Ready to change.

Ready to change.

Ontdek onze omvangrijke elektrische en plug-in-hybride vloot.

Ontdek onze omvangrijke elektrische en plug-in-hybride vloot.

Ready to change.

Ready to change.

Ontdek onze omvangrijke elektrische en plug-in-hybride vloot.

Ontdek onze omvangrijke elektrische en plug-in-hybride vloot.

Electric Intelligence


Electric Intelligence. De mobiliteit van de toekomst.

Mercedes-Benz creëert met het merk EQ een elektrisch ecosysteem voor producten en dienstverleningen.

Electric Intelligence


Electric Intelligence. De mobiliteit van de toekomst.

Mercedes-Benz creëert met het merk EQ een elektrisch ecosysteem voor producten en dienstverleningen.

De afbeelding toont de elektrische vloot van Mercedes-Benz, aangevoerd door de Concept EQ.
Kenmerkend voor de Studie Concept EQ is de blauw verlichte voorkant.

Aandrijvingen en modellen


Voor iedereen de juiste aandrijving. En het passende model.

Zo definiëren wij Electric Intelligence.

In de stad zijn elektrische auto's in hun element: volledig koppel van bij stilstand, geen lokale emissies en nagenoeg geruisloos rijden. Plug-in-hybride en hybride combineren dit met de grote actieradius van de verbrandingsmotor.

Aandrijvingen en modellen


Voor iedereen de juiste aandrijving. En het passende model.

Zo definiëren wij Electric Intelligence.

In de stad zijn elektrische auto's in hun element: volledig koppel van bij stilstand, geen lokale emissies en nagenoeg geruisloos rijden. Plug-in-hybride en hybride combineren dit met de grote actieradius van de verbrandingsmotor.

De elektrische aandrijving.

"Ik rijd veel en meestal in de stad. Gaat dat ook zonder emissies?"

De elektrische aandrijving.

"Ik rijd veel en meestal in de stad. Gaat dat ook zonder emissies?"

Speciaal in de stad biedt de compleet emissievrije volledig elektrische aandrijving een totaal nieuw rijgevoel.

De elektrische aandrijving.

"Ik rijd veel en meestal in de stad. Gaat dat ook zonder emissies?"

De elektrische aandrijving.

"Ik rijd veel en meestal in de stad. Gaat dat ook zonder emissies?"

Met de volledig elektrische aandrijving van Mercedes-Benz bent u nagenoeg geruisloos en volledig emissievrij onderweg – ideaal voor het stadsverkeer. Ontdek een volledig nieuw rijgevoel.

De B-Klasse met elektrische aandrijving.

2,4 u

Laadtijd aan de wallboxDe opgegeven spannings- en stroomwaarden hebben betrekking op de netinfrastructuur en kunnen door het voertuig begrensd worden. De laadtijden bedragen 20%-100% bij gebruik van een wallbox (3-fasig) of een op de markt verkrijgbaar normaal stopcontact (1-fasig).

230 km

elektrisch rijbereikIn de werkelijke gebruiksomstandigheden kunnen afwijkingen ten opzichte van de gecertificeerde normwaarden optreden. De werkelijke waarden worden door een aantal specifieke factoren beïnvloed, bv. individuele rijstijl, omgevings- en trajectinvloeden.

De afbeelding toont een elektrische B-Klasse in achteraanzicht in een stedelijke omgeving.

Lokaal emissievrij onderweg: de elektrische B-Klasse.

Het elektrische aandrijfconcept van de B-Klasse Sports Tourer B 250 e met de koppelrijke en volledig emissievrije elektromotor biedt een ideale combinatie van acceleratievermogen, actieradius en topsnelheid voor compromisloos rijplezier.

