Elke straat wordt een catwalk.

De afbeelding toont het exterieur van de Mercedes-AMG CLS.

Elke straat wordt een catwalk.

Bij een perfect optreden hoort een onmiskenbaar uiterlijk. De nieuwe, dubbele uitlaatsierstukken, bijvoorbeeld, zijn op zich onmiskenbaar. Typisch AMG is de opvallende spoilerrand die ervoor zorgt dat de aerodynamische opwaartse kracht aan de achterzijde afneemt, waardoor de CLS steviger op het wegdek ligt.

Zijn onvergelijkbare performance is net zo belangrijk, waarbij het luchtgeveerde AMG RIDE CONTROL+-onderstel ervoor zorgt dat u altijd op niveau rijdt. Bij hoge snelheden wordt het niveau echter verlaagd, om zodoende de luchtweerstand te verminderen en de stabiliteit te verhogen.

Buiten furore. Binnen sportcouture.

De afbeelding toont het interieur van de Mercedes-AMG CLS.

Buiten furore. Binnen sportcouture.

Sportiviteit heeft geen enkele betekenis bij een auto als dat ook niet in het interieur zichtbaar is. Daarom is bijvoorbeeld het AMG Performance-stuurwiel van de Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+ bekleed met nappaleder. Verdere highlights zijn de verlichte luchtuitstroomopeningen en stoelen met speciaal AMG-dessin en AMG-logo. En met als optie leverbare sierdelen van carbon en glasvezel wordt alles niet alleen sportiever maar ook modieuzer.

Paardenkrachten zijn beslist geen modeaccessoires.

De afbeelding toont de motor van de Mercedes-AMG CLS.

Paardenkrachten zijn beslist geen modeaccessoires.

We nemen geen genoegen met behaalde successen en willen steeds verder. Onze nieuwe motor, een 3,0-liter zescilinder turbomotor met een vermogen van 320 kW (435 pk), is daar een goed voorbeeld van. [1]. Extra performance wordt geleverd door de 48 volt-elektrificatie en de geïntegreerde startdynamo met een maximaal vermogen van 16 kW. Daarnaast zorgt een additionele elektrische compressor voor een uitstekend reactievermogen van de motor in het gehele toerentallenspectrum.