Aandrijvingsvormen.

Ervaar meer over de alternatieve aandrijvingsvormen.

EQC 400 4MATIC: stroomverbruik gecombineerd: 22,3 kWh/100 km; CO2-emissie gecombineerd: 0 g/km. <p>De opgegeven waarden zijn berekend op basis van de voorgeschreven meetprocedure. Het stroomverbruik en de actieradius werden vastgesteld aan de hand van VO 2017/1153/EG en zijn afhankelijk van de voertuigconfiguratie.</p>

Volledig elektrische aandrijving


Compromisloos elektrisch met de nieuwe EQC.

Puur elektrische mobiliteit betekent geen lokale emissies, vrijwel geluidloze voortbeweging en een uitstekend reactievermogen. Kortom, een geheel nieuw rijgevoel.

Volledig elektrische aandrijving


Compromisloos elektrisch met de nieuwe EQC.

Puur elektrische mobiliteit betekent geen lokale emissies, vrijwel geluidloze voortbeweging en een uitstekend reactievermogen. Kortom, een geheel nieuw rijgevoel.

De video toont de werking van de volledig elektrische aandrijflijn van de Mercedes-Benz EQC.
Opnieuw bekijken

Volledig elektrische aandrijving


Ontdek de componenten van de volledig elektrische aandrijving.

Volledig elektrische aandrijving


Ontdek de componenten van de volledig elektrische aandrijving.

Oplaadsysteem

Dankzij het intelligente oplaadsysteem kan de accu vanuit alle gangbare soorten oplaadvoorzieningen worden opgeladen. Daartoe behoren stopcontacten, wallboxen, wisselstroomoplaadpunten (AC) en sneloplaadpunten (DC).

De onboard-oplader is in de auto geïntegreerd en stuurt het opladen aan via het openbare stroomnet. Daarbij wordt wisselstroomspanning (AC) omgezet in gelijkstroomspanning (DC). Naast opladen vanuit een 'normale' netaansluiting (AC), kan de auto ook vanuit sneloplaadpunten (DC) worden opgeladen.

Lithium-ion-hoogspanningsaccu

Een lithium-ion-hoogspanningsaccu vormt de centrale energieopslag voor de elektrische aandrijving. Zowel de actieradius als de prestaties zijn direct afhankelijk van de capaciteiten van de accu.

De accu wordt extern vanuit het stroomnet opgeladen. Daarnaast wordt energie door middel van recuperatie bij het afremmen en remmen op de motor teruggewonnen. De accu is in de carrosseriebodem ondergebracht om bij te dragen aan het lage zwaartepunt van de auto.

Elektromotor

Een elektromotor op zowel de voor- als achteras zetten de elektrische energie uit de hoogspanningsaccu om in mechanische energie, waarbij vanaf de eerste omwenteling het imposante vermogen volledig ter beschikking staat.

De efficiënte verdeling van de aandrijvingskracht wordt traploos tussen de voor- en achteras geregeld om het stroomverbruik te verminderen en de dynamiek te verbeteren.

Recuperatief remsysteem

De hogere mate waarin energie teruggewonnen wordt tijdens het afremmen en remmen op de motor (recuperatie) vormt een groot potentieel voor een lager energieverbruik, waardoor de actieradius toeneemt.

Dit wordt tot stand gebracht door een intelligente en optimaal op rendement afgestemde verdeling van de energie tijdens het afremmen. Als u het rempedaal intrapt, fungeert de elektromotor als dynamo waardoor de auto wordt afgeremd en tegelijkertijd energie wordt gewonnen. Bovendien kan de recuperatie met behulp van de schakelpaddles op het stuurwiel in meerdere trappen worden beïnvloed.

EQC 400 4MATIC: stroomverbruik gecombineerd: 22,3 kWh/100 km; CO2-emissie gecombineerd: 0 g/km. <p>De opgegeven waarden zijn berekend op basis van de voorgeschreven meetprocedure. Het stroomverbruik en de actieradius werden vastgesteld aan de hand van VO 2017/1153/EG en zijn afhankelijk van de voertuigconfiguratie.</p>

Plug-in hybrid-aandrijving


EQ Power. De perfecte combinatie van een elektro- en een verbrandingsmotor.

Kom meer te weten over de afzonderlijke aandrijvingscomponenten van de plug-in hybrid-aandrijving en ervaar dit zelf in onze EQ Power-modellen.

Plug-in hybrid-aandrijving


EQ Power. De perfecte combinatie van een elektro- en een verbrandingsmotor.

Kom meer te weten over de afzonderlijke aandrijvingscomponenten van de plug-in hybrid-aandrijving en ervaar dit zelf in onze EQ Power-modellen.

