afbeelding toont het AMG-combi-instrument in de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé.

In de AMG widescreen cockpit geeft extra informatie over bijvoorbeeld de temperatuur van de motor- en transmissieolie en turbodruk, samen met instrumenten als de G-meter en racetimer het prestatievermogen van de S 63 4MATIC+ Coupé aan. De snelheidsmeter met een schaalverdeling die is verhoogd naar 330 km/h verwijst eveneens onmiskenbaar naar het potentieel van de V8-biturbomotor.

AMG Performance-stuurwiel

De afbeelding toont het AMG Performance-stuurwiel van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé.

Het sportieve design van het AMG Performance-stuurwiel in nappaleder zorgt voor uitstekende grip. Dankzij de touch control buttons kunnen de meeste functies intuïtief worden aangestuurd. Met de als optie leverbare AMG-stuurwieltoetsen kunt u een aantal rijdynamische functies snel en doelgericht bedienen. (Meer informatie over de AMG-stuurwieltoetsen kunt u vinden in het gedeelte over de AMG-uitrustingen.)

AMG-stoelen

De afbeelding toont de AMG-stoelen in de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé.

De nieuw ontwikkelde, elektrisch verstelbare AMG-sportstoelen met geheugenfunctie en stoelverwarming bieden optimale zijdelingse ondersteuning voor de bestuurder en voorpassagier. Verfijnd nappaleder in AMG-V8-design met piping, AMG-logo's in alle vier de rugleuningen en het AMG-logo op de armsteun op de middenconsole zijn kenmerkend voor een luxueuze ambiance.

AMG-uitrustingen


Stel uw persoonlijke Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé samen.

AMG-uitrustingen


Stel uw persoonlijke Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé samen.

    AMG-stuurwieltoetsen

    De afbeelding toont de AMG-stuurwieltoetsen in de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé.

    Met de AMG-stuurwieltoetsen kunt u een aantal rijdynamische functies snel en doelgericht bedienen. Voor een geconcentreerd en op prestaties gericht rijgevoel, en voor de authentieke atmosfeer van een racewagen in de cockpit.

    20 inch tienspaaks lichtmetalen AMG-velgen

    De afbeelding toont de 20 inch kruisspaaks gesmede AMG-velgen van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé.

    50,8 cm (20 inch) tienspaaks gesmede AMG-velgen, titaangrijs, glansgedraaide velgrand, gepolijst, met volledig geïntegreerde naafdoppen, met banden 255/40 R20 op 8,5J x 20 ET39 voor en 285/35 R20 op 9,5J x 20 ET39 achter

    High-performance keramisch AMG-composietremsysteem

    De afbeelding toont het high-performance keramisch AMG-composietremsysteem van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé.

    Een systeem waarop u kunt vertrouwen, ook nadat er kort achter elkaar heel hard is afgeremd. Het high-performance keramisch AMG-composietremsysteem beschikt over een remvermogen waarop u ook in extreme situaties kunt vertrouwen. Bovendien is dit systeem lichter dan conventionele remsystemen, wat voor minder ongeveerde massa zorgt, met als gevolg meer rijdynamiek en wendbaarheid.

    AMG-exclusiefpakket

    De afbeelding toont het interieur van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé.

    Geniet met het AMG-exclusiefpakket van een schitterende ambiance. Vrijwel alle oppervlakken zijn met verfijnd nappaleder bekleed, zoals de bovenzijde van het dashboard, de stoelen met het speciale AMG-ruitpatroon, en de middenarmsteunen voor en achter. Deze luxe uitrusting wordt perfect aangevuld door extra sierdelen, die bijvoorbeeld op de middenpanelen van de portieren zijn aangebracht.

    AMG Driver's Package

    De afbeelding toont het combi-instrument in de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé.

    Het AMG Driver's Package zorgt voor een nóg sportiever en dynamischer rijgevoel door de topsnelheid te verhogen naar 300 km/h.

    De uitrusting is uitsluitend als pakket leverbaar.

    AMG-nightpakket

    De afbeelding toont een schuin vooraanzicht van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé.

    Bij het AMG-nightpakket zijn geselecteerde elementen voor het exterieur uitgevoerd in zwart hoogglanzend. Afhankelijk van de gekozen carrosseriekleur ontstaan daardoor sterke contrasten of vloeiende overgangen. In beide gevallen laat u echter duidelijk zien dat u een uitstekend gevoel hebt voor individueel, dynamisch design.

    Performance


    High performance die diepe indruk maakt.

    Bij de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé met doorontwikkelde performance-technologie wordt uitstekende dynamiek gekoppeld aan nóg hogere efficiëntie. Bij de 4,0-liter V8-AMG-biturbomotor, met een vermogen van 450 kW (612 pk) <p>Opgaven over maximaal vermogen en koppel volgens verordening (EU) 715/2007 in de huidige versie.</p>en een koppel van 900 Nm, staat 20 kW (27 pk) <p>Opgaven over maximaal vermogen en koppel volgens verordening (EU) 715/2007 in de huidige versie.</p>meer vermogen ter beschikking dan bij het vorige model. . Samen met de nieuwe, innovatieve vierwielaandrijving 4MATIC+ met een volledig variabele krachtverdeling en de nieuwe AMG SPEEDSHIFT MCT negentraps sporttransmissie wordt uitstekende tractie en performance onder alle omstandigheden van het wegdek gegarandeerd.

    Performance


    High performance die diepe indruk maakt.