B 250 e: Stroomverbruik gewogen: 16,6-16,6 kWh/100km; CO2-emissies gecombineerd: 0 g/km<p>De opgegeven waarden zijn de "gemeten NEFZ-CO2-waarden" als bedoeld in art. 2 nr. 2 toepassingsverordening (EU) 2017/1153, die in overeenstemming met bijlage XII van verordening (EG) Nr. 692/2008 gemeten werden. Het brandstofverbruik werd op basis van deze waarden berekend. Om wettelijke wijzigingen van de beslissende testprocedures kunnen er hogere waarden genoteerd zijn op het certificaat van overeenstemming, met het oog op inschrijving en wegenbelastingen. De gegevens slaan niet op een afzonderlijke auto en maken geen deel uit van een aanbod. Ze dienen alleen om verschillende voertuigtypes met elkaar te vergelijken. De waarden variëren afhankelijk van de gekozen opties.</p>

De plug-in-hybrid.

"Ik ben op zoek naar innovaties. Ben ik traditioneel bij Mercedes-Benz altijd aan het juiste adres?"

De plug-in-hybrid.

"Ik ben op zoek naar innovaties. Ben ik traditioneel bij Mercedes-Benz altijd aan het juiste adres?"

Met de efficiëntie van een elektromotor en de actieradius van een verbrandingsmotor combineert de plug-in-hybride het beste uit twee werelden.

De plug-in-hybrid.

"Ik ben op zoek naar innovaties. Ben ik traditioneel bij Mercedes-Benz altijd aan het juiste adres?"

De plug-in-hybrid.

"Ik ben op zoek naar innovaties. Ben ik traditioneel bij Mercedes-Benz altijd aan het juiste adres?"

Ja, de dynamiek en efficiëntie van een elektromotor met externe laadfunctie voor dagelijkse ritten in de stad en de actieradius van een verbrandingsmotor: verheug u op het beste uit twee werelden met de plug-in-hybride.

De plug-in-hybrid voertuigen van Mercedes-Benz.

  • C 350 e Berline

    De afbeelding toont de C-Klasse Berline C 350 e met plug-in-hybrideaandrijving in voorzijaanzicht.

    C-Klasse 350 e Berline: stroomverbruik in de gecombineerde testcyclus: 13,2-11,0 kWh/100km; brandstofverbruik gecombineerd: 2,4-2,1 l/100 km; CO2-emissies gecombineerd: 54-48 g/km.<p>De opgegeven waarden zijn de "gemeten NEFZ-CO2-waarden" als bedoeld in art. 2 nr. 2 toepassingsverordening (EU) 2017/1153, die in overeenstemming met bijlage XII van verordening (EG) Nr. 692/2008 gemeten werden. Het brandstofverbruik werd op basis van deze waarden berekend. Om wettelijke wijzigingen van de beslissende testprocedures kunnen er hogere waarden genoteerd zijn op het certificaat van overeenstemming, met het oog op inschrijving en wegenbelastingen. De gegevens slaan niet op een afzonderlijke auto en maken geen deel uit van een aanbod. Ze dienen alleen om verschillende voertuigtypes met elkaar te vergelijken. De waarden variëren afhankelijk van de gekozen opties.</p>

    31 km

    elektrisch rijbereikIn de werkelijke gebruiksomstandigheden kunnen afwijkingen ten opzichte van de gecertificeerde normwaarden optreden. De werkelijke waarden worden door een aantal specifieke factoren beïnvloed, bv. individuele rijstijl, omgevings- en trajectinvloeden.

    5,9 s

    van 0-100 km/u

  • C 350 e Break

    De afbeelding toont de C-Klasse Break C 350 e met plug-in-hybrideaandrijving in schuin zijaanzicht.

