Een koppel tot

900 Nm

Acceleratie

in 3,5 sec.

van 0 naar 100 km/h

Vermogen

van 450 kW

Highlights model


Heel dicht bij de hemel. En het wegdek.

Adembenemende landschappen. Uitnodigende bochten. En een buitengewone cabrio. Is er een geschikter moment te bedenken om het asfalt te tonen wie er heer en meester is? De Mercedes-AMG S 63 4MATIC Cabrio accelereert in slechts 3,5 seconden van 0 naar 100 km/h, en laat iedereen in opperste verbazing achter zich. De AMG-ontwikkelaars hebben voor deze supersportwagen al hun kennis aangewend. De 4,0-liter AMG-V8-biturbomotor vormt het hart van het model, aangevuld door innovaties die voor het unieke AMG-rijgevoel zorgen. Met als resultaat een cabrio met de performance van een AMG en het comfort van een S-Klasse.

Highlights model


Heel dicht bij de hemel. En het wegdek.

Adembenemende landschappen. Uitnodigende bochten. En een buitengewone cabrio. Is er een geschikter moment te bedenken om het asfalt te tonen wie er heer en meester is? De Mercedes-AMG S 63 4MATIC Cabrio accelereert in slechts 3,5 seconden van 0 naar 100 km/h, en laat iedereen in opperste verbazing achter zich. De AMG-ontwikkelaars hebben voor deze supersportwagen al hun kennis aangewend. De 4,0-liter AMG-V8-biturbomotor vormt het hart van het model, aangevuld door innovaties die voor het unieke AMG-rijgevoel zorgen. Met als resultaat een cabrio met de performance van een AMG en het comfort van een S-Klasse.

De afbeelding toont een schuin achteraanzicht van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet.

Exterieur

De afbeelding toont het interieur van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet.

Interieur

De afbeelding toont de Mercedes-AMG S 64 4MATIC+ Cabriolet.

Performance

Exterieurdesign


Rijgedrag dat alles ver achter zich laat.

De imposante Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabrio. Daaraan wordt onder andere bijgedragen door de achterlichten met geavanceerde oled-lichttechnologie, die voor kristalhelder licht zorgen met sterkere contrasten. Ook de nieuw vormgegeven achterzijde met diffusor en de voor AMG typerende dubbele uitlaatsierstukken van de inschakelbare AMG Performance-uitlaat zorgen voor een imposant optreden.

Exterieurdesign


Rijgedrag dat alles ver achter zich laat.

De imposante Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabrio. Daaraan wordt onder andere bijgedragen door de achterlichten met geavanceerde oled-lichttechnologie, die voor kristalhelder licht zorgen met sterkere contrasten. Ook de nieuw vormgegeven achterzijde met diffusor en de voor AMG typerende dubbele uitlaatsierstukken van de inschakelbare AMG Performance-uitlaat zorgen voor een imposant optreden.

De afbeelding toont een schuin achteraanzicht van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet.

AMG-styling

De afbeelding toont een vooraanzicht van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet.

De Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabrio maakt ook visueel indruk, waarbij vooral de sportieve performance wordt benadrukt, met een volledig nieuw ontworpen voorskirt met een speciale AMG-grille en jetwing. De driedimensionale luchtgeleider in carrosseriekleur loopt over de gehele breedte van de AMG-voorskirt en heeft de voor AMG-modellen kenmerkende vorm van een gestileerde 'A'. De koelluchtopeningen aan de buitenzijde worden omlijst door zwarte flics. Aan de onderzijde zorgt de frontsplitter in zilverchroom voor optimale luchttoevoer naar de koelmodule.

High-performance AMG-composietremsysteem

De afbeelding toont het high-performance AMG-composietremsysteem van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet.

De grote, inwendig geventileerde en geperforeerde remschijven staan garant voor uitstekend remvermogen. De robuuste composietschijven verminderen het gewicht. De gewichtsbesparing van circa 3 kg vermindert de ongeveerde massa bij het wiel, waardoor de verings- en dempingselementen duidelijk beter reageren.

