• Design

    Toevluchtsoord voor piloten.

    De foto toont het interieur van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabrio.
    De foto toont de achterkant van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabrio in zijaanzicht.
    De foto toont de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabrio in vooraanzicht.

    Toevluchtsoord voor piloten.

    Hoogwaardige, perfect verwerkte materialen. Futuristische bedieningselementen. Het interieur van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabrio is een plaats waar je altijd opnieuw naartoe wil. Technisch hoogtepunt: de Widescreen Cockpit bestaande uit combi-instrument en Media Display.

    Bijzonder sportief met veel grip: het AMG-Performance stuurwiel in nappaleder met 3-spaaks design inclusief schakelhendels aan het stuur waardoor manueel schakelen mogelijk is en een sportieve rijstijl wordt gegarandeerd. En ook de volledig hertekende achterkant met diffusorplaat en AMG specifieke dubbele eindpijpen van het schakelbare AMG-Performance uitlaatsysteem garanderen een indrukwekkend optreden.

  • Techniek

    Bijna de hemel. En de straat.

    De foto toont de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabrio in zijdelings vooraanzicht.

    Bijna de hemel. En de straat.

    Wie helemaal boven aangekomen is, zoekt naar buitengewone momenten. Met de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabrio kunt u ze elke dag beleven. Alleen al het opvallende silhouet met de licht naar achter vallende zijlijn belooft: de volgende rit wordt een openbaring.

    Dankzij AMG DYNAMIC SELECT en vier standaard rijprogramma's bepaalt u de intensiteit: van comfortabel over sportief of bijzonder sportief tot uw eigen stijl in het individuele programma. Het exclusieve aanvullende programma RACE – verkrijgbaar voor zowel de Cabrio, als voor de Coupé – maakt een race-ervaring op het gebied van reactievermogen, koppel en schakeltijden in de cabrio nog voelbaarder. En drijft de hartslag tot ongekende hoogtes.

    Klaar voor topprestaties: de AMG 4,0 liter V8-biturbomotor van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabrio is nauw verwant met de motor in de supersportieve Mercedes-AMG GT R. Met zijn 450 kilowatt<p>Opgaven over maximaal vermogen en koppel volgens verordening (EU) 715/2007 in de huidige versie.</p> (612 pk) en 900 newtonmeter<p>Opgaven over maximaal vermogen en koppel volgens verordening (EU) 715/2007 in de huidige versie.</p> verlegt hij grenzen op het gebied van vermogen en koppel. De beproefde biturbolading komt tot uiting, waarbij beide laders niet aan de buitenkant op de cilinderbanken, maar ertussen, in de cilinder-V gerangschikt zijn – specialisten spreken van een "hete binnen-V". Dit basisprincipe maakt een compacte motorconstructie en een spontane respons van de turbocompressor mogelijk.