    C-Klasse 350 e Break: stroomverbruik in de gecombineerde testcyclus: 13,8 - 11,7 kWh/100km; brandstofverbruik gecombineerd: 2,4-2,1 l/100 km; CO2-emissies gecombineerd: 55-49 g/km.<p>De opgegeven waarden zijn de "gemeten NEFZ-CO2-waarden" als bedoeld in art. 2 nr. 2 toepassingsverordening (EU) 2017/1153, die in overeenstemming met bijlage XII van verordening (EG) Nr. 692/2008 gemeten werden. Het brandstofverbruik werd op basis van deze waarden berekend. Om wettelijke wijzigingen van de beslissende testprocedures kunnen er hogere waarden genoteerd zijn op het certificaat van overeenstemming, met het oog op inschrijving en wegenbelastingen. De gegevens slaan niet op een afzonderlijke auto en maken geen deel uit van een aanbod. Ze dienen alleen om verschillende voertuigtypes met elkaar te vergelijken. De waarden variëren afhankelijk van de gekozen opties.</p>

    31 km

    elektrisch rijbereikIn de werkelijke gebruiksomstandigheden kunnen afwijkingen ten opzichte van de gecertificeerde normwaarden optreden. De werkelijke waarden worden door een aantal specifieke factoren beïnvloed, bv. individuele rijstijl, omgevings- en trajectinvloeden.

    6,2 s

    van 0-100 km/u

  • E 350 e Berline

    De afbeelding toont de E-Klasse Berline C 350 e met plug-in-hybrideaandrijving in achterzijaanzicht.

    E-Klasse 350 e Berline: stroomverbruik in de gecombineerde testcyclus: 14,0-11,5 kWh/100 km; brandstofverbruik gecombineerd: 2,5-2,1 l/100 km; CO2-emissies gecombineerd: 57-49 g/km.<p>De opgegeven waarden zijn de "gemeten NEFZ-CO2-waarden" als bedoeld in art. 2 nr. 2 toepassingsverordening (EU) 2017/1153, die in overeenstemming met bijlage XII van verordening (EG) Nr. 692/2008 gemeten werden. Het brandstofverbruik werd op basis van deze waarden berekend. Om wettelijke wijzigingen van de beslissende testprocedures kunnen er hogere waarden genoteerd zijn op het certificaat van overeenstemming, met het oog op inschrijving en wegenbelastingen. De gegevens slaan niet op een afzonderlijke auto en maken geen deel uit van een aanbod. Ze dienen alleen om verschillende voertuigtypes met elkaar te vergelijken. De waarden variëren afhankelijk van de gekozen opties.</p>

    33 km

    elektrisch rijbereikIn de werkelijke gebruiksomstandigheden kunnen afwijkingen ten opzichte van de gecertificeerde normwaarden optreden. De werkelijke waarden worden door een aantal specifieke factoren beïnvloed, bv. individuele rijstijl, omgevings- en trajectinvloeden.

    6,2 s

    van 0-100 km/u

  • GLC 350 e 4MATIC

    De afbeelding toont de GLC E 350 e 4MATIC met plug-in-hybrideaandrijving in achterzijaanzicht.

    GLC 350 e 4MATIC: stroomverbruik in de gecombineerde testcyclus: 15,2-13,9 kWh/100km; brandstofverbruik gecombineerd: 2,7-2,5 l/100 km; CO2-emissies gecombineerd: 64-59 g/km.<p>De opgegeven waarden zijn de "gemeten NEFZ-CO2-waarden" als bedoeld in art. 2 nr. 2 toepassingsverordening (EU) 2017/1153, die in overeenstemming met bijlage XII van verordening (EG) Nr. 692/2008 gemeten werden. Het brandstofverbruik werd op basis van deze waarden berekend. Om wettelijke wijzigingen van de beslissende testprocedures kunnen er hogere waarden genoteerd zijn op het certificaat van overeenstemming, met het oog op inschrijving en wegenbelastingen. De gegevens slaan niet op een afzonderlijke auto en maken geen deel uit van een aanbod. Ze dienen alleen om verschillende voertuigtypes met elkaar te vergelijken. De waarden variëren afhankelijk van de gekozen opties.</p>

    34 km

    elektrisch rijbereikIn de werkelijke gebruiksomstandigheden kunnen afwijkingen ten opzichte van de gecertificeerde normwaarden optreden. De werkelijke waarden worden door een aantal specifieke factoren beïnvloed, bv. individuele rijstijl, omgevings- en trajectinvloeden.

