• Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC

    Op de praktijk gerichte offroad performance.

    Op de praktijk gerichte offroad performance.

    De nieuw ontworpen AMG-grille in de vorm van een 'A' maakt al direct duidelijk dat het om een rasechte Mercedes-AMG gaat. Met de Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC SUV presenteren de autosportspecialisten uit Affalterbach een ideale mix van sportieve performance, dynamisch design en praktische bruikbaarheid. De ronde dubbele uitlaatsierstukken van de AMG-uitlaat geven het imposante geluid van de 3,0-liter V6-biturbomotor weer.

    Comfortabel in de dagelijkse praktijk. En daarbuiten.

    De afbeelding toont een blik op de cockpit van de Mercedes-AMG GLC SUV door het geopende bestuurdersportier.

    Mercedes-AMG GLC SUV aandrijflijn in een technische ruimte.

    Comfortabel in de dagelijkse praktijk. En daarbuiten.

    In de dagelijkse praktijk houdt u alles perfect onder controle. Uiteraard stelt u dezelfde eisen ook aan uw auto. Met het AMG Performance-stuurwiel in nappaleder zwart en de als optie leverbare AMG DRIVE UNIT voor de AMG DYNAMIC SELECT-rijprogramma's bent u perfect op alles voorbereid. En zodra het tijd wordt om de grenzen van de rijdynamiek van de Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC SUV te gaan verkennen, zorgen de AMG Performance-stoelen voor optimale ondersteuning.

    In de dagelijkse praktijk houdt u alles perfect onder controle. Uiteraard stelt u dezelfde eisen ook aan uw auto. Met het AMG Performance-stuurwiel in nappaleder zwart en de als optie leverbare AMG DRIVE UNIT voor de AMG DYNAMIC SELECT-rijprogramma's bent u perfect op alles voorbereid. En zodra het tijd wordt om de grenzen van de rijdynamiek van de Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC SUV te gaan verkennen, zorgen de AMG Performance-stoelen voor optimale ondersteuning.

    De basis voor de typerende Driving Performance van AMG wordt geleverd door[1] de 3,0-liter V6-biturbomotor met een toegenomen vermogen van 17 kW en de op performance gerichte vierwielaandrijving AMG Performance 4MATIC met een speciaal voor AMG afgestemde krachtverdeling. Het AMG RIDE CONTROL+-onderstel, dat gebaseerd is op de luchtvering AIR BODY CONTROL met het speciaal voor AMG aangepaste adaptieve dempingssysteem ADS PLUS, zorgt voor merkbaar meer wendbaarheid en praktische bruikbaarheid.

  • Mercedes-AMG 63 4MATIC+

    Open voor verrassingen. En op alles voorbereid.

    Open voor verrassingen. En op alles voorbereid.

    Een 4,0-liter AMG-V8-biturbomotor met een vermogen van 350 kW (476 pk)[1] en indrukwekkend koppel van 650 Nm[1] zorgt voor krachtige voortstuwing bij de Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ SUV. Zowel in het stadsverkeer als in het terrein voelt hij zich helemaal thuis. Met een royale bagageruimte, die door de stoelen neer te klappen kan worden verdrievoudigd, kan vrijwel alles, van boodschappen tot zware vrijetijdsuitrusting, moeiteloos worden vervoerd.

     

    Een echte Mercedes-AMG beschikt uiteraard ook over een heel eigen geluid. Met de als optie leverbare inschakelbare AMG Performance-uitlaat zorgt de Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ SUV voor een onmiskenbare sound. En ook in visueel opzicht is de uitlaat met twee verchroomde dubbele uitlaatsierstukken een waar highlight.

    De afbeelding toont de Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ zijdelings van voren in het terrein.

    Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ 4,0-liter V8-biturbomotor in een technische ruimte.

    De 4,0-liter AMG-V8-biturbomotor zorgt ervoor dat het AMG RIDE CONTROL+-sportonderstel zich volledig kan ontplooien, wat voor indrukwekkende wendbaarheid, dynamische dwarsacceleratie en maximale grip zorgt. Om deze kracht in toom te houden, is de Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ uitgerust met een high-performance composietremsysteem. Aan de bekende rijprogramma's 'Individual', 'Comfort', 'Sport' en 'Sport+' is bovendien 'Slippery' toegevoegd, dat net zoals de andere programma's met de AMG DYNAMIC SELECT-schakelaar kan worden gekozen.

  • Mercedes-AMG 63 S 4MATIC+

    Race Utility Vehicle.

    Race Utility Vehicle.

    Geen Sports Utility Vehicle maar een Race Utility Vehicle. De Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+ imponeert in elk soort terrein met krachtvolle prestaties. En met het luchtgeveerde drietraps AMG RIDE CONTROL+-onderstel bewijst deze SUV dat hij ook bijzonder praktisch is. Wanneer de royale bagageruimte ontoereikend blijkt te zijn, is er een aanhangwagenassistent leverbaar voor de SUV, die hulp biedt bij het manoeuvreren.

     

    De 4,0-liter AMG-V8-biturbomotor maakt van de Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+ een ware topatleet met een krachtig vermogen van 375 kW (510 pk)[1] en maximumkoppel van 700 Nm[1]. Deze pittige power wordt door het high-performance AMG-composietremsysteem perfect in toom gehouden.

    Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+ SUV cockpit.
    Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+ aandrijflijn in een technische ruimte.

    Met het met nappaleder beklede AMG Performance-stuurwiel met schakelpaddles en de als optie leverbare AMG DRIVE UNIT voor de AMG DYNAMIC SELECT-rijprogramma's wordt de Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+ SUV stevig onder controle gehouden, zowel on- als offroad. Het intuïtief bediende MBUX-infotainmentsysteem, standaard met TRACK PACE, zorgt bij elke rit voor perfect entertainment.

    Het S-model beschikt over 25 kW (34 pk) meer vermogen[1] en 50 Nm meer koppel[1] dan de Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+, en zorgt daarmee voor buitengewone prestaties en performance. De AMG SPEEDSHIFT MCT negentraps automatische transmissie, het AMG RIDE CONTROL+-onderstel en het elektronisch geregelde AMG-sperdifferentieel op de achteras werken daarvoor perfect samen. Met de AMG DYNAMIC SELECT-schakelaar en vijf speciale rijprogramma's kunnen rijervaringen volledig individueel worden aangepast. Het programma 'Slippery' is geheel nieuw.