Mercedes-AMG C-Klasse

Mercedes-AMG C-Klasse

  • Mercedes-AMG C 43 4MATIC

    Een entree – en een nieuw begin

    De afbeelding toont de Mercedes-AMG C 43 4MATIC Limousine zijdelings van voren.

    De Mercedes-AMG C 43 4MATIC Berline kenmerkt zich door een AMG-grille met dubbele lamel.

    De afbeelding toont de Mercedes-AMG C 43 4MATIC Limousine van achteren.

    Ronde, dubbele uitlaatsierstukken en de markante diffusor staan voor pure performance.

    Een entree – en een nieuw begin

    Meer motorvermogen en een sportief aangescherpt design maken de Mercedes-AMG C 43 4MATIC Berline nóg aantrekkelijker na de modelwijziging. Met een geheel eigen design en een verhoging van het vermogen van de 3,0-liter V6-biturbomotor naar 287 kW (390 pk) vormt de Mercedes-AMG C 43 4MATIC Berline uw bijzonder aantrekkelijke toegang tot de wereld van performance. Bovendien is er geen enkele twijfel mogelijk over de afkomst van het model. De nieuwe AMG-voorskirt en de AMG-grille met dubbele lamel, alsmede de nieuwe achterskirt met markante diffusor en twee ronde, dubbele uitlaatsierstukken benadrukken dat dit model niet alleen voor sportiviteit is ontworpen maar ook perfect op de dagelijkse praktijk is afgestemd. Dankzij AMG Performance 4MATIC en de AMG SPEEDSHIFT TCT negentraps automatische transmissie kunnen de sportwagenkwaliteiten van het model optimaal worden beleefd.

  • Mercedes-AMG C 63

    Een topmodel. Zonder meer.

    De afbeelding toont de Mercedes-AMG C 63 Limousine van voren.

    Met de markante, speciaal voor AMG ontworpen grille oogt de Mercedes-AMG C 63 Berline nóg sportiever.

    Een topmodel. Zonder meer.

    Het duidelijkste kenmerk van de modelwijziging van de C-Klasse is uiteraard de typerende AMG-grille. Ook werd het vermogen van de 4,0-liter AMG-V8-biturbomotor voor de Mercedes-AMG C 63 Berline verhoogd naar 350 kW<p>Opgaven over maximaal vermogen en koppel volgens verordening (EU) 715/2007 in de huidige versie.</p> (476 pk). Het maximumkoppel bedraagt nog steeds 650 Nm. Met de AMG SPEEDSHIFT MCT negentraps automatische transmissie liggen de schakeltijden vrijwel op autosportniveau. De AMG-sportuitlaat zorgt daarbij voor het emotionele geluid van de achtcilindermotor, terwijl de als optie leverbare AMG Performance-uitlaat voor een nóg emotionelere audiobeleving zorgt.

  • Mercedes-AMG C 63 S

    Sportesthetiek par excellence.

    De afbeelding toont de Mercedes-AMG C 63 S Limousine van voren.

    De Mercedes-AMG C 63 S Berline. Net even iets scherper dan zijn 'kleine' broer.

    De afbeelding toont de Mercedes-AMG C 63 S Limousine van opzij.

    Ook van opzij oogt de Mercedes-AMG C 63 S Berline imposanter dan ooit tevoren.

    Sportesthetiek par excellence.

    Ook de nieuwe Mercedes-AMG C 63 S Berline is verfraaid met de typerende AMG-grille. De AMG-ingenieurs hebben voor de modelwijziging het vermogen van de 4,0-liter AMG-V8-biturbomotor weten te verhogen naar 375 kW<p>Opgaven over maximaal vermogen en koppel volgens verordening (EU) 715/2007 in de huidige versie.</p> (510 pk), terwijl het maximumkoppel 700 Nm bedraagt. Het AMG RIDE CONTROL-sportonderstel met drietrapsdemperafstelling zorgt voor hoge dwarsacceleratie en grip, waardoor de nieuwe Mercedes-AMG C 63 S Berline over buitengewone performance beschikt. Dankzij AMG DYNAMIC SELECT met de speciale AMG-rijprogramma's 'Slippery', 'Individual', 'Comfort', 'Sport' en 'Sport+' kan een groot aantal parameters voor de Mercedes-AMG C 63 S Berline worden aangepast. Als sterkste model van de C-Klasse beschikt de Mercedes-AMG C 63 S Berline bovendien over het rijprogramma 'RACE'.