    5,9 s

    van 0-100 km/u

  • GLC 350 e 4MATIC Coupé

    De afbeelding toont de GLC E 350 e 4MATIC Coupé met plug-in-hybrideaandrijving in achterzijaanzicht.

    GLC 350 e 4MATIC Coupé: stroomverbruik in de gecombineerde testcyclus: 15,2-13,9 kWh/100km; brandstofverbruik gecombineerd: 2,7-2,5 l/100 km; CO2-emissies gecombineerd: 64-59 g/km.<p>De opgegeven waarden zijn de "gemeten NEFZ-CO2-waarden" als bedoeld in art. 2 nr. 2 toepassingsverordening (EU) 2017/1153, die in overeenstemming met bijlage XII van verordening (EG) Nr. 692/2008 gemeten werden. Het brandstofverbruik werd op basis van deze waarden berekend. Om wettelijke wijzigingen van de beslissende testprocedures kunnen er hogere waarden genoteerd zijn op het certificaat van overeenstemming, met het oog op inschrijving en wegenbelastingen. De gegevens slaan niet op een afzonderlijke auto en maken geen deel uit van een aanbod. Ze dienen alleen om verschillende voertuigtypes met elkaar te vergelijken. De waarden variëren afhankelijk van de gekozen opties.</p>

    34 km

    elektrisch rijbereikIn de werkelijke gebruiksomstandigheden kunnen afwijkingen ten opzichte van de gecertificeerde normwaarden optreden. De werkelijke waarden worden door een aantal specifieke factoren beïnvloed, bv. individuele rijstijl, omgevings- en trajectinvloeden.

    5,9 s

    van 0-100 km/u

  • GLE 500 e 4MATIC

    De afbeelding toont de GLE 500 e 4MATIC met plug-in-hybride in achteraanzicht

    GLE 500 e 4MATIC: stroomverbruik in de gecombineerde testcyclus: 18,0-16,7 kWh/100 km; brandstofverbruik gecombineerd: 3,7-3,3 l/100 km; CO2-emissies gecombineerd: 84-78 g/km.<p>De opgegeven waarden zijn de "gemeten NEFZ-CO2-waarden" als bedoeld in art. 2 nr. 2 toepassingsverordening (EU) 2017/1153, die in overeenstemming met bijlage XII van verordening (EG) Nr. 692/2008 gemeten werden. Het brandstofverbruik werd op basis van deze waarden berekend. Om wettelijke wijzigingen van de beslissende testprocedures kunnen er hogere waarden genoteerd zijn op het certificaat van overeenstemming, met het oog op inschrijving en wegenbelastingen. De gegevens slaan niet op een afzonderlijke auto en maken geen deel uit van een aanbod. Ze dienen alleen om verschillende voertuigtypes met elkaar te vergelijken. De waarden variëren afhankelijk van de gekozen opties.</p>

    30 km

    elektrisch rijbereikIn de werkelijke gebruiksomstandigheden kunnen afwijkingen ten opzichte van de gecertificeerde normwaarden optreden. De werkelijke waarden worden door een aantal specifieke factoren beïnvloed, bv. individuele rijstijl, omgevings- en trajectinvloeden.

    5,3 s

    van 0-100 km/u

  • GLE 350 e 4MATIC

    De afbeelding toont de S-Klasse S 500 e Lange versie met plug-in-hybride in achteraanzicht.

