• Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC

    Duidelijk een Mercedes-AMG.

    Duidelijk een Mercedes-AMG.

    De Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC Coupé is visueel en technisch een rasechte Mercedes-AMG. De nieuw ontworpen AMG-grille in de vorm van een 'A' en de luchtinlaten in de voorbumper verwijzen duidelijk naar de afkomst van dit model. De motoruitvoering is direct herkenbaar aan de achterzijde door de diffusor en de ronde, dubbele uitlaatsierstukken van de AMG-uitlaat. De exclusief voor de GLC 43 beschikbare 21 inch dubbelspaaks lichtmetalen velgen vormen eveneens een blikvanger.

    On- en offroad-comfort.

    Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC Coupé cockpit.
    Mercedes-AMG GLC Coupé aandrijflijn in een technische ruimte.

    On- en offroad-comfort.

    Zodra de bestuurder op de AMG Performance-stoel heeft plaatsgenomen, wordt alles stevig onder controle gehouden met het AMG Performance-stuurwiel in nappaleder zwart. De Mercedes-AMG GLC Coupé kan als optie worden uitgerust met de AMG DRIVE UNIT voor de AMG DYNAMIC SELECT-rijprogramma's. Vervolgens kan eveneens het intuïtieve bedieningsconcept van het MBUX-infotainmentsysteem worden ervaren.

    Zodra de bestuurder op de AMG Performance-stoel heeft plaatsgenomen, wordt alles stevig onder controle gehouden met het AMG Performance-stuurwiel in nappaleder zwart. De Mercedes-AMG GLC Coupé kan als optie worden uitgerust met de AMG DRIVE UNIT voor de AMG DYNAMIC SELECT-rijprogramma's. Vervolgens kan eveneens het intuïtieve bedieningsconcept van het MBUX-infotainmentsysteem worden ervaren.

    De basis voor de typerende Driving Performance van AMG wordt geleverd door[1] de doorontwikkelde 3,0-liter V6-biturbomotor met een toegenomen vermogen van 17 kW en de op performance gerichte vierwielaandrijving AMG Performance 4MATIC met een speciaal voor AMG afgestemde krachtverdeling. Het AMG RIDE CONTROL+-onderstel, dat gebaseerd is op de luchtvering AIR BODY CONTROL met het speciaal voor AMG aangepaste adaptieve dempingssysteem ADS PLUS, zorgt voor merkbaar meer wendbaarheid en praktische bruikbaarheid.

  • Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+

    Een waar autosportgevoel, ook naast het circuit.

    Een waar autosportgevoel, ook naast het circuit.

    De nieuwe, speciaal voor AMG ontworpen grille in de vorm van een 'A' siert ook de Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+. Deze is echter nog indrukwekkender dan degene van de modellen uit de 43-serie. Hetzelfde geldt voor de 4,0-liter AMG-V8-biturbomotor met een vermogen van 350 kW (476 pk)[1] en koppel van 650 Nm[1], waarmee rijprestaties kunnen worden geleverd die niet zouden misstaan op een racecircuit. Dankzij het instelbare AMG-sportonderstel is de Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ bovendien perfect op de alledaagse praktijk afgestemd.

     

    De als optie leverbare, inschakelbare AMG Performance-uitlaat zorgt bij de Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ Coupé voor een onmiskenbaar motorgeluid. En ook in visueel opzicht is de uitlaat met twee verchroomde dubbele uitlaatsierstukken een waar highlight.

    Pure highend-performance.

    Mercedes-AMG: zijdelings vooraanzicht van de Mercedes-AMG GLC Coupé op een onverharde weg in een berglandschap.
    Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ 4,0-liter V8-biturbomotor in een technische ruimte.

    Pure highend-performance.

    De 4,0-liter AMG-V8-biturbomotor zorgt ervoor dat het AMG RIDE CONTROL+-sportonderstel zich volledig kan ontplooien, wat voor indrukwekkende wendbaarheid, dynamische dwarsacceleratie en maximale grip zorgt. Om deze kracht in toom te houden, is de Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ uitgerust met een high-performance composietremsysteem. Aan de bekende rijprogramma's 'Individual', 'Comfort', 'Sport' en 'Sport+' is bovendien 'Slippery' toegevoegd, dat net zoals de andere programma's met de AMG DYNAMIC SELECT-schakelaar kan worden gekozen.

  • Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+

    Rondetijden op autosportniveau.

    Rondetijden op autosportniveau.

    In vier seconden van 0 naar 100 km/h. De prestaties van de Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+ Coupé lijken meer op die van een sportwagen dan van een klassieke SUV. Ook het design met de speciaal voor AMG ontworpen, indrukwekkende grille in de vorm van een 'A', nieuwe koplampen en twee verchroomde dubbele uitlaatsierstukken benadrukken duidelijk de sportieve genen van het model. Het blijft dan ook een moeilijke beslissing of u liever een rit op straat of in het terrein wilt gaan maken.

     

    De 4,0-liter AMG-V8-turbomotor van de Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+, de sterkste in zijn klasse, schittert met een royaal vermogen van 375 kW (510 pk)[1] en een maximumkoppel van 700 Nm[1]. Buitengewone power, die perfect in toom gehouden kan worden door het high-performance AMG-composietremsysteem.

    Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+ Coupé cockpit.
    Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+ aandrijflijn in een technische ruimte.

    De sportieve prestaties van de Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+ Coupé moeten perfect onder controle kunnen worden gehouden. Het AMG Performance-stuurwiel in nappaleder met stuurschakelpaddles is speciaal daarvoor ontwikkeld, net zoals de als optie leverbare AMG DRIVE UNIT voor de AMG DYNAMIC SELECT-rijprogramma's. Het intuïtief bedienbare MBUX-infotainmentsysteem, dat standaard met TRACK PACE is uitgerust, zorgt voor uitstekend infotainment en ideale handling.

    Het S-model beschikt over 25 kW (34 pk) meer vermogen[1] en 50 Nm meer koppel[1] dan de Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+, en zorgt daarmee voor buitengewone prestaties en performance. De AMG SPEEDSHIFT MCT negentraps automatische transmissie, het AMG RIDE CONTROL+-onderstel en het elektronisch geregelde AMG-sperdifferentieel op de achteras werken daarvoor perfect samen. Met de AMG DYNAMIC SELECT-schakelaar en vijf speciale rijprogramma's kunnen rijervaringen volledig individueel worden aangepast. Het programma 'Slippery' is geheel nieuw.