AMG Performance-uitlaat

De afbeelding toont het AMG Performance-uitlaat van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet.

Met behulp van drie variabel instelbare uitlaatkleppen kan het geluid van de AMG Performance-uitlaat aan het gekozen rijprogramma worden aangepast, variërend van overweldigend diep tot uiterst bescheiden. Bovendien kan de bestuurder met één druk op de knop de karakteristieken van het geluid wijzigen. Met deze standaarduitrusting kan de bestuurder ook een maximale spreiding van het geluid regelen, van comfortabel naar emotioneel.

Interieurdesign


Toevluchtsoord voor piloten.

Zorgvuldig geselecteerde, perfect afgewerkte materialen. Futuristische bedieningselementen. Het interieur van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabrio is een plek waar u eigenlijk het liefst verblijft. Met als technisch highlight de widescreen cockpit, die uit het combi-instrument en het mediadisplay bestaat. Het sportieve driespaaks AMG Performance-stuurwiel in nappaleder beschikt over een uitstekende grip, en is bovendien uitgerust met stuurschakelpaddles waarmee met de hand kan worden geschakeld voor een sportieve rijstijl.

Interieurdesign


Toevluchtsoord voor piloten.

Zorgvuldig geselecteerde, perfect afgewerkte materialen. Futuristische bedieningselementen. Het interieur van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabrio is een plek waar u eigenlijk het liefst verblijft. Met als technisch highlight de widescreen cockpit, die uit het combi-instrument en het mediadisplay bestaat. Het sportieve driespaaks AMG Performance-stuurwiel in nappaleder beschikt over een uitstekende grip, en is bovendien uitgerust met stuurschakelpaddles waarmee met de hand kan worden geschakeld voor een sportieve rijstijl.

De afbeelding toont het interieur van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet.

AMG-styling

De afbeelding toont een bovenaanzicht van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet.

Zodra het portier of de kap zijn geopend, valt het luxueuze interieur van de Mercedes-AMG S 63 Cabrio direct op. Dankzij het wraparound-design loopt het dashboard naadloos in de portieren over. De zorgvuldig geselecteerde materialen en de perfecte afwerking worden gecombineerd met sportief, exclusief design. Verfijnd nappaleder in AMG-V8-design met piping, AMG-logo's in alle vier de rugleuningen en het AMG-logo op de armsteun op de middenconsole zijn kenmerkend voor een luxueuze ambiance.

AMG Performance-stuurwiel

De afbeelding toont het AMG Performance-stuurwiel van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet.

Het sportieve design van het AMG Performance-stuurwiel in nappaleder zorgt voor uitstekende grip. Dankzij de touch control buttons kunnen de meeste functies intuïtief worden aangestuurd. Met de als optie leverbare AMG-stuurwieltoetsen kunt u een aantal rijdynamische functies snel en doelgericht bedienen. (Meer informatie over de AMG-stuurwieltoetsen kunt u vinden in het gedeelte over de AMG-uitrustingen.)

AMG-combi-instrument

De afbeelding toont een detailopname van het AMG-combi-instrument van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet.

Het 31,2 cm AMG-instrumentendisplay biedt sportieve bestuurders een opwindend AMG-design en belangrijke informatie, die met hoge resolutie in kleur wordt weergegeven. Daartoe behoren eveneens de 'Warm-up'- en 'Set-up'-menu's. De snelheidsmeter beschikt over een schaalverdeling tot 330 km/h.

AMG-uitrustingen


Stel uw persoonlijke Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabrio samen.

AMG-uitrustingen


Stel uw persoonlijke Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabrio samen.

    AMG-stuurwieltoetsen

    De afbeelding toont de AMG-stuurwieltoetsen in de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet.

    Met de AMG-stuurwieltoetsen kunt u een aantal rijdynamische functies snel en doelgericht bedienen. Voor een geconcentreerd en op prestaties gericht rijgevoel, en voor de authentieke atmosfeer van een racewagen in de cockpit.