    S-Klasse 500 e Lange versie: stroomverbruik in de gecombineerde testcyclus: vanaf 15,5 kWh/100 km; brandstofverbruik gecombineerd: 2,8 l/100 km; CO2-emissies gecombineerd: 65 g/km.<p>De opgegeven waarden zijn de "gemeten NEFZ-CO2-waarden" als bedoeld in art. 2 nr. 2 toepassingsverordening (EU) 2017/1153, die in overeenstemming met bijlage XII van verordening (EG) Nr. 692/2008 gemeten werden. Het brandstofverbruik werd op basis van deze waarden berekend. Om wettelijke wijzigingen van de beslissende testprocedures kunnen er hogere waarden genoteerd zijn op het certificaat van overeenstemming, met het oog op inschrijving en wegenbelastingen. De gegevens slaan niet op een afzonderlijke auto en maken geen deel uit van een aanbod. Ze dienen alleen om verschillende voertuigtypes met elkaar te vergelijken. De waarden variëren afhankelijk van de gekozen opties.</p>

    33 km

    elektrisch rijbereikIn de werkelijke gebruiksomstandigheden kunnen afwijkingen ten opzichte van de gecertificeerde normwaarden optreden. De werkelijke waarden worden door een aantal specifieke factoren beïnvloed, bv. individuele rijstijl, omgevings- en trajectinvloeden.

    5,2 s

    van 0-100 km/u

De hybrideaandrijving.

"Meer power, minder verbruik. Ik hecht belang aan efficiëntie."

De hybrideaandrijving.

"Meer power, minder verbruik. Ik hecht belang aan efficiëntie."

De hybrideaandrijving biedt een minimaal verbruik in combinatie met een maximale dynamiek met elektrische extra-boost.

De hybrideaandrijving.

"Meer power, minder verbruik. Ik hecht belang aan efficiëntie."

De hybrideaandrijving.

"Meer power, minder verbruik. Ik hecht belang aan efficiëntie."

Minimaal verbruik in combinatie met maximale dynamiek met elektrische extra-boost: geniet van het perfecte samenspel van elektrische aandrijving en verbrandingsmotor.

De hybridevoertuigen van Mercedes-Benz.

  • C 300 h Berline

    De afbeelding toont de C-Klasse 300 h Berline met hybrideaandrijving in half profiel.

    C-Klasse 300 h Berline: brandstofverbruik gecombineerd: 3,9-3,6 l/100 km, CO2-emissies gecombineerd: 103-94 g/km.<p>De opgegeven waarden zijn de "gemeten NEFZ-CO2-waarden" als bedoeld in art. 2 nr. 2 toepassingsverordening (EU) 2017/1153, die in overeenstemming met bijlage XII van verordening (EG) Nr. 692/2008 gemeten werden. Het brandstofverbruik werd op basis van deze waarden berekend. Om wettelijke wijzigingen van de beslissende testprocedures kunnen er hogere waarden genoteerd zijn op het certificaat van overeenstemming, met het oog op inschrijving en wegenbelastingen. De gegevens slaan niet op een afzonderlijke auto en maken geen deel uit van een aanbod. Ze dienen alleen om verschillende voertuigtypes met elkaar te vergelijken. De waarden variëren afhankelijk van de gekozen opties.</p>

    1 km

    puur elektrisch rijbereikIn de werkelijke gebruiksomstandigheden kunnen afwijkingen ten opzichte van de gecertificeerde normwaarden optreden. De werkelijke waarden worden door een aantal specifieke factoren beïnvloed, bv. individuele rijstijl, omgevings- en trajectinvloeden.

    6,4 s

    van 0-100 km/u

  • C 300 h Break

    De afbeelding toont de C-Klasse 300 h Break met hybrideaandrijving in half profiel.