Mercedes-Benz EQ Power: plug-in hybrid-aandrijving.

Oplaadaansluiting

De lithium-ion-hoogspanningsaccu kan dankzij een oplaadaansluiting aan de rechterzijde van de achterbumper extern worden opgeladen.

Dankzij een intelligent on board-oplaadsysteem kunt u de accu vanuit een wallbox, gewoon stopcontact of publiek oplaadpunt opladen.

Lithium-ion-hoogspanningsaccu

Met behulp van de achterin aanwezige lithium-ion-hoogspanningsaccu kan bijvoorbeeld puur elektrisch worden gereden in de stad.

De accu kan bijvoorbeeld extern vanuit een wallbox, en gedurende de rit door middel van recuperatie en de verbrandingsmotor worden opgeladen.

Hybrid-transmissie met elektromotor.

De elektromotor en een extra scheidingskoppeling tussen de verbrandings- en elektromotor zijn volledig in de hybride module van de standaard 9G-TRONIC negentraps automatische transmissie geïntegreerd.

Verbrandingsmotor

Afhankelijk van het model wordt een vier- of zescilinder benzinemotor of dieselmotoren met een hybride module en een in verschillende vermogens leverbare accu gecombineerd.

De verbrandingsmotor wordt in bepaalde situaties door de elektromotor ondersteund voor meer acceleratievermogen. Hierdoor bent u verzekerd van uitstekende rijprestaties, veel rijplezier en comfort in combinatie met lage verbruiks- en emissiewaarden.

Recuperatief remsysteem

De hogere mate waarin energie teruggewonnen wordt tijdens het afremmen en remmen op de motor (recuperatie) vormt een groot potentieel voor een lager energieverbruik, waardoor de actieradius toeneemt.

Dit wordt tot stand gebracht door een intelligente en optimaal op rendement afgestemde verdeling van de energie tijdens het afremmen. Als u het rempedaal intrapt, fungeert de elektromotor als dynamo waardoor de auto wordt afgeremd en tegelijkertijd energie wordt gewonnen.

E 300 de (Limousine): brandstofverbruik gecombineerd: 1,7 l/100 km, CO2-emissie gecombineerd: 41 g/km, stroomverbruik gecombineerd: 17,9 kWh/100 km.

Elektrische aandrijving met brandstofcel


Hoe wij van waterstof de brandstof van de toekomst maken.

Met de combinatie van brandstofcel- en accutechnologie kan lokaal emissievrij worden gereden, waarbij tanken slechts een paar minuten in beslag neemt. Ervaar meer over de afzonderlijke aandrijvingscomponenten in de GLC F-CELL.

Elektrische aandrijving met brandstofcel


Hoe wij van waterstof de brandstof van de toekomst maken.

Met de combinatie van brandstofcel- en accutechnologie kan lokaal emissievrij worden gereden, waarbij tanken slechts een paar minuten in beslag neemt. Ervaar meer over de afzonderlijke aandrijvingscomponenten in de GLC F-CELL.

Oplaadaansluiting

De lithium-ion-accu kan als extra energiebron met behulp van een oplaadstekker rechts in de achterbumper extern via plug-in-technologie worden opgeladen.

Lithium-ion-hoogspanningsaccu

De lithium-ion-hoogspanningsaccu beschikt over een brutocapaciteit van 13,5 kWh en dient naast de brandstofcel als energiebron voor de elektromotor.

De intelligente combinatie van een brandstofcel- en accusysteem zorgt voor uitstekende efficiëntie en comfort.

H2-vulopening

Dankzij de 700 bar-technologie kan de GLC F-CELL de volledige hoeveelheid waterstof binnen drie minuten bij een waterstoftankstation tanken.

Met een volle tank produceert de GLC F-CELL voldoende energie voor een actieradius van 430 km[2]. Bovendien profiteert de bestuurder van de GLC F-CELL van een actieradius van maximaal 51 km[2] met de energie van de lithium-ion-accu.

Waterstoftanks

Twee met carbon ommantelde tanks die in de carrosseriebodem zijn ondergebracht, kunnen 4,4 kg waterstof bevatten.

Dankzij de wereldwijd gestandaardiseerde 700 bar-tanktechnologie kan de volledige waterstofvoorraad binnen drie minuten worden getankt. Qua in beslag genomen tijd onderscheidt het tanken zich niet van die voor een auto met een verbrandingsmotor.

Brandstofcelaandrijvingssysteem

Energie uit een brandstofcel - een eenvoudig principe met uitstekend rendement.

In de Mercedes-Benz GLC F-CELL is voor het eerst brandstofcel- en accutechnologie gecombineerd tot een plug-in hybrid.

GLC F-CELL: momenteel niet leverbaar in de Benelux.