Aandrijflijn V8-modellen
Driving Performance op maat.
Aandrijflijn V8-modellen
Driving Performance op maat.

Ervaar meer over de aandrijflijn van de Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé.

Elektronisch geregeld AMG-sperdifferentieel achteras.
Het elektronisch geregelde AMG-sperdifferentieel op de achteras zorgt voor betere tractie in alle rijsituaties, vooral bij een sportieve rijstijl. Hierdoor kan bovendien beter uit bochten worden geaccelereerd.

AMG RIDE CONTROL+
Het speciaal op de GT afgestemde luchtgeveerd AMG-onderstel is feitelijk een combinatie van twee verschillende typen onderstel. Het AMG-onderstel kan van comfortabel tot sportief worden afgesteld, voor ijzersterke performance in alle mogelijke rijsituaties.

AMG SPEEDSHIFT MCT negentraps automatische transmissie
Optimaal afgesteld voor een dynamische rijstijl. Afhankelijk van de rijstand kan er zowel snel en sportief of nauwelijks merkbaar worden geschakeld:
Dankzij de negen versnellingen draait de motor vrijwel altijd met optimale toerentallen.

AMG-achterasbesturing
Voor meer wendbaarheid worden de wielen van de achteras tot een snelheid van 100 km/h in tegengestelde richting van de voorwielen gestuurd, waardoor de wielbasis virtueel wordt verkort. Voor meer veiligheid worden de achterwielen echter vanaf 100 km/h in dezelfde richting als de voorwielen gestuurd, waardoor de wielbasis virtueel langer wordt.

4MATIC+
De vierwielaandrijving zorgt voor een variabele verbinding tussen de voor- en achteras, waardoor een ideale koppelverdeling ontstaat. Hierdoor kan traploos worden gewisseld tussen voor- en achterwielaandrijving.

Dynamische AMG-motorophanglagers
De dynamische AMG-motorophanglagers zorgen in elke rijsituatie voor een uitstekende verbinding tussen de motor en de carrosserie. Het karakter van de afstemming wordt vastgelegd met behulp van de rijprogramma's.