    C-Klasse 300 h Break: brandstofverbruik gecombineerd: 4,2-3,8 l/100 km, CO2-emissies gecombineerd: 106-99 g/km.<p>De opgegeven waarden zijn de "gemeten NEFZ-CO2-waarden" als bedoeld in art. 2 nr. 2 toepassingsverordening (EU) 2017/1153, die in overeenstemming met bijlage XII van verordening (EG) Nr. 692/2008 gemeten werden. Het brandstofverbruik werd op basis van deze waarden berekend. Om wettelijke wijzigingen van de beslissende testprocedures kunnen er hogere waarden genoteerd zijn op het certificaat van overeenstemming, met het oog op inschrijving en wegenbelastingen. De gegevens slaan niet op een afzonderlijke auto en maken geen deel uit van een aanbod. Ze dienen alleen om verschillende voertuigtypes met elkaar te vergelijken. De waarden variëren afhankelijk van de gekozen opties.</p>

    1 km

    puur elektrisch rijbereikIn de werkelijke gebruiksomstandigheden kunnen afwijkingen ten opzichte van de gecertificeerde normwaarden optreden. De werkelijke waarden worden door een aantal specifieke factoren beïnvloed, bv. individuele rijstijl, omgevings- en trajectinvloeden.

    6,7 s

    van 0-100 km/u

  • S 300 h Berline

    De afbeelding toont de S-Klasse S 300 h Berline met hybrideaandrijving in half profiel.

    S-Klasse 300 h Berline: brandstofverbruik gecombineerd: 4,8-4,3 l/100 km, CO2-emissies gecombineerd: 126-110 g/km.<p>De opgegeven waarden zijn de "gemeten NEFZ-CO2-waarden" als bedoeld in art. 2 nr. 2 toepassingsverordening (EU) 2017/1153, die in overeenstemming met bijlage XII van verordening (EG) Nr. 692/2008 gemeten werden. Het brandstofverbruik werd op basis van deze waarden berekend. Om wettelijke wijzigingen van de beslissende testprocedures kunnen er hogere waarden genoteerd zijn op het certificaat van overeenstemming, met het oog op inschrijving en wegenbelastingen. De gegevens slaan niet op een afzonderlijke auto en maken geen deel uit van een aanbod. Ze dienen alleen om verschillende voertuigtypes met elkaar te vergelijken. De waarden variëren afhankelijk van de gekozen opties.</p>

    1 km

    puur elektrisch rijbereikIn de werkelijke gebruiksomstandigheden kunnen afwijkingen ten opzichte van de gecertificeerde normwaarden optreden. De werkelijke waarden worden door een aantal specifieke factoren beïnvloed, bv. individuele rijstijl, omgevings- en trajectinvloeden.

    7,6 s

    van 0-100 km/u

  • S 300 h lange versie

    De afbeelding toont de S-Klasse S 300 h Lange versie met hybrideaandrijving in achteraanzicht.

    S-Klasse 300 h Lange versie: brandstofverbruik gecombineerd: 4,8-4,3 l/100 km, CO2-emissies gecombineerd: 126-110 g/km.<p>De opgegeven waarden zijn de "gemeten NEFZ-CO2-waarden" als bedoeld in art. 2 nr. 2 toepassingsverordening (EU) 2017/1153, die in overeenstemming met bijlage XII van verordening (EG) Nr. 692/2008 gemeten werden. Het brandstofverbruik werd op basis van deze waarden berekend. Om wettelijke wijzigingen van de beslissende testprocedures kunnen er hogere waarden genoteerd zijn op het certificaat van overeenstemming, met het oog op inschrijving en wegenbelastingen. De gegevens slaan niet op een afzonderlijke auto en maken geen deel uit van een aanbod. Ze dienen alleen om verschillende voertuigtypes met elkaar te vergelijken. De waarden variëren afhankelijk van de gekozen opties.</p>

    1 km

    puur elektrisch rijbereikIn de werkelijke gebruiksomstandigheden kunnen afwijkingen ten opzichte van de gecertificeerde normwaarden optreden. De werkelijke waarden worden door een aantal specifieke factoren beïnvloed, bv. individuele rijstijl, omgevings- en trajectinvloeden.

    7,6 s

    van 0-100 km/u