    Bij de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé met doorontwikkelde performance-technologie wordt uitstekende dynamiek gekoppeld aan nóg hogere efficiëntie. Bij de 4,0-liter V8-AMG-biturbomotor, met een vermogen van 450 kW (612 pk) <p>Opgaven over maximaal vermogen en koppel volgens verordening (EU) 715/2007 in de huidige versie.</p>en een koppel van 900 Nm, staat 20 kW (27 pk) <p>Opgaven over maximaal vermogen en koppel volgens verordening (EU) 715/2007 in de huidige versie.</p>meer vermogen ter beschikking dan bij het vorige model. . Samen met de nieuwe, innovatieve vierwielaandrijving 4MATIC+ met een volledig variabele krachtverdeling en de nieuwe AMG SPEEDSHIFT MCT negentraps sporttransmissie wordt uitstekende tractie en performance onder alle omstandigheden van het wegdek gegarandeerd.

    Ervaar meer over de aandrijflijn en motor van de Mercedes-AMG S-Klasse Coupé.

    4,0-liter AMG-V8-biturbomotor.

    De nieuwe 4,0-liter AMG-V8-biturbomotor van de AMG S 63 4MATIC+ Coupé levert een vermogen van 450 kW (612 pk) en koppel van 900 Nm. [1]. De consequente toepassing van de 'AMG Lightweight'-lichtgewichtstrategie draagt bij

    aan de hoge rijdynamiek en het lage brandstofverbruik. Vanuit stilstand wordt binnen 3,5 seconden naar 100 km/h geaccelereerd, een prestatie die door geen enkele andere luxe Performance-limousine wordt geëvenaard. Hierbij wordt gebruikgemaakt van beproefde turbocompressors, die niet aan de buitenzijde van de cilinderbanken zijn aangebracht, maar in de zogenaamde 'hete V' van de motor.

    AMG SPEEDSHIFT MCT 9G.

    De AMG SPEEDSHIFT MCT negentraps automatische transmissie biedt optimale ondersteuning bij een dynamische rijstijl en zorgt bovendien voor een onvervalst autosportgevoel bij elke rit. Afhankelijk van de rijstand kan er

    zowel snel en sportief of nauwelijks merkbaar worden geschakeld. Dankzij de negen versnellingen wordt er veelvuldig met optimale toerentallen gereden.
    De AMG SPEEDSHIFT MCT negentraps automatische sporttransmissie met 'natte' wegrijkoppeling vormt een uitstekende combinatie van efficiëntie, dynamiek en veiligheid. Om bij hoge koppels de typerende stabiliteit van AMG te waarborgen, beschikt de transmissie over een geavanceerde, verstevigde behuizing van magnesium.

    AMG RIDE CONTROL+.

    AMG RIDE CONTROL+ zorgt voor een sportieve controle van de auto, ook in het grensgebied van het fysiek mogelijke. Het luchtveringssysteem is speciaal voor AMG geconstrueerd voor hoge performance, terwijl het adaptieve dempingssysteem

    uiterst fijngevoelig reageert op oneffenheden. Hierbij wordt de demping van elk afzonderlijk wiel aangepast, waarmee de basis wordt gevormd voor comfortabel en ontspannen reizen. De uitgekiende sensoren van de niveauregeling rondom zorgen ervoor dat het niveau van de auto automatisch wordt verlaagd bij hogere snelheden en bij de sportieve DYNAMIC SELECT-rijprogramma's.

    AMG Performance 4MATIC+.

    De op performance gerichte vierwielaandrijving met volledig variabele koppelverdeling zorgt niet alleen voor optimale tractie en de typerende rijdynamiek van AMG, maar ook voor onovertroffen rijplezier.

    Bovendien wordt met het systeem de rijveiligheid en grip op een nat of winters wegdek verhoogd. Dit kan worden gerealiseerd dankzij de volledig variabele koppelverdeling, waarbij de bestuurder in gelijke mate profiteert van de voordelen van vierwiel- en achterwielaandrijving.

    AMG Performance-uitlaat.

    De inschakelbare AMG Performance-uitlaat zorgt voor een speciale akoestische ervaring tijdens het rijden. Dankzij verstelbare uitlaatkleppen kan het geluid van de auto met een druk op de knop worden ingesteld.

    Afhankelijk van het rijprogramma kan het geluid worden ingesteld van bescheiden tot puur emotioneel.

    S-Klasse Coupé: brandstofverbruik gecombineerd: 9,5 - 14,2 l/100 km, CO₂-emissie gecombineerd: 217 - 325 g/km (NEDC)<p>De opgegeven waarden zijn berekend op basis van de voorgeschreven meetprocedure. De opgegeven waarden zijn de gemeten NEDC CO₂-waarden conform art. 2 nr. 1 uitvoeringsverordening (EU) 2017/1153. De waarden met betrekking tot het brandstofverbruik zijn berekend op basis van deze waarden. Het stroomverbruik werd vastgesteld aan de hand van VO 692/2008/EG.</p>

    S-Klasse Coupé: brandstofverbruik gecombineerd: 10,0 - 11,9 l/100 km, CO₂-emissie gecombineerd: 233 - 269 g/km (WLTP)<p>De vermelde waarden werden gemeten volgens de voorgeschreven meetmethode. Het betreft ‘WLTP-CO2-waarden’ conform Art. 2 Nr. 3 van de doorvoerverordening (EU) 2017/1153. De waarden van het brandstofverbruik werden op basis van deze waarden bepaald. Het stroomverbruik werd berekend op basis van VO 683/2008/EG. De opgaven hebben geen betrekking op een specifiek voertuig, ze zijn slechts bedoeld ter vergelijking van verschillende voertuigen onderling. De waarden variëren al naargelang de gekozen opties.<br> </p>