    20 inch kruisspaaks gesmede AMG-velgen

    De afbeelding toont de kruisspaaks gesmede AMG-velgen van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet.

    50,8 cm (20 inch) tienspaaks gesmede AMG-velgen, titaangrijs, glansgedraaide velgrand, gepolijst, met volledig geïntegreerde naafdoppen, met banden 255/40 R20 op 8,5J x 20 ET39 voor en 285/35 R20 op 9,5J x 20 ET39 achter

    High-performance keramisch AMG-composietremsysteem

    De afbeelding toont het high-performance keramisch AMG-composietremsysteem van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet.

    Een systeem waarop u kunt vertrouwen, ook nadat er kort achter elkaar heel hard is afgeremd. Het high-performance keramisch AMG-composietremsysteem beschikt over een remvermogen waarop u ook in extreme situaties kunt vertrouwen. Bovendien is dit systeem lichter dan conventionele remsystemen, wat voor minder ongeveerde massa zorgt, met als gevolg meer rijdynamiek en wendbaarheid.

    AMG Driver's Package

    De afbeelding toont het combi-instrument in de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet.

    Het AMG Driver's Package zorgt voor een nóg sportiever en dynamischer rijgevoel door de topsnelheid te verhogen naar 300 km/h.

    De uitrusting is uitsluitend als pakket leverbaar.

    AMG-nightpakket

    De afbeelding toont een buitenspiegel van de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet.

    Bij het AMG-nightpakket zijn geselecteerde elementen voor het exterieur uitgevoerd in zwart hoogglanzend. Afhankelijk van de gekozen carrosseriekleur ontstaan daardoor sterke contrasten of vloeiende overgangen. In beide gevallen laat u echter duidelijk zien dat u een uitstekend gevoel hebt voor individueel, dynamisch design.

    Performance


    Boven de weg zweven. Veilig op de juiste rijstrook blijven rijden.

    Een overweldigend potentieel heeft geen enkel effect als het niet op het wegdek kan worden overgebracht. Vanuit die optiek hebben we het vierwielaandrijvingssysteem AMG Performance 4MATIC+ nieuw ontwikkeld. De elektronisch geregelde koppeling verbindt de continu aangedreven achteras variabel met de vooras. De beste koppelverdeling wordt daarbij continu berekend, zodat er met de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabrio zowel traploos variabel met op tractie georiënteerde vierwielaandrijving en pure achterwielaandrijving kan worden gereden. De AMG SPEEDSHIFT MCT negentraps automatische sporttransmissie zorgt voor pittige rijdynamiek, net zoals AMG RIDE CONTROL+. Dankzij de RACE START-functie is dit direct vanaf de start te merken.

    Performance


    Boven de weg zweven. Veilig op de juiste rijstrook blijven rijden.

    Een overweldigend potentieel heeft geen enkel effect als het niet op het wegdek kan worden overgebracht. Vanuit die optiek hebben we het vierwielaandrijvingssysteem AMG Performance 4MATIC+ nieuw ontwikkeld. De elektronisch geregelde koppeling verbindt de continu aangedreven achteras variabel met de vooras. De beste koppelverdeling wordt daarbij continu berekend, zodat er met de Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabrio zowel traploos variabel met op tractie georiënteerde vierwielaandrijving en pure achterwielaandrijving kan worden gereden. De AMG SPEEDSHIFT MCT negentraps automatische sporttransmissie zorgt voor pittige rijdynamiek, net zoals AMG RIDE CONTROL+. Dankzij de RACE START-functie is dit direct vanaf de start te merken.

    4,0-liter AMG-V8-biturbomotor.

    De nieuwe 4,0-liter AMG-V8-biturbomotor van de AMG S 63 4MATIC+ Coupé levert een vermogen van 450 kW (612 pk) en koppel van 900 Nm. De consequente toepassing van de 'AMG Lightweight'-lichtgewichtstrategie draagt bij

    aan de hoge rijdynamiek en het lage brandstofverbruik. Vanuit stilstand wordt binnen 3,5 seconden naar 100 km/h geaccelereerd, een prestatie die door geen enkele andere luxe Performance-limousine wordt geëvenaard. Hierbij wordt gebruikgemaakt van beproefde turbocompressors, die niet aan de buitenzijde van de cilinderbanken zijn aangebracht, maar in de zogenaamde 'hete V' van de motor.

    AMG SPEEDSHIFT MCT negentraps automatische transmissie.

    De AMG SPEEDSHIFT MCT negentraps automatische transmissie biedt optimale ondersteuning bij een dynamische rijstijl en zorgt bovendien voor een onvervalst autosportgevoel bij elke rit. Afhankelijk van de rijstand kan er

    zowel snel en sportief of nauwelijks merkbaar worden geschakeld. Dankzij de negen versnellingen wordt er veelvuldig met optimale toerentallen gereden.

    AMG RIDE CONTROL+.

    AMG RIDE CONTROL+ zorgt voor een sportieve controle van de auto, ook in het grensgebied van het fysiek mogelijke. Het luchtveringssysteem is speciaal voor AMG geconstrueerd voor hoge performance, terwijl het adaptieve dempingssysteem

    uiterst fijngevoelig reageert op oneffenheden. Hierbij wordt de demping van elk afzonderlijk wiel aangepast, waarmee de basis wordt gevormd voor comfortabel en ontspannen reizen. De uitgekiende sensoren van de niveauregeling rondom zorgen ervoor dat het niveau van de auto automatisch wordt verlaagd bij hogere snelheden en bij de sportieve DYNAMIC SELECT-rijprogramma's.

    AMG Performance 4MATIC+.

    De op performance gerichte vierwielaandrijving met volledig variabele koppelverdeling zorgt niet alleen voor optimale tractie en de typerende rijdynamiek van AMG, maar ook voor onovertroffen rijplezier. Bovendien zorgt de AMG-vierwielaandrijving 4MATIC

    voor meer veiligheid en grip op een nat of winters wegdek. Dit kan worden gerealiseerd dankzij de volledig variabele koppelverdeling, waarbij de bestuurder in gelijke mate profiteert van de voordelen van vierwiel- en achterwielaandrijving.

    AMG Performance-uitlaat.

    De inschakelbare AMG Performance-uitlaat zorgt voor een speciale akoestische ervaring tijdens het rijden. Dankzij verstelbare uitlaatkleppen kan het geluid van de auto met een druk op de knop worden ingesteld.

    Afhankelijk van het rijprogramma kan het geluid worden ingesteld van bescheiden tot puur emotioneel.

    S-Klasse Cabrio: brandstofverbruik gecombineerd: 10,2 - 14,2 l/100 km, CO₂-emissie gecombineerd: 233 - 325 g/km (NEDC)<p>De opgegeven waarden zijn berekend op basis van de voorgeschreven meetprocedure. De opgegeven waarden zijn de gemeten NEDC CO₂-waarden conform art. 2 nr. 1 uitvoeringsverordening (EU) 2017/1153. De waarden met betrekking tot het brandstofverbruik zijn berekend op basis van deze waarden. Het stroomverbruik werd vastgesteld aan de hand van VO 692/2008/EG.</p>

    S-Klasse Cabrio: brandstofverbruik gecombineerd: 10,3 - 12,3 l/100 km, CO₂-emissie gecombineerd: 239 - 277 g/km (WLTP)<p>De vermelde waarden werden gemeten volgens de voorgeschreven meetmethode. Het betreft ‘WLTP-CO2-waarden’ conform Art. 2 Nr. 3 van de doorvoerverordening (EU) 2017/1153. De waarden van het brandstofverbruik werden op basis van deze waarden bepaald. Het stroomverbruik werd berekend op basis van VO 683/2008/EG. De opgaven hebben geen betrekking op een specifiek voertuig, ze zijn slechts bedoeld ter vergelijking van verschillende voertuigen onderling. De waarden variëren al naargelang de gekozen opties.